open dag bij Stassen Hifi in Tegelen

Started by ravage, May 18, 2013, 12:10:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Quote from: HcHifi.nl on May 23, 2013, 22:36:20
Vind het apart dat jij daar naar toe gaat als zijnde iemand die veel om de hifi(wereld) geeft..
Je weet vast hoe Stassen al jaren handelt...o.a. grijze import is niet iets waar de Nederlandse handel beter van word.. jij draagt de hifi wereld toch zo'n warm hart toe ?
Zelfs ik als prijsvechter zal dat nooit doen op die manier.. ook ben en blijf ik altijd een liefhebber die van zijn passie zijn werk heeft kunnen maken.

Achja..

Veel pelzier iig ;)

Quote from: twani on May 23, 2013, 22:58:46
Maak je niet druk Marcel, 95% van de medeforummers weet hoe Stassen werkt en hoe jij werkt.

Ik zal de verkeerd geleverde Subkabel nog naar je terugsturen, was ik vergeten moet ik eerlijk bekennen :blush:

Gr
Theo.

Jou daar idd. niet te druk om maken Marcel, zo leer je de ware aard van jullie "concurrentie" kennen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

#26
foutje... :blush:

Jean Sibelius

Wordt er tijdens deze open dag ook uitgelegd waarom klanten die een heel klein beetje extra meedenken vragen (en die in het verleden geen duizenden, maar zelfs tien duizenden Euro's hebben achtergelaten in Venlo / Tegelen) als stront behandeld worden? Qua service gerichtheid kan Stassen nog wat leren van de Media Markt (en dat zegt al genoeg). Wanneer snappen jullie eindelijk een keer dat je in dit segment ook een klein beetje service moet verlenen? Een open dag met een (gratis?) glaasje rode wijn is echt niet genoeg.

Beetje jammer, dat Stassen nu ook hier op dit forum probeert zieltjes te winnen. Sorry, maar eens een dozenschuiver altijd een dozenschuiver en zelfs iemand als Edwin kan dat niet veranderen.

Just my 50 Cents.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

ravage

Quote from: Jean Sibelius on May 24, 2013, 13:36:12
Wordt er tijdens deze open dag ook uitgelegd waarom klanten die een heel klein beetje extra meedenken vragen (en die in het verleden geen duizenden, maar zelfs tien duizenden Euro's hebben achtergelaten in Venlo / Tegelen) als stront behandeld worden? Qua service gerichtheid kan Stassen nog wat leren van de Media Markt (en dat zegt al genoeg). Wanneer snappen jullie eindelijk een keer dat je in dit segment ook een klein beetje service moet verlenen? Een open dag met een (gratis?) glaasje rode wijn is echt niet genoeg.

Beetje jammer, dat Stassen nu ook hier op dit forum probeert zieltjes te winnen. Sorry, maar eens een dozenschuiver altijd een dozenschuiver en zelfs iemand als Edwin kan dat niet veranderen.

Just my 50 Cents.

Het spijt me om dit te vernemen, mijn ervaringen met Stassen zijn gelukkig positiever en velen vinden dit met mij.

natuurlijk gaan er wel eens zaken mis en hebben zij in het verleden m.b.t de aftersales wat zaken laten liggen.

Het pand heeft zijn oude uitstraling van vroeger weer terug gekregen, maar dan met een moderne insteek.
Mij lijkt het gewoon een aardig idee om dat eens te bekijken met een aantal leden en aan de hoeveelheid hifi zal het in ieder geval niet liggen..

Daarbij heb dit topic niet aangemaakt in opdracht van Stassen Hifi, maar slechts als een goed idee gezien om eens bij elkaar te komen

Jammer dat je die aanname maakt.

just my 50 cents ;)

Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony HW55 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center:TMA / Rear speakers:  tma

Nahpets

Ik zit voorlopig in Roermond :-)

Nog niets gekocht.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raymond187

Quote from: Jean Sibelius on May 24, 2013, 13:36:12
Wordt er tijdens deze open dag ook uitgelegd waarom klanten die een heel klein beetje extra meedenken vragen (en die in het verleden geen duizenden, maar zelfs tien duizenden Euro's hebben achtergelaten in Venlo / Tegelen) als stront behandeld worden? Qua service gerichtheid kan Stassen nog wat leren van de Media Markt (en dat zegt al genoeg). Wanneer snappen jullie eindelijk een keer dat je in dit segment ook een klein beetje service moet verlenen? Een open dag met een (gratis?) glaasje rode wijn is echt niet genoeg.

Beetje jammer, dat Stassen nu ook hier op dit forum probeert zieltjes te winnen. Sorry, maar eens een dozenschuiver altijd een dozenschuiver en zelfs iemand als Edwin kan dat niet veranderen.

Just my 50 Cents.
Dat waren eerder 50 euries :D

Bij geen van  MM, RAF of stassen zou ik audio spul kopen. Ga liever naar een speciaal zaak die opgericht is door liefhebbers voor de spullen.

Als de opzet van de TO buiten belang van Stassen is vind ik het een puik idee  :thumbs-up:

viceadmiraal61

ja.waarde hc.hifi.nl...wat is recht en wat is krom..jij verkoopt b.v de marantz na-11 1000,- onder de nieuw prijs!!!!
waarom..honger? het ding is net uit???? dus grijs/zwart/rood. alle dealers hebben boter op hun hoofd.

S@m

Quote from: viceadmiraal61 on May 24, 2013, 15:02:29
ja.waarde hc.hifi.nl...wat is recht en wat is krom..jij verkoopt b.v de marantz na-11 1000,- onder de nieuw prijs!!!!
waarom..honger? het ding is net uit???? dus grijs/zwart/rood. alle dealers hebben boter op hun hoofd.

Oeps...


Raymond187


H&C Hifi

Quote from: viceadmiraal61 on May 24, 2013, 15:02:29
ja.waarde hc.hifi.nl...wat is recht en wat is krom..jij verkoopt b.v de marantz na-11 1000,- onder de nieuw prijs!!!!
waarom..honger? het ding is net uit???? dus grijs/zwart/rood. alle dealers hebben boter op hun hoofd.

adviesprijzen zijn maar adviesprijzen.. wie kijkt daar nu nog naar..
Maar ik vind het wel weer geinig dat je daar dan weer wel heengaat.. als er 1 winkel een naam heeft mbt dubieuze praktijken is het ..... wel.
Ik ben gewoon een prijsvechter... dat weet iedereen, maar altijd eerlijk.

succes met het verkopen van cd-tjes dit weekend of is dat niet je insteek ?


viceadmiraal61

nee geen cd verkoop.ik ben gewoon te gast samen peter.heb in het verleden veel live show georganiseerd in het
stassen kasteel.gewoon een zeer goede relatie.

S@m

Quote from: HcHifi.nl on May 24, 2013, 16:19:45
adviesprijzen zijn maar adviesprijzen.. wie kijkt daar nu nog naar..

En jij denk dat andere winkeliers daar wel blij van worden ???

H&C Hifi

Quote from: viceadmiraal61 on May 24, 2013, 16:27:18
nee geen cd verkoop.ik ben gewoon te gast samen peter.heb in het verleden veel live show georganiseerd in het
stassen kasteel.gewoon een zeer goede relatie.

Ok, wist niet dat er in het verleden wel eens dergelijke shows werden gegeven, dat is dan wel weer tof.
Veel plezier iig  ;)

H&C Hifi

Quote from: S@m on May 24, 2013, 16:33:54
En jij denk dat andere winkeliers daar wel blij van worden ???

Dat is een andere discussie die ik best in een nieuw topic wil starten, andere bedrijven moeten niet zo naief zijn... wijzen en klagen is makkelijk maar zorgt niet voor meer omzet..
houd je bezig met de markt en wat er allemaal gebeurt.. ONDERNEEM !

audiohaven

Quote from: HcHifi.nl on May 23, 2013, 22:36:20
Vind het apart dat jij daar naar toe gaat als zijnde iemand die veel om de hifi(wereld) geeft..
Je weet vast hoe Stassen al jaren handelt...o.a. grijze import is niet iets waar de Nederlandse handel beter van word.. jij draagt de hifi wereld toch zo'n warm hart toe ?
Zelfs ik als prijsvechter zal dat nooit doen op die manier.. ook ben en blijf ik altijd een liefhebber die van zijn passie zijn werk heeft kunnen maken.

Achja..

Veel pelzier iig ;)

de pot verwijt de ketel .....

audiohaven

#40
Quote from: Negotiata on May 23, 2013, 21:33:49
Hoe zit dat dan precies met forumsponsorschap ?

Mag deze verkapte reclame uitnodiging dan wel als geen sponsor zijnde ?

het is voorlopig goed geprobeerde sluikreclame

Ik zal nooit iets bij Stassen kopen, grijze import, en heel wat importeurs hekelen de zaak. Ik heb zelfs weet van rechtzaken tegen Stassen door importeurs, net omdat ze met hun domme prijzen en dozenschuiven de markt kapot maken en zonder goedkeuring van het merk een merk voeren. Zijn ze eigenlijk van één merk geautoriseerde dealer ? denk het niet

S@m

Quote from: audiohaven on May 24, 2013, 19:25:15
net omdat ze met hun domme prijzen en dozenschuiven de markt kapot maken

Zonder enige kennis te hebben van ondernemerschap en het als consument te bekijken lijkt het me niet heel anders dan ver onder advies prijs te verkopen, of zie ik dat ergens verkeerd?

Quote from: HcHifi.nl on May 24, 2013, 16:19:45
adviesprijzen zijn maar adviesprijzen.. wie kijkt daar nu nog naar..


audiohaven

Quote from: S@m on May 24, 2013, 19:29:16
Zonder enige kennis te hebben van ondernemerschap en het als consument te bekijken lijkt het me niet heel anders dan ver onder advies prijs te verkopen, of zie ik dat ergens verkeerd?

bij de meeste echte high-end merken vlieg je er gewoon direct uit als je teveel korting geeft

contract wordt door distributeur direct opgezegd, meestal met een drogreden want europa laat geen prijsafspraken toe, maar contracten laten zulke vage interpretaties toe om op te zeggen, zoals bvb 'handelingen die het merk benadelen, of de goede naam ..... '

of ze verzinnen bullshit redenen om niet meer aan jou te leveren, zoals niet meer in stock

of als je 1x iets met veel korting in promo zet, direct dreigement importeur dat je 1 dag hebt om het weg te halen, of anders

Maar er zijn uiteraard ook merken die hier allemaal geen moer om geven en enkel kijken naar omzet, want voor de fabriek maakt het niet uit hoeveel winst importeurs maken op hun dealers, of dealers op hun eindklanten.

Prijsvechters en dozenschuivers zijn kind aan huis bij dit soort merken.

S@m

Zijn wij het er dus over eens dat het van een laken een pak is...  ;)

ArnoldV

Omdat ik me nog steeds aan het oriënteren ben naar nieuwe speakers met eens strak design (wat vloerstaanders gaan worden ipv monitoren die ik in eerste instantie als 'tijdelijke' oplossing dacht te nemen) (zie:http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133034.0) en dit voor mij maar half uurtje rijden is, denk ik dat indien ik even tijd zie morgen eens ga kijken. Misschien pik ik nog wel wat nieuws op. Serieuze luistersessies kunnen dan altijd later nog :)


twani

Quote from: GS2K1 on May 24, 2013, 20:35:05
Omdat ik me nog steeds aan het oriënteren ben naar nieuwe speakers met eens strak design (wat vloerstaanders gaan worden ipv monitoren die ik in eerste instantie als 'tijdelijke' oplossing dacht te nemen) (zie:http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133034.0) en dit voor mij maar half uurtje rijden is, denk ik dat indien ik even tijd zie morgen eens ga kijken. Misschien pik ik nog wel wat nieuws op.

Hoogstwaarschijnlijk een setje "hooglans piano plastic" TMA speakers, kom je namelijk altijd mee thuis als je daar geweest bent :P.

Kennissen van mij hadden een geweldige overnachting gekregen van Stassen...dat was leuk en duurde één nacht, het brakke geluid van de TMA's echter "schrijdt al vele jaren voort" :devil:
Gelukkig was het hun eigen initiatief om daar te kopen....

twani

Even googlen en ik kwam de bewuste speaker tegen , de TMA Compact 20 is het. De 1e de beste yoko set heeft betere aansluitterminals.....

twani

Deze dus

VlisChris

Ik vind het topic op dit moment wat dubbel om heel eerlijk te zijn.
Er worden geen regels overtreden als in dat er links naar niet-sponsoren worden geplaatst. Wel is het uiteraard gewoon pure reclame en ik waag te betwijfelen dat dat de bedoeling is.

Daarnaast vind ik de toon in het topic vrij "assertief" om maar zo te omschrijven. Ik sluit voor dit moment het topic en ga zo eens achter de schermen overleggen wat we (het admin-team) met het topic willen doen. Voor hetzelfde geld gaat die weer open, voor hetzelfde geld blijft die gesloten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.