Slechte TV signaal Ontvangst Astra 23,5 -19,2 via Duo LNB

Started by kling, May 18, 2013, 11:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kling

goedemorgen,
ik heb al jaren een Triax schotel diam 80 cm en een duo LNB (19,2+23,5) Astra voor canaaldigitaal en TV Vlaanderen, sinds nov 2012 een Xtrend ET5000 set opbox. E.e.a. met volle tevredenheid. Echter sinds 2 weken is het beeld van de HD zenders die via de 23,5 sateliet lopen slecht en deze week zelfs bijna niet meer te ontvangen en krijg "geen beeld meer maar ik de melding "Afstemming mislukt". ik dacht in eerste instantie aan een coax kabel probleem/aansluiting of verdraaing van de LNB zodat de sateliet niet goed werd bereikt.? Of misschien een defekt aan de LNB.? Of set opbox instellingen.
Alles is gecheckt en software geupdate. Wat ik me nu afvraag is kan iemand mij vertellen of je een LNB kunt kontroleren of funktioneren, lek etc.? 
Wat heel vreemd is dat vanmorgen toen ik weer de tv inschakelde werkten alle HD zenders weer korrekt.
Of komt het door het zeer slechte weer van de laatste weken.? Of is er toch iets misterieus.?

Wie weet raad.

:(

jvanhambelgium

Solar flares van Sunspot AR1748 van de laatste dagen ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

kling

jvanham

ik heb vandaag iemand bezocht die in dezelfde regio woont en 2 dezelfde Xtrend boxen als ik heeft en hij weet van geen storing of sunflares.

dus mijn probleem ligt elders in de hardware of software. Inmiddels zijn al heel veel checks gemaakt en wijzigingen doorgevoerd helaas is het probleem nog niet opgelost. Er wordt gewerkt een een software test want de storingen zijn spontaan opgetreden wat wijst in een software failure. Andere mogelijkheid is de 23,5 LNB , beiden worden nu getest. :pompom: :pompom:

donaldk

Is de schotel soms een beetje verdraaid door de wind?

Wateringress in de coax, of misschien in de LNBF? Als er water is binnengedrongen dan is de isolatie dus verdwenen en in de kabel krijg je dan gigantisch veel verlies.

burgers

Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem (gehad) de laatste 2 weken met mijn Topfield HSCI7700 in combinatie met een triple LNB voor Astra 1,2,3.
Ook het gehele gebeuren gechecked en gisteravond eens de stoute schoenen aan getrokken daar ik zag dat Astra 1 ook iets minder signaal gaf. Ik heb de arm van de LNB ietsjes opgelift en wat bleek: op alle Astra's weer volop signaal!!

Dus voordat je alles gaat vervangen, uitwisselen etc probeer het ook eens.
Gewoon aan de arm waarop de LNB zit iets omhoog drukken en kijken wat er gebeurd.

greetzzz,
Yamaha RXV 540 / Yamaha DVD 550s / Magnat Vector 77 / Heco Surround/ Magnat Center/Klipsch KSW-12 / Epson EH-TW3600 / Topfield 7700 HD-sat. / PS 3

kling

e.e.a is opgelost.  Heel simpel in de winter geen probleem omdat er geen bladeren aan de bom zitten die in de richting staat. Schotel is verplaatst.... :clapping: