HTPC ter vervanging van 2 bronnen

Started by rho, May 19, 2013, 23:15:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

TMT6 speelt volledige BD (de fysieke schijfjes) af met menu's. Ook discs met Java menu's. Ook speelt ie 3D BD's af. Net zoals een stand alone BluRay speler dus.
Ik ga TMT6 als externe player proberen te configureren in XBMC. Het is dus niet zozeer een verhaal van het een of het anders maar eerder iets van een combinatie van de 2.

RonG

Quote from: rho on October 15, 2013, 13:50:13
Ik ga TMT6 als externe player proberen te configureren in XBMC. Het is dus niet zozeer een verhaal van het een of het anders maar eerder iets van een combinatie van de 2.

Dat wil ik ook gaan doen met powerDVD, alleen de laatste officiƫle versie van XBMC heeft hier een probleem mee.

rho

Ja, daar had ik ook iets over gelezen.
Ik ga het eens proberen en als het niet lukt dan is dat ook geen ramp. Ik werk nu ook niet op die manier en het stoort me eigenlijk niet. Maar het zou leuk zijn moest het wel lukken.

Kanariepiet

En heb je het werkend gekregen?
Ik krijg het niet voor elkaar, hij wil TMT6 opstarten, maar of XBMC loopt vast of hij knalt terug naar windows.


Quote from: rho on October 15, 2013, 13:50:13
TMT6 speelt volledige BD (de fysieke schijfjes) af met menu's. Ook discs met Java menu's. Ook speelt ie 3D BD's af. Net zoals een stand alone BluRay speler dus.
Ik ga TMT6 als externe player proberen te configureren in XBMC. Het is dus niet zozeer een verhaal van het een of het anders maar eerder iets van een combinatie van de 2.

RonG

De laatste versie van XBMC schijnt hier een probleempje mee te hebben. Ik kreeg het iig ook niet voor elkaar (Met PowerDVD dan) en was gaan googlen en had dat ergens gelezen. Weet helaas niet meer waar maar dacht het XBMC forum.

Denk dat het wachten is op de volgende versie :-\

Kanariepiet

Dus dit gaat nu niet werken, jammer :-[
En wat bedoel je met de laatste versie? De Frodo of een beta van Gotham?

Quote from: RonG on November 12, 2013, 08:29:49
De laatste versie van XBMC schijnt hier een probleempje mee te hebben. Ik kreeg het iig ook niet voor elkaar (Met PowerDVD dan) en was gaan googlen en had dat ergens gelezen. Weet helaas niet meer waar maar dacht het XBMC forum.

Denk dat het wachten is op de volgende versie :-\

rho

Quote from: kanariepiet on November 12, 2013, 07:34:17
En heb je het werkend gekregen?
Ik krijg het niet voor elkaar, hij wil TMT6 opstarten, maar of XBMC loopt vast of hij knalt terug naar windows.

Ik heb de hele pc moeten herinstalleren wegens andere problemen.
XBMC staat er nog niet terug op, maar TMT6 wel.
Deze week XBMC er weer op zetten en configureren. Maar het laatste zal pas de externe player aan de beurt zijn.

rho

Quote from: kanariepiet on November 12, 2013, 09:17:32
Dus dit gaat nu niet werken, jammer :-[
En wat bedoel je met de laatste versie? De Frodo of een beta van Gotham?
Van na versie 12.0 dacht ik dat het mis gaat.

skank1

Quote from: rho on November 12, 2013, 09:23:50
Ik heb de hele pc moeten herinstalleren wegens andere problemen.
XBMC staat er nog niet terug op, maar TMT6 wel.
Deze week XBMC er weer op zetten en configureren. Maar het laatste zal pas de externe player aan de beurt zijn.

Zoals RonG ook al zegt, externe speler en xbmc 12.2 werkt niet prettig.
Wacht even op gotham, die komt er zo aan... (2 maanden?)
Voorlopig log je gewoon even uit , en start je TMT manueel op.
Zo erg is dat nu toch ook niet?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Nee, zo werk ik tot nu toe al de hele tijd. Da's abosluut niet erg. Ik gebruik TMT zelfs vaker dan XBMC. ;)

skank1

Ik net niet.
Ik gebruik xbmc constant, en heel af en toe eens TMT voor 3d
MAar ook dat valt binnenkort weg.
Dan is het enkel xbmc
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Ik rip mijn films niet en heb nog heel wat aangekochte BD's die ik nog moet kijken. Dus onze situatie is wel redelijk verschillend.

Kan je in xbmc eigenlijk ook internetradio configureren?

Kanariepiet

Dan ben ik er wel uit denk ik, aangezien wij hier heel erg weinig discs afspelen.
Ik bestel deze week maar wat onderdelen en tegen de tijd dat de nieuwe XBMC uit is en alles naar behoren werkt kan de Dune er uit.

skank1

Quote from: rho on November 12, 2013, 09:36:20
Ik rip mijn films niet en heb nog heel wat aangekochte BD's die ik nog moet kijken. Dus onze situatie is wel redelijk verschillend.

Kan je in xbmc eigenlijk ook internetradio configureren?

Tuurlijk.
Vraag me nu wel niet hoe.. want ik doe het niet.
Maar kan absoluut zo moeilijk niet zijn..
FF op xbmc forum zoeken hiernaar als je dit wil.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Geen probleem. Als het gaat zoek ik het wel uit. Het viel me gewoon te binnen en jij kent er wel wat van. dus vroeg ik het effe. :)

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Brossie

Rho,

Kijk eens hier bijvoorbeeld:

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:ListenLiveEU

Deze add-on gebruik ik voor internet radio




rho

Da's een goeie. Ik had "Radio" geinstalleerd en daar zitten wel alle posten op die ik zoek, maar 't is altijd handig om een alternatief te hebben. :)