SVS plate amp defect - Melden en bijhouden!

Started by TopGun2010, June 1, 2013, 15:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Midstar

Quote from: TopGun2010 on June  4, 2013, 16:44:27
Vervelend! Laat ons het verloop weten. De garantie is in ieder geval wel goed, tot nu toe worden defecten goed verholpen.

Dit moet svs toch ook een hoop geld kosten al de plateamps wisselen.
Of zal je gereviseerde krijgen.
Dit forum is natuurlijk het topje van de ijsberg wereldwijd verkoop gezien.

Exxar

Waar zouden die versterkers gemaakt worden? En hoeveel zouden die nu echt kosten?
Ik vrees dat een fabrikant ondertussen gewoon bij de goedkoopste bedrijfjes (China, Korea, ...) de elektronica laat maken, en rekening houdt met een bepaald percentage uitval en defecten. En het ene merk zal al op meer uitval rekenen dan het andere. Het hangt waarschijnlijk af van wat ze aanvaardbaar vinden.

Maar zolang ze het onder garantie blijven vervangen is er geen probleem, buiten dat het als koper wel een achterna geloop is waar je niet vrolijk van wordt.


En soms is een gereviseerd toestel beter dan een nieuw. De gereviseerde worden uitvoerig getest en zijn dus zeker in orde voordat ze de technische dienst verlaten (afhankelijk van de technische dienst die de reparatie uitvoert).


Midstar

Quote from: Exxar on June  4, 2013, 17:15:01
Waar zouden die versterkers gemaakt worden? En hoeveel zouden die nu echt kosten?
Ik vrees dat een fabrikant ondertussen gewoon bij de goedkoopste bedrijfjes (China, Korea, ...) de elektronica laat maken, en rekening houdt met een bepaald percentage uitval en defecten. En het ene merk zal al op meer uitval rekenen dan het andere. Het hangt waarschijnlijk af van wat ze aanvaardbaar vinden.

Maar zolang ze het onder garantie blijven vervangen is er geen probleem, buiten dat het als koper wel een achterna geloop is waar je niet vrolijk van wordt.


En soms is een gereviseerd toestel beter dan een nieuw. De gereviseerde worden uitvoerig getest en zijn dus zeker in orde voordat ze de technische dienst verlaten (afhankelijk van de technische dienst die de reparatie uitvoert).

Ik zou als fabrikant het aantal defecten minimaal willen houden om zo mijn klanten tevreden te houden en te behouden.
Elk defect zou onaanvaardbaar wezen ,maar gebeurd toch.

Als de fabrikant deze percentage uitval als oke accepteerd dan neem je de klant niet serieus.

Ik neem ook aan dat elke unit uitvoerig getest is ,dus een gereviseerde zou in dit geval niet beter zijn.

Ik heb al gelezen dat iemand 3x een nieuwe plate had gekregen in 8 maand tijd, daar word je niet vrolijk van en na 1x maal zou ik al overstappen naar een ander merk.

Ik hoop dat mijn sb12nsd dit euvel voorbij gaat.

yorkie13

#28
waar zouden ze gemaakt worden ?

These were sent to Malaysia direct from the factory in Taiwan and helping Max to set up the system was SVS president Ronald Stimpson.

En een antwoord van deze man op een vraag :

RS: As our powered/active sub woofers had plate amps inside to power them, it was something that progressed naturally. It all started with some of the plate amp modules in our cylinder sub woofers suffering warranty claims at a rate of 5%. Not a lot, but enough to warrant our attention. Our original 500W plate amps were built in Canada and we just could not accept the 5% field failure rate. So we went about looking for a suitable supplier, and that just opened up so many options for us. We eventually found a supplier in Taiwan to build us 800W plate amps which are more reliable, and come with DSP features, for easier integration with customer's home and systems.

morca

Quote from: Midstar on June  4, 2013, 19:19:41
Ik zou als fabrikant het aantal defecten minimaal willen houden om zo mijn klanten tevreden te houden en te behouden.
Elk defect zou onaanvaardbaar wezen ,maar gebeurd toch.

Als de fabrikant deze percentage uitval als oke accepteerd dan neem je de klant niet serieus.

Ik neem ook aan dat elke unit uitvoerig getest is ,dus een gereviseerde zou in dit geval niet beter zijn.

Ik heb al gelezen dat iemand 3x een nieuwe plate had gekregen in 8 maand tijd, daar word je niet vrolijk van en na 1x maal zou ik al overstappen naar een ander merk.


Dit was ook een beetje mijn visie,ik hoop voor SVS ook hun visie.......want het is wereldwijd ellende met die plate,s.

3 in 8 mnd...... :o dan zou ik me geld terugeisen of een andere amp.
Want ik houd niet van die geintje,s waarbij jij geen fatsoenlijke sub hebt,en een of andere directeur steekt meer geld in ze zak.

TopGun2010

@ RA-SUBS: hoe groot is de uitval bij BK?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...


yorkie13

er komen wel eens defecte amps voor, maar dat is altijd opgelost.

in het verleden ook wel bottoming out van de woofer van de eerste Monolith.


morca

Kan je een getal op jaarbasis noemen,ik ben best nieuwsgierig omdat ik me het niet heugen kan dat er iemand over geklaagd heeft.
Verkoop je toch een goeie sub voor het geld,maar dat wisten we al  :)

yorkie13

denk 1 tot 2 %, en dat verschilt enorm per jaar.

Raymond187

Mijne doet het nog prima. klop klop. Hoor alleen een brom als hij aanstaat en verder geen signaal is.


TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Raphie

JBL PRX Power!

TopGun2010

Ik denk dat de uitval binnen de grenzen ligt maar het is goed om het hier in de gaten te houden! Anders nemen we gewoon een BK :-)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

yorkie13

Die hebben geen SB13, PC13 en PB13 Ultra  8)

TopGun2010

Dat is ook weer waar! Werk aan de winkel  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

pietje bell

Hai allemaal,

Net een SB 13 besteld, zweet breekt me uit, had ik dan toch een .. moeten bestellen...  :-X
(sinds jaren weer eens wat tikken.)
zo goed als de bron word het nooit.

TopGun2010

Nee hoor, de SB13 is een perfecte sub! Krijg je geen spijt van. De service van SVS is echt op zeer hoog niveau, met 5 jaar garantie kan je weinig gebeuren. Gewoon genieten!! Let wel op, de sub moet ook een periode inspelen, hij gaat het dus steeds beter doen!  ;D
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

pietje bell

Ik denk dat ik een koop ga ontbinden...
zo goed als de bron word het nooit.

Joske007

Mijn defecte amp is netjes onder garantie omgeruild door Lsound.
Alles werkt nu naar zeer grote tevredenheid, waarbij ik hoop dat dit na de garantieperiode ook blijft.

Nog steeds een tevreden SVS eigenaar  :wub:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

Dat zou echt zonde zijn! Geen enkel ander merk geeft 5 jaar garantie. Hier zie je een opstapeling maar dit is natuurlijk geen goed beeld voor de werkelijkheid.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

wfk

Rare vraag  :turn:

Maar is kapot dus echt kapot als zijnde gewoon helemal niks geen geluid er meer uit .
Of is kapot dat er iets qua instellingen niet meer werkt

Mijn SVS SB12 heb ik neergezet ingesteld zoals voorgeschreven en deze werkt netjes.
Ik kom er verder ook helemaal niet aan (zolang ik het niet nodig vind)

Staat op de standby stand en ik schakel mijn hele systeem aan en uit via een andere schakelaar.
Bij de eerste keer aanspreken bv film kijken hoor je dat de Sub bijkomt.

Vandaar mijn vraag .

TopGun2010

Is gewoon goed! Geen problemen zoeken als ze er niet zijn.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

AirTimeDMC12

Quote from: wfk on June  7, 2013, 10:35:37
Rare vraag  :turn:

Maar is kapot dus echt kapot als zijnde gewoon helemal niks geen geluid er meer uit .
Of is kapot dat er iets qua instellingen niet meer werkt

Mijn SVS SB12 heb ik neergezet ingesteld zoals voorgeschreven en deze werkt netjes.
Ik kom er verder ook helemaal niet aan (zolang ik het niet nodig vind)

Staat op de standby stand en ik schakel mijn hele systeem aan en uit via een andere schakelaar.
Bij de eerste keer aanspreken bv film kijken hoor je dat de Sub bijkomt.

Vandaar mijn vraag .


In mijn geval, en ook de meeste waarover ik gelezen heb, is kapot dat er gewoon geen power (stroom) meer op staat. Geen kapotte zekering ofzo, maar vanuit het niets overleden. Het probleem zit hem in de amp plate. Afgezien van dat defecte element is de subwoofer technisch 100% en niets mee aan de hand. Is dus geen probleem met of veroorzaakt door de driver of instelling of manier van aan/uit-schakelen.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -