Modificatie filter Dynaudio Audience 62

Started by dragstar1200, May 22, 2013, 20:53:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragstar1200

Heb een stel Dynaudio Audience 62 gestuurd door een voor -en eindversterker van Aaron ,welke een zeer neutrale klank heeft .
Daar er twijfels zijn over de gebruikte tweeter (op het eerste gezicht is het een ESOTEC  D260 )heb ik ook de 62 opengeschroefd en daar zit een 17W75 XL 4 ohm en  een gewone 28/2 met een dikkere frontplaat zoals de ESOTEC D260 !
Verder veel gelezen over de 42 SAE en 52SE over modificeren van de filters met betere componenten.
Dus ook de filter gezocht in de 62 en deze zit niet achter de speakerterminal maar op de rugwand achter de woofer !
De Filter bestaat uit gewone componenten en dito bedrading.
Ik zou daarom de filter willen voorzien van betere seriespoel woofer(luchtspoel ipv kernspoel ) ,
betere seriecondensator voor de tweeter (bv .Mundorf supreme silver-oil  ipv MKT )+ alle cementweerstanden vervangen door Metaal oxide weerstanden.
Alle componenten van de condensatoren en weerstanden vindt ik terug maar het probleem is dat de waarden van de spoelen niet gekend zijn.
Vraag is heeft iemand het filterschema met de waarden van de spoelen van de Audience 62 ?
Kan er op een of andere manier de spoelen gemeten worden (inductie en weerstand ) ?

Voor de geinteresseerden heb ik nog wat fotookes gepost!




Rob_Dingen

Hoi

Dat is gewoon te meten met een inductie meter of te wel een LCR meter.
Ik heb er een kom maar langs woon in de buurt van Eindhoven.

Rob

dragstar1200

Dag Rob,

dank voor de snelle respons ,maar zal een beetje moeilijk zijn om bij jou te komen ben van de omstreken van Gent (Belgie )!
Ben wel aan het rondneuzen op internet om een LCR meter aan te schaffen op 2dehands....Marktplaats ...enz ,

mvg,

Dragstar1200



Martijn M

Mooi aanbod, Rob!
LCR-meters zijn best prijzig, dus als 't alleen om deze spoeltjes gaat, zou je kunnen overwegen ze per post naar Rob te sturen. De originele spoeltjes zijn het terugsturen financieel gezien dan amper nog waard.
Dutch & Dutch

Katrien

Je mag ook naar mij komen om de componenten uit te meten. Ik woon in Schilde, zo'n 20 km ten oosten van Antwerpen.

Grtn Guido