Livingroom HT Loondijke -> Verkopen! Op naar de zolder....

Started by Loondijke, May 24, 2013, 14:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Loondijke

Na een lange tijd met heel veel plezier mee te hebben gelezen in deze topics over al jullie (awesome) Home Theaters, wil ik mijn bescheiden HT ook met jullie gaan delen! Ik ben eigenlijk pas net begonnen met serieus mijn HT samen te stellen, dus daarom zal mijn historie niet heel erg lang zijn :D.

Historie

Ben zelf net 28 jaar geworden en woon ondertussen 5 jaar op mezelf.

Toen ik nog thuis woonde begon het met een simpele CRT op mijn kamer met een leuke stereotoren. Ik had een flinke verzameling dvd's welke ik vaak bekeek met vrienden. Deze dvd-speler van de Kruidvat werd al snel aangesloten op mijn stereotoren voor wat beter geluid. Niet ideaal, maar leuk om mee te beginnen.

2008
Het eerste echte wat ik kocht was een surroundset. Voor € 150,- tweedehands de Z-5500 van Logitech kunnen kopen en mijn hele blok heeft ervan mee kunnen genieten. Voor dat geld echt een superaankoop in mijn ogen. Meteen aangesloten op mijn consoles en lekker gamen met DD. Ook de films waren ineens een stuk leuker om te bekijken en de beleving was een stuk groter.

Toen ben ik me meer en meer gaan verdiepen in de beeldtechnieken LCD en plasma. Na 2 of 3 maanden lezen, bekijken, onderzoeken, testen etc. stond het voor mij als een paal boven water: Ik wil een plasma. No questions asked. In die tijd waren de HD-Ready tv's betaalbaar voor een student en de F-HD tv's een stuk minder. Panasonic kwam voor mij als winnaar uit de bus op prijs/kwaliteit en dan met name de 42PX80. Na wat testen in de winkels heb ik bij de BCC 2 42PX80 tv's kunnen kopen voor € 938,- per stuk terwijl ze in de winkel voor € 1.200,- stonden. Brutaal mens heeft de halve wereld en ze wilde concurreren met de webshopprijs. Niet om gevraagd, maar gewoon ter sprake gebracht. Mooie service in mijn ogen.

In mei dit jaar ben ik samen gaan wonen (huurhuis), maar omdat het een huurhuis was eigenlijk weinig gekke dingen gedaan. Mooie zithoek gecreëerd en de tv met 5.1 set heerlijk zijn dienst laten doen. Meteen de Samsung H-360R en een Popcorn Hour A-200 erbij gekocht en één jaar later voor Blurays de Samsung BD-P1600 aangeschaft. Naar tevredenheid alles gezien en beluisterd en eigenlijk nooit echt de behoefte gehad om te upgraden. Te samen met een Logitech Harmony AB was het gewoon genieten.

2010
Een koopstekkie gevonden en heel veel meer ruimer gaan wonen. 2 maanden geleden begonnen met een HTPC, maar na 2 weken kwam ik erachter dat dit toch niet was wat ik zocht en of wilde. Het ging allemaal top en XBMC draaide super, maar kleine hickups, geen 23.976 en frustrerende weken hebben me doen besluiten dit weer te verkopen. Toen de krachtige Dune Base HD 3d gekocht en hier tot op heden erg tevreden over. Yadis moet ik nog goed aan de gang zien te krijgen, maar dat gaat ook goed komen.

Tussendoor mijn frontspeakers vervangen door de oude Jamo J-70 speakers, maar zelfs toen ging er al een klein wereldtje voor me open. Zoveel meer diepte en beleving dan de oude fronts van de Z-5500. Zelfs bij dergelijke goedkope installaties al zoveel verschil kunnen halen door 2 oude speakers van zolder te halen.

2013
Woon sinds een jaar alleen en dat bevalt me super. Meer tijd voor mijn "HT-hobby" en rustig aan wat geld opzij gaan leggen.
Toen werd het in mijn ogen eindelijk tijd om eens echt te upgraden. Mijn 42PX80 was te klein geworden omdat ik op 4,5 meter afstand zit als ik op de bank zit. En de beeldkwaliteit is natuurlijk een beetje achterhaald ondertussen. De grootte was al snel duidelijk, minimaal 55". Vanwege mijn budget had ik mijn zinnen eigenlijk gezet op een 55ST50. Had bijna een deal met een forumgenoot maar die ketste af. Daarna gaan rondneuzen en voor een mooie prijs nog een nieuwe 55VT50 kunnen kopen. Zeker met de THX stand en het feit dat hij toch in mijn huiskamer staat (niet heel licht, maar geen dedicated) was dit toch wel een verstandige keuze denk ik.

Daar was hij dan, de 55VT50.


Wat een beest is dat zeg. Ongelofelijk. Daar lijkt mijn 42PX80 ineens een keukentv'tje bij.


Toen ik de tv had besteld begon het ook nogal te kriebelen voor de audio. Ik heb uiteindelijk de Z-5500 weer kunnen verkopen voor € 150,- (dus 5 jaar kunnen gebruiken voor € 0,- :)).
Afgelopen maandag naar Rotterdam geweest en bij een zaak de Marantz SR5007 uitgekozen te samen met de Boston Acoustics A225C en 2 A25 speakers voor héééle mooie prijzen. De Jamo J-70's gaan voorlopig even als rears functioneren totdat ik wat centen heb :). Ik moet de Marantz nog even goed afstellen en wat stoeien met de verschillende mogelijkheden. Ik ben al begonnen maar zag door de bomen het bos niet meer. Wat een mogelijkheden ineens. Ongelofelijk.

Omdat ik op mezelf woon en een koophuis heb, heb ik helaas niet zoveel centen over om in mijn HT te stoppen als ik zou willen. Maar toch ga ik de volgende lijst proberen te voltooien in 2013.

Hierbij even wat foto's van mijn situatie per 21-05-2013;






De 2 stoelen staan normaal gesproken aan de zijkant om de zitcirkel compleet te maken. Maar met films en dergelijke zet ik altijd de stoelen op de sweetspot  :pompom:.


Ook een foto van mijn tijdelijke tv-meubel en "nieuwe" HTPC :D. De Dune is voor een leuk bedrag verkocht en ben weer aan de slag gegaan met een HTPC + XBMC.





Wishlist
Subwoofer SVS PB-1000 of BK XLS200 -> het is de BK XXLS400 FF geworden  :worship:

Frontspeakers upgraden
Het mooiste en het liefst upgrade ik de 2 frontspeakers naar zuilen, maar ik wil eerst goed beluisteren of het dat voor mij echt waard is. De A25's klinken zo verrassend goed dat ik niet uitsluit dat ik eerst 2 A25's erbij neem.

Speakersstands
Nu staan ze mooi in de hoek op de dozen waar ze in zaten. Maar ik denk dat de stands sowieso zullen komen. Even afhankelijk van mijn zuilen of A25 upgrade. Anders zijn de stands eigenlijk overbodig en heb ik er maar één nodig. Geen idee wat een beetje mooie stands kosten trouwens.

Speakerkabel
Nu ligt er gewoon 2,5mm kabel volgens mij van de rol zonder connectors. Veel verbetering mogelijk, maar zelfs nu klinkt het al best goed als je niks gewend bent. Ook op het gebied van kabels ben ik een leek, dus hier ga ik me ook nog goed in verdiepen.

Tv ophangen
Ik wil mijn tv sowieso aan de muur ophangen. Dan kan ik hem precies op de juist hoogte ophangen, 1/3 van de bovenkant op ooghoogte. Hij moet eigenlijk daarom iets omlaag, terwijl ik met mijn tv meubel nu al te hoog zit zonder center erop. Daarom ook het volgende punt;

Tv meubel vervangen
Na het plaatsen van mijn meubel heb ik gemerkt dat mijn center er niet meer voor past. Deze staat tijdelijk op de grond, beetje gericht naar boven. Ik wil eigenlijk zelf een ander meubel gaan maken of laten maken. 1 level hoog zeg maar en 3 of 4 vakken naast elkaar ofzo. Daar kan ik dan de center opzetten en daarboven de tv ophangen. Mijn muur is breed genoeg voor een meubel van zo'n 1,70 meter, dus daar liggen genoeg mogelijkheden denk ik! WIP -> Meubel verkocht en begonnen met plannen van een nieuw custom meubel

Tv laten kalibreren
Uiteindelijk is mijn wens wel om de VT50 te laten kalibreren. Maar, eerst kijken hoe de THX stand me uiteindelijk blijft bevallen en wellicht bij iemand een gekalibreerde VT50 te bezichten. Op deze manier wil ik kijken of het verschil echt zo groot is met de THX stand om een ISF kalibratie te laten doen.

Meer foto's zullen volgen dit weekend, maar dit is voorlopig even wat ik nu heb staan.

Updates

30-05-2013
Afgelopen dinsdagavond de subwoofer op kunnen halen bij forumgenoot Dennis75 en een mooie BK XXLS400 FF aan de haak geslagen voor een erg schappelijke prijs. Gisteren even snel aangesloten en wat muziek geluisterd en een filmpje bekeken. Beleving schiet ineens ver omhoog! Wat een lekkere box is dat zeg.
Dit weekend ga ik me goed verdieping in het hele crossover, large/small etc. verhaal. Dit in combinatie met Audyssey moet wel zorgen voor een redelijke afstelling denk ik!

Geluidstechnisch ben ik voor de komende maanden wel even uitgekocht denk ik. Even kijken hoe snel ik mijn meubel verkocht krijg, zodat ik kan beginnen met de bouw van een nieuw meubel OF de aankoop ervan.

21-06-2013
Foto's toegevoegd en volop bezig met het plannen van een nieuw meubel. Zie nieuwe post :D.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

morca

Mooie tv amp en speakers  :thumbs-up:
Je hebt nog een leuke lijst staan met nog aan te schaffen dingen,je bent goed aangestoken met het HT virus  :D
Mooie staanders van Boston in de toekomst,en de kleine als rear,s ?

Loondijke

Quote from: morca on May 24, 2013, 16:09:34
Mooie tv amp en speakers  :thumbs-up:
Je hebt nog een leuke lijst staan met nog aan te schaffen dingen,je bent goed aangestoken met het HT virus  :D
Mooie staanders van Boston in de toekomst,en de kleine als rear,s ?

Thanks. Redelijk aangestoken inderdaad!

Ik zit er wel aan te denken om staanders te halen, maar ik ben niet echt een muziekliefhebber pur sang. Ik ben veel meer een film liefhebber dus ik ben 'bang' dat zuilen overkill zijn. Maar wie weet! Ik ga ze sowieso beluisteren binnenkort.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Leentje

Hey, je hebt al een mooie set staan zo hoor. Je wil misschien voor zuilen gaan kijken las ik, je kan ook een setje A25 erbij halen dan heb je rondom dezelfde en dan nog een mooie subwoofer erbij. In ieder geval wat het ook gaat worden heel veel succes ermee.


Vervelend he dat upgrade virus :devil: :D
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

morca

Quote from: Loonens on May 24, 2013, 19:49:10
Thanks. Redelijk aangestoken inderdaad!

Ik zit er wel aan te denken om staanders te halen, maar ik ben niet echt een muziekliefhebber pur sang. Ik ben veel meer een film liefhebber dus ik ben 'bang' dat zuilen overkill zijn. Maar wie weet! Ik ga ze sowieso beluisteren binnenkort.
Zuilen zullen de slam vd bass stuk beter neerzetten denk ik,sluit beter bij je sub aan vaak.
Ook bij film erg mooi.

Rha007

Aardige plannen heb je in het verschiet  :clapping:
Ik sluit me bij Morca aan, wbt de zuilen, deze zullen ook bij surround een betere impact hebben.
Als je nu besluit om speakerstands te kopen en achteraf toch besluit om zuilen te nemen, kan je de stands toch voor de rears gebruiken?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Loondijke

#6
Thanks allen. Heb nog veel plannen inderdaad maar dat is altijd mooi toch  :sneaky:.

Het is wat moeilijk om nu te gaan kiezen wat prioriteit krijgt. Ik denk dat ik eerst mijn meubel wil gaan vervangen omdat mijn center niet bovenop mijn huidige meubel past. Daarnaast is mijn huidige meubel eigenlijk te hoog, zodat de tv te hoog wordt opgehangen. Daar loop ik tegen een dilemma aan. Ik wil een laag 1laags meubel over de hele breedte van de muur ongeveer.Mijn muur is namelijk 3 meter breed en ik heb een mooi meubel gezien van 2, 5 meter breed. Het is de volgende;


Deze kan ik mooi compleet zwart spuiten en hij is maar 40cm hoog. De vakken zijn ook groot genoeg met een hoogte van 15,5cm. Maar als ik dit meubel zou plaatsen moeten mijn staanders en straks eventuele zuilen voor het meubel staan. Komt dat het geluid  ten goede eigenlijk?  Vakken lijkt  veel voor me op dit moment maar die krijg ik wel weer vol denk ik.

Zelfbouw kan ook natuurlijk maar dit is al custom made dus voor en leuke prijs ook een optie denk ik. Meubel upgrade betekent ook ophangen van de tv. Terwijl ik ook een sub wil halen. Keuzes keuzes keuzes!

Het lijkt er overigens op inderdaad dat er 2 zuilen komen als fronts. Welke wanneer waarom n hoe weet ik nog niet. Maar komen doen ze  :headbanging: :headbanging:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Martijnst1990

Mooie set hoor 8) Dat meubel van je laatste post ziet er ook mooi uit. Dat je speakers ervoor zouden staan is in principe niet erg, kan eigenlijk alleen maar beter uitpakken als de speakers verder van de muur staan. Het is maar net of je het zelf mooi vind staan en het niet in de weg staat.

Ben benieuwd of het dit meubel wordt en hoe hij er in het zwart uitziet. Ook succes met de zuilen!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Loondijke

#8
Thanks! Ben zelf blij dat het eindelijk zover is gekomen. Echt genieten nu films te kijken!

Ben ook benieuwd inderdaad of dit meubel zal passen, staan en of ik mijn huidige meubel, een beetje verkocht krijg. :satisfied:

Maar, nu heb ik op de planning staan om morgenavond bij een forumgenoot de BK XXLS 400 FF te gaan bekijken/kopen voor een zacht prijsje. Zo snel kan het gaan zie je wel :).

Had foto's gemaakt maar nog niet goed doorgemaild. Daarom maar even een schets welke ik vandaag heb gemaakt;



Weet nog niet goed waar ik de sub zal plaatsen. Zat zelf aan het lichtgrijze vlak te denken, maar zoiets is pas echt te bepalen als ik 'm heb denk ik.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Loondijke

De subwoofer is binnen! Wat een kabaal!

Dit weekend ga ik proberen tijd te vinden om het hele boeltje een beetje af te stellen. Dit vind ik wel erg moeilijk omdat ik hier geen ervaring mee heb. Op die receiver is zo ongelofelijk veel af te stellen, dat ik snel geneigd ben om die Audyssey test te doen en dan alles te laten zoals het is. Maar dan maakt hij van de front speakers LARGE en dat is niet de bedoeling. Dit moet ik dan weer handmatig aanpassen en de crossovers instellen.

Is het eigenlijk zo;

Mijn A25's hebben een bereik van 55hz-x. Ik wil mijn XXLS400 zoveel mogelijk mee laten helpen, zodat de A25's zich kunnen concentreren op midden en hoog.
Ik kan de crossover handmatig aanpassen tussen 20-40-60-80-100+ hz. Zal ik de crossover dan op 60hz zetten? Of toch op 40hz, terwijl dit buiten het bereik ligt van mijn fronts?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

erik s.

voor een mooie overgang van sub naar fronts moet je zorgen dat het bereik wat overlapt zodat je geen gat krijgt.
als je de A25 goed vindt klinken lijkt ook mij het een goed plan om eens naar de grotere Boston te luisteren en dan de A25 naar achteren te verhuizen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Loondijke

Quote from: erik s. on May 30, 2013, 09:20:58
voor een mooie overgang van sub naar fronts moet je zorgen dat het bereik wat overlapt zodat je geen gat krijgt.
als je de A25 goed vindt klinken lijkt ook mij het een goed plan om eens naar de grotere Boston te luisteren en dan de A25 naar achteren te verhuizen.

Daar zit ik ook naar te kijken, maar dat is meteen weer rond de € 400,- voor een set. Dat heb ik op dit moment even niet beschikbaar zeg maar! :).

Maar, het bereik van de A250 is bijvoorbeeld 45hz. Zal ik dan de Crossover op 40 of 60 zetten? Wordt het met 60hz dan niet wat veel bass?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

erik s.

gewoon uitproberen. de laagweergave is erg afhankelijk van de ruimte, dus het resultaat is moeilijk te voorspellen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Dennis75

Quote from: Loonens on May 30, 2013, 09:04:09
De subwoofer is binnen! Wat een kabaal!

Dit weekend ga ik proberen tijd te vinden om het hele boeltje een beetje af te stellen. Dit vind ik wel erg moeilijk omdat ik hier geen ervaring mee heb. Op die receiver is zo ongelofelijk veel af te stellen, dat ik snel geneigd ben om die Audyssey test te doen en dan alles te laten zoals het is. Maar dan maakt hij van de front speakers LARGE en dat is niet de bedoeling. Dit moet ik dan weer handmatig aanpassen en de crossovers instellen.

Is het eigenlijk zo;

Mijn A25's hebben een bereik van 55hz-x. Ik wil mijn XXLS400 zoveel mogelijk mee laten helpen, zodat de A25's zich kunnen concentreren op midden en hoog.
Ik kan de crossover handmatig aanpassen tussen 20-40-60-80-100+ hz. Zal ik de crossover dan op 60hz zetten? Of toch op 40hz, terwijl dit buiten het bereik ligt van mijn fronts?

Veel plezier met de sub!

Mooie set heb je tot nu toe. Ik merk wel dat je meer en beter wil. Het is erg lastig om dat in bedwang te houden. hahaha.

Ik had de crossover op de sub helemaal open gedraaid en in de processor de laatste weken alles op 80hz gezet. Dat gaf bij mij toch het beste resultaat. Dit na eindeloos de crossover veranderen van alle speakers.

Bij muziek high level aangesloten regel je het op de sub zelf.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

LuPo

Mooie set hoor! Lijkt wel een beetje op de mijne met Marantz, Boston en Panasonic. :D

Loondijke

#15
Bedankt voor de reacties :). Leuk om te lezen!

Deze week mijn oude Teak-meubel verkocht en ben op dit moment bezig met een nieuw tv-meubel, waar ik volgende week maandag nieuw materiaal voor binnenkrijg;



Wat heb ik besteld;

- Houtplaat 160x160cm, 25mm dik melamine, compleet zwart met kantenband afgewerkt (rechtop tegen de muur)
- Houtplaat 220x40cm 22mm dik melamine, compleet zwart met kantenband afgewerkt (plat op de vloer)
- Houtplaat 220x10cm 22mm dik melamine (tegen de bovenstaande houtplaat)
- Houtplaat 40x10cm 22mm dik melamine (voor de zijkanten)


Wat ga ik nog bestellen;

- TV-beugel (komt een gat in de wand waar de beugel doorheen komt)
- Stands voor fronts
- Montagemateriaal
- LED-strips voor achterop de dubbele wand


Waar heb ik nog geen oplossing voor;

- Stabiele montage van de wand 10cm van de muur


De huidige situatie is namelijk als volgt (zonder tv-meubel) :nopompom:



Niet echt om over naar huis te schrijven dus  :nopompom:. Maar volgende week zaterdag ga ik een dag vol aan de bak! Of wellicht in de avond al wat klussen.


Mijn subwoofer staat nu op 3 schuimrubberen matjes;



Dit heb ik tegen de trillingen gedaan voor de buren. Heeft dit gevolgen voor het geluid op deze manier? Of is dit gewoon een goede optie?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Even je topic checken ;D,

ziet er goed uit hoor,  succes met je nieuwe meubel :)

Atmoz


Hé Loonens dat ziet er goed uit.
Mooie tv ook ;)

Daar kun je wel leuk een filmpje kijken in die kamer!!

Maar wat ik zojuist ook al in mijn topic aangaf:
Hoe ga je dat aanpakken met die "dragers" voor de apparatuur aan je achterwand?
Want ik zie geen verticale "balkjes" die voor stevigheid morgen zorgen?
En je had het over metalen pinnen, maar die moeten dan wel van goede huize komen c.q. érg dik zijn wil dat stevig zijn toch?

Ik ben érg benieuwd hoe je het gaat aanpakken.
In ieder geval heel veel succes ermee! Het ziet eruit als een mooi hobby-project :worship:

Kom gauw nog eens terug om alles te checken :pompom: :worship:

Met vriendelijke groet,

Atmoz


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Loondijke

Quote from: Atmoz on July  2, 2013, 19:24:19
Hé Loonens dat ziet er goed uit.
Mooie tv ook ;)

Daar kun je wel leuk een filmpje kijken in die kamer!!

