55VT50 + SR5007 + DUNE HD Base slechte pans?

Started by Loondijke, May 31, 2013, 13:13:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Loondijke

Ik weet niet zeker of ik het hier moet plaatsen en of dat het ook een probleem is. Maar daar gaan we;

Ik kom van een 42PX80 af en dat beeld was goed. Niet high-end, uitmuntend en perfect, maar gewoon goed. Zonder te testen de 55VT50 besteld en eigenlijk nog geen seconde spijt van gehad.
Nou ben ik de laatste tijd nogal wat films aan het kijken (50GB rips zonder enige compressie) en ik merk toch wat dingetjes op. Of dit door de tv, mediaspeler of receiver komt weet ik niet, maar het is wel storend.

- Ik zat Django te kijken en zeker in de beginscene waar de slaven lopen van links naar rechts, zie ik hele rare gezichten. Alsof de tv het niet bij kan houden ofzo. Lijkt heeeeel erg LCD-achtig zeg maar (no offense)

- In contrastrijke pans (veel gezien in de nieuwe film Parker met Jason Statham) (door een donkere huiskamer met een lamp of een lichte opening, of een lichte huiskamer met zwarte kozijnen) dan zijn deze pans echt heeeeel erg onrustig. Ook normale pans zijn onrustig, maar hier valt het veel minder op.

Dit alles, terwijl dit juist sterke punten moeten zijn van plasma in mijn ogen. Ik verlies liever wat scherpte in een pan, dan dat ik deze onrustige beeldbewerking heb. Moeilijk uit de leggen, maar het komt schokkend voorbij zeg maar. Als ik dan mijn ogen samenknijp en een beetje erdoorheen kijk, dan is het niet.
Mijn instellingen op de tv zijn THX en verder staat alles uit. Mijn Dune doet er verder weinig mee en op de Marantz kan ik weinig instellen. Deze doet echt alleen passthrough bij een HDMI-signaal.
Ligt dit eraan dat het 24p materiaal is? Het is echt geen gezicht.

Deelt iemand deze ervaring? Of zal ik een slecht paneel of toch een instelling over het hoofd zien?
En wat zou een alternatief zijn? LCD-LED? Of een beamer?

Op mijn 42PX80 had ik hier minder last van, maar dat kan met de grootte te maken hebben gehad. Zal het wellicht ook met inspelen te maken hebben? Heeft ongeveer 20 uur gedraaid denk ik ondertussen.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Lynxxx

Check even de beeldfrequentieinstellingen op je DUNE. Ik kan me herinneren dat als ik deze verkeerd instelde, of op auto zette o.i.d. mijn pans er ook niet meer uitzagen.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Loondijke

Even voor de volledigheid;

Instellingen Dune staan op 24/50/60 Hz. Dus hij past zichzelf aan naar de juiste frequentie van het bronmateriaal. Dus dat kan 24, 50 of 60 hz zijn.

De tv geeft ook 24p aan en de hele film gaat helemaal vloeiend. Niks geen judder of beeldfouten. Alleen de pans zijn eigenlijk gewoon waardeloos. Ik zal proberen dit met mijn camera vast te leggen vanavond en dan te posten. Geen idee of me dit lukt.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT