Swestland's HT Living Room - Opzoek naar het laag

Started by swestland, May 27, 2013, 16:35:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

swestland

Hallo mede forummers, na al een hele tijd meegelezen te hebben op dit forum is het tijd geworden dat ik ook eens mijn set ga posten.

Begin 2008 eens bij RAF naar binnen gestapt met wat euro's op zak en zonder enige kennis van zaken gaan luisteren naar diverse speakers. Had toen op internet gelezen dat de KEF 2005 set een leuk begin was, uiteindelijk besloten om een 3005 set te kopen samen met een Onkyo 605.
Leuke tv gekocht, Sony 40X3500 en daar leuk een aantal jaren plezier van gehad maar bleef altijd lezen op diverse fora en dan komt toch de drang om te upgraden.

Juli 2008

Klik voor groot


Klik voor groot


Klik voor groot



Receiver: Onkyo TX SR605
Front speakers: KEF HTS3001SE
Rear speakers: KEF HTS3001SE
Subwoofer: KEF HTB2SE
TV: Sony 40X3500
Mediaspeler: Dune Smart D1


Augustus 2011
Paar jaar later weer gespaard en weer bij RAF naar binnen om te gaan luisteren maar dit keer met een ruimer budget. In eerste instantie dacht ik dat ik zuilen wou ;), dus veel switchen en luisteren totdat de verkoper vroeg of ik ook eens gedacht had aan bookshelfs. Geluisterd naar B&W 683/684, KEF Q700, Paradigm 11, Monitor Audio RX8 en Montor Audio Gold GX100. Ik was meteen verkocht bij het luisteren naar de Monitor Audio's Gold serie. Nog een paar keer terug geweest want ik twijfelde tussen de Q700 en de MA's. Uiteindelijk de knoop door gehakt


Situatie eind 2011:

Klik voor groot


Klik voor groot


Klik voor groot


Klik voor groot


Begin 2012
Ik verhuis op dit moment naar New York voor mijn werk. Omdat er in Amerika een ander voltage is laat ik mijn TV en receiver achter om zo in Amerika op zoek te gaan naar nieuw spul. Daar heb ik de SR7005 gekocht en een Sony XBR-46HX929.

Het ziet er dan als volgt uit:

Klik voor groot


Mei 2013
Iets eerder dan gepland ben ik weer terug in Nederland. Ik heb nu een nieuw TV meubel besteld en ben bezig op mijn subwoofer te vervangen. De TV en receiver die ik had gekocht in USA zijn natuurlijk nog gloednieuw en heb ik nu aangesloten door een tweetal step down converters. Een van 1000 watt voor de receiver en 1 van 300 watt voor de TV. Ik was bang dat het niet zou gaan werken maar dat doet het wel en zelfs zonder enkel probleem.

Receiver: Marantz SR7005
Front speakers: Monitor Audio Gold GX100 piano black (aangesloten met Supra Ply 3.4 kabel Ice blue)
Center speaker: Monitor Audio Gold GXC150
Surround back: KEF HTS3001SE
Subwoofer: KEF HTB2SE
TV: Sony XBR-46HX929
Mediaspeler: Dune smart D1
Game: PS3

Alles is inmiddels aangesloten met banaanpluggen.

Wishlist

  • Nieuwe subwoofer: Velodyne SPL-1200 Ultra
  • Nieuwe surround backs
  • Nieuwe kabel naar surround
  • Professionele afstelling dmv Audessey Pro

Ik ga dit topic bij houden en updaten met foto's als er iets veranderd.
Arcam FMJ-AVR-550 | Monitor Audio Gold GX100 | Monitor Audio Gold GX150C | Velodyne SPL-1200 Ultra Sub | Oppo UDP-203 | Sony A1E-55 OLED