Thanks! Klopt inderdaad. Hoewel ik nog niet helemaal 100% tevreden ben over het beeld. Het lijkt alsof mijn tv de 50hz bug ook bij 24hz content heeft. Zeker bij pans is het enorm onrustig (elke beweging eigenlijk al wel). Probeer nu wat HD-materiaal met Martijn90 te vergelijken. Als ik er dan nog niet uit ben, moet ik even kijken wat ik ga doen.

Quote
Maar wat ik zojuist ook al in mijn topic aangaf:
Hoe ga je dat aanpakken met die "dragers" voor de apparatuur aan je achterwand?
Want ik zie geen verticale "balkjes" die voor stevigheid morgen zorgen?
En je had het over metalen pinnen, maar die moeten dan wel van goede huize komen c.q. érg dik zijn wil dat stevig zijn toch?

Ik ben érg benieuwd hoe je het gaat aanpakken.
In ieder geval heel veel succes ermee! Het ziet eruit als een mooi hobby-project :worship:

Kom gauw nog eens terug om alles te checken :pompom: :worship:

Met vriendelijke groet,

Atmoz

Ik kan via mijn oom voor weinig geld strips laten maken, lassen en afwerken. Mijn idee is als volgt;

(voorbeeldje)
Metalen strip van 40x10cm met een dikte van 5mm. Hier komen gaten in om op de achterkant van mijn meubel te monteren. Aan deze strip, komen 2 pinnen van 10mm doorsnede gelast, welke door het meubel steken. Deze stoppen dan op zo'n 5 cm van de voorkant van de apparatuur. Hierdoor heb ik voldoende steun (mijn plaat is namelijk 25mm dik) en kan ik eenvoudig mijn apparatuur op deze pinnen plaatsen. Ik denk dat dit een geweldig effect geeft :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Loondijke

Kleine update van mijn projectje!

- Tv opgehangen d.m.v. kantelbare beugel
- Dubbele wand geplaatst; 2 balken tegen de muur geschroefd en met profielen de houten plaat 160x160x25mm ertegenaan / erop geplaatst.





Totaalplaatje WIP;



Nog te doen?

- Profielen welke ik straks achter tegen de plaat aan schroef, op deze manier komen de pinnen er doorheen en komt daar mijn apparatuur op te staan.


- Cablemanagement
- Laminaat erop lijmen
- Afwerken met hoekstrips
- LED-strip met AB achter de wand, aan de rand plaatsen
- Tv centreren
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

LuPo

Heb je inmiddels ook een andere tv? Je had de VT50 toch? Ik zie in je sig VT60 staan.

Loondijke

Dat er mensen mijn topic nog bekijken :D. Leuk  :pompom:

Klopt inderdaad. Mijn VT50 is omgeruild voor de VT60 variant :).

Ik ben ondertussen weer wat bezig geweest en ga donderdag proberen het voor 95% af te maken. Ben nog aan het kijken waar de sub het beste zou staan, dus dat moet ik nog uitvoerig testen voordat ik hem definitief ergens wegzet.

Nieuwe foto's volgen :).

Wat heb ik nu gedaan?

Laminaat tegen de wand gelijmd
Pinnen door de plaat geplaatst
Gaten op maat geboord
2 Palmplanten geplaatst (waar er 1 van blijft staan waarschijnlijk)


Wat ga ik donderdag doen?

Groeven wit maken
Hoekprofielen plaatsen
Cablemanagement
Definitieve plaatsing sub + HTPC
LED strip plaatsen

Ik zal morgenavond of vrijdag wat foto's plaatsen :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

LuPo

Goed bezig zeg! Het blijft leuk om andermans topic te volgen. :D

Onder garantie omgeruild of zelf de nieuwe VT60 gekocht?

Loondijke

Quote from: LuPo on September 11, 2013, 11:00:55
Goed bezig zeg! Het blijft leuk om andermans topic te volgen. :D

Onder garantie omgeruild of zelf de nieuwe VT60 gekocht?

Inderdaad onder garantie, vanwege paneelproblemen.

Even een meer recentere foto. Let niet op de planken en lijmklemmen. Dit was om het laminaat goed te laten zitten :). Links zie je de pinnen erdoorheen steken waar mijn apparatuur op staat.

Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

LuPo

Als je nog mooie stands zoekt. De Norstone Stylum zijn erg mooi en betaalbaar!