zenderlijst vrij in te stellen bij een tv met dvb-s ontvanger? zapt ook snel?

Started by kww, December 1, 2012, 21:17:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kww

ik vroeg me af of je bij tv,s waar een dvb-s tuner dus voor de satteliet schotel ook zelf je zenderlijst in kunt geven.
we kunnen nu bijvoorbeeld niet alles veranderen maar hebben dan ook 1 van de eerste philips ontvangers.
hoe snel is het zappen met een tv waarbij er gebruik wordt gemaakt van de dvb-s tuner?


minplus

Ik heb geen TV met DVB-S tuner (er zit een T-tuner in en die doet het prima) maar werk met de VU duo met S2 tuners en dat is snel zappen naar hartelust.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

kww

bij die LG staat ook dvb-s2 tuner maar ik heb geen idee wat