Op bezoek bij VANZOMERENG

Started by quattronl, May 20, 2013, 21:33:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quattronl

M&G's die je lang van tevoren afspreekt zijn leuk omdat je er naartoe kan leven.
Je kan je gaan bedenken hoe de set van de ander zou presteren, wat de tekortkoming qua akoestiek zullen zijn en welke muziek je mee zult nemen.
Een spontane M&G daarentegen is een complete verassing. Je weet de componenten van de set maar qua voorbereiding kan je weinig tot niks doen. En dat heeft z'n charme.
Zo ook vandaag. VANZOMERENG pm-de me gisteravond dat ie deze dagen wel tijd had. Ik betwijfelde of mij het qua tijd zou lukken. Vanochtend met m'n vrouw over gehad en ik had de joker in mijn handen: de nabijgelegen Intratuin!
VANZOMERENG ge-pm-ed en hij belde me even later op dat het ok was. Geregeld dus  :clapping:

Vrouw en kind bij de Intratuin afgezet (gedumpt klinkt weer zo negatief) en snel door naar residence VANZOMERENG.
Bij binnenkomst draaide de set al zachtjes.
Ik mocht op de luisterstoel plaatsnemen. Wat een joekel van een stoel zeg! Maar hij zat heerlijk  ;D
Kopje koffie erbij en de set en de setting maar eens bekijken.
Smalle en lange kamer, de Dynaudio's vrij dicht bij elkaar (ik schat 2 meter) en een beetje ingedraaid. Flinke jongens, al ben ik de smalle Totems gewend.
De krachtige Marantz PM11S2 trok mijn aandacht natuurlijk, alsook de Music Hall DAC (met buis) en de Squeezebox Duet ('vanzelfsprekend' met de BOTW voeding). De SA11 stond er wat zielig bij, hier wordt gestreamed!

Gerrit-Jan had z'n befaamde playlist al opstaan. En dat klonk al lekker.
Wel heel anders dan thuis. Want dat heb je zelf toch altijd als referentie.
Het geluidsbeeld was heel direct, close en in your face. Dat werd even wennen  8)
De Dynaudio's lieten erg veel detail horen, zeker met de muziek die voorbij kwam (Patricia Kaas, Deep Purple, Mercedes Sosa, Dire Straits etc). Wat een dynamiek werd er weergegeven!
In het begin leek het mij soms wat te schel en te dichtbij maar dat was mogelijk een kwestie van wennen.

Na 1,5 uur was de playlist afgelopen en konden we 'evalueren'.
Wat mij opviel (en da's dus heel persoonlijk en ook tegen mijn eigen set aangehouden):
- heel direct en 'close' geluid. Voor mij wat tè close, ik hou van wat meer afstand. Na lang luisteren wordt je wellicht luistermoe, al hangt dat ook van het volume af.
- veel dynamiek. De bass is soms heerlijk voelbaar en gaat goed laag. Iets wat ik in mijn akoestiek mis. Het hoog was mooi strak. Het midden was, doordat de set erg close klonk, misschien wat tè aanwezig.
- veel detail. Akoestische muziek met zang: heerlijk die details en finesse!
- power. De Marantz heeft natuurlijk zat vermogen maar je hoort gewoon dat de Dyn's dat er ook weer uitgooien. Ze matchen prima.

Kortom: een zeer fijne set waarvan ik blij ben 'm eens gehoord te hebben. Was vooral benieuwd naar de Dynaudio's en daaraan heb ik nu goede herinneringen.

Gerrit-Jan: bedankt voor de demo en gastvrijheid!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Mooi verslag, prettig leesbaar :thumbs-up:.

Jouw bevindingen herken ik grotendeels, al heb ik de set niet als erg upfront/into your face ervaren, allicht daar ik dat zelf juist wel waardeer. Een kwestie van smaak. Wel speelt G.J. op een behoorlijk geluidsniveau, hetgeen allicht daarbmede debet aan is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quattronl

Was fijn kennis met je te maken en leuk dat je de sound v/d Dynaudio's kan waarderen.

M.b.t. het upfront karakter/direct_in_your_face vind ik zelf wel meevallen maar dit is ook hier weer, gewoon een kwestie
van smaak en wat je gewend ben. (ik heb 2 jaar met Sonus Faber Liuto gespeeld en dan ben je wel wat gewend  ;D)

Achteraf gezien heb je wel een erg groot risico genomen, door zelf zonder eigen muziekdragers te hebben meegenomen,
bij mij op luisterbezoek te komen.   Ik was bijna van plan om mijn playlist met Marianne Weber, Jantje Smit, Koos Alberts,
Gerard Jodeling volledig af te spelen maar had me op het laatste moment bedacht  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

quattronl

Quote from: VANZOMERENG on May 20, 2013, 22:59:38Achteraf gezien heb je wel een erg groot risico genomen, door zelf zonder eigen muziekdragers te hebben meegenomen,
bij mij op luisterbezoek te komen.   Ik was bijna van plan om mijn playlist met Marianne Weber, Jantje Smit, Koos Alberts,
Gerard Jodeling volledig af te spelen maar had me op het laatste moment bedacht  :D
Als je die playlist had opgezet was ik echt niet tot het einde gebleven :D
Maar zoals ik al tegen je zei: ik laat me graag verrassen. En het heeft zeker goed uitgepakt.

Mocht je een keer zin hebben om de Totem-sound te horen, je bent natuurlijk van harte welkom.
Het zal heel anders klinken dan bij jou maar daarom mogelijk des te leuker om dat een keer te ervaren.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW