Passief 3D voor brildrager

Started by rho, May 31, 2013, 20:18:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

Ik heb een vervelend probleem. Ik heb een TV die mooi 3D kan weergeven. Ik heb 4 3D brilletjes ... en een bril voor mijn bijziendheid.
Nu heb ik al vanalles geprobeerd maar het lukt me niet al te vaak om goed zicht te krijgen. Af en toe lukt het wel om de 2 brillen zo op m'n neus te krijgen dat het beeld best goed is. En dat is echt wel cool!
Maar meestal zit het toch wat verkeerd. Het lijkt wel of het echt super nauw komt op welke afstand de 3D bril van de ogen zit en hij moet dan nog perfect recht voor de ogen zitten. Anders is 't niet mooi en doet 't raar aan mijn ogen.

Hoe doen andere brildragers dat?

Miesepies

Voor passieve 3D heb je ook van die clip-on polarisatie brilletjes, een beetje zoals een clip-on zonnebril. Misschien is dat iets voor jou ?

rho

Dat zou een optie kunnen zijn. Ik heb het nog nooit gezien.
[luie modus]Heb je een linkje?[/luie modus]

Ondertussen ga ik zelf effe zoeken. ;D

Miesepies

Google maar eens naar bijvoorbeeld "LG AG-F220 - 3D Bril"... Zoiets bedoel ik.


rho

Die ga ik eens zoeken hier in de buurt. LG wordt hier wel op verschillende plaatsen verkocht.


dchris

Wat je ook kunt proberen is de polaroid bril, waar je eigen bril als het ware invalt, ik heb er net één aangeschaft en het werkt perfect, het is net alsof ik één bril draag, het frame is hol zodat je eigen bril erin valt, ook het neus gedeelte.

Zijn in de aanbieding nu http://www.plasma-discounter.nl/product/88618/polaroid-3d-bril-coverfashion-black-no-11.html
Mvg,

Dchris

rho

Die heb ik ooit geprobeerd en die beviel goed met mijn vorige bril, maar mijn huidig montuur is net te groot om 'm er netjes over te krijgen.
Anders had ik die al lang gekocht.

Duuc

Gewone polaroid filter werkt niet goed, wat je nodig hebt zijn circulaire polariserende filters, we maken zelf speciale clips met deze filters op maat voor je bril, maar dit zou elke GOEDE opticien kunnen, alleen weet niet iedereen hoe dit precies moet.
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600

rho

Dan zal ik eens bij de opticien binnen moeten lopen.
Maar voorlopig geef ik er nog niet teveel geld aan uit. Ik weet nog niet zeker hoe zeer ik van het 3D formaat kan genieten. Als ik er niet echt van onder de indruk geraak vind ik een "dure" 3D bril ook een beetje zonde.

Duuc

Zal er niet al teveel in investeren, waar je misschien wel iets aan hebt is een clip over je bril met circulaire polaroid filters, denk dat je die voor rond de €50 op maat voor je bril zou kunnen laten maken. Wel even opletten dat ze de filters in de goede richting plaatsen (op 45 en op 135 graden!) Gewone polaroid filters werken alleen horizontaal op 180 graden, werkt niet goed met passieve 3D.
Denk zelf dat straks de 4K resolutie meer zoden aan de dijk gaat zetten voor passieve 3D (je hebt dan nog steeds full HD resolutie over)
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600