Aantal vragen over XBMC

Started by Maikelk, May 28, 2013, 18:49:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maikelk

Goedendag,

Ik heb nu sinds zaterdag een HTPC gebouwd met xbmc erop. Nu heb ik wel zelf de bibliotheek bijna compleet met coverart erbij enz. Alleen heb de functie automatisch de bibliotheek bijwerken aangezet. Telkens als ik m'n bibliotheek bijwerk dan komen er films bij die ik helemaal niet heb. En sommige daarvan ook nog 10x of zo.
Heb ook een aantal series erop gezet die zie ik helemaal nergens terug. Heb wel verschillende mappen met films omdat het van 3 verschillende schijven betreft. Vind het alleen zo raar dat er dingen bij worden gezet die ik zelf niet ken of gedownload heb. Ik ben van plan om 1 x 4 TB als main hd te gaan gebruiken en daar misschien wat submappen met Speelfilms, muziek en series te zetten. Misschiend dat het fout gaat omdat ik van verschillende bronnen dingen toevoeg in m'n bibliotheek?

Als iemand me kan helpen graag want om iedere keer bij opstarten eerst de bibliotheek te gaan opschonen is ook niet alles  ;)

negotiata

Kan wel eens gebeuren als de bestandsnaam niet klopt of er meerdere films met die naam zijn of de film niet juist genaamd is...
Je kan de films die je zogenaamd niet hebt verversen en handmatig de juiste filmnaam erbij zetten.
- To be or not to be, thats the question -

Maikelk

#2
Ja het rare is dus dat er ineeens een docu over new york bij staat die ik niet ken. En iets van Benny's video die stond er 11 x op na verversen. En sommige titels komen dubbel terug.

En nog iets raars...ik heb een add on van themoviedb die staat standaard ingeschakeld maar krijg nu alleen engelse beschrijvingen. Alleen nu wil moviemeter gaan gebruiken. Alleen kan ik themoviedb add on niet uitzetten. Kan er niets mee. Niet wijzigen uitschakelen of verwijderen. Iemand een oplossing? Heb al wat gegoogled maar geloof dat iedereen hem alleen aan wil zetten in plaats van uit.

edp_1

Ga naar video's / bestanden / op je bron rechter muis knop / inhoudt wijzigen
Scraper kiezen / meer verkrijgen.
Moviemeter kiezen.

Er is misschien een add on die films in je bibliotheek zet.
Of je naamgeving is niet goed.

Thunder

Hoe heb je je films ingedeeld? Hoofdmap films, met daarin aparte mappen voor elke film? Of 1 map films en daar alles los in?

Ik krijg over het algemeen de beste resultaten als ik een hoofdmap films heb, en daaronder aparte mappen per film. Die mappen geef je de juiste naam van de film inclusief het jaartal. Dit helpt bij het scrapen van de juiste film. Wel instellen dat hij naar de mapnaam kijkt voor de scaper. Verder in de gaten houden of er geen sample movies in je mappen staan. Die veroorzaken nog wel eens dat je meervoudige vermeldingen krijgt van een bepaalde film.

Doe dit apart voor je movies, series e.d. Dan maakt het verder niet uit dat je je data over meerdere schijven hebt staan, zolang je dit per schijf maar aanhoudt. Heb momenteel 5 schijven met data en alles schijven moet je hetzelfde indelen en instellen.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Equazor

#5
Ik had hetzelfde probleem vooral met BluRay films,   bv dat elk .m2ts bestand gezien werd als dezelfde film.
Het gebruiken van een andere scraper (imdb+)kan dat probleem waarschijnlijk wel oplossen.
Denon X6200W | 2x Dynaudio Audience 72 | 2x Dynaudio Audience 40 | 1x Dynaudio Audience 122c | XXLS-400 | HTPC | Samsung EU-55F7000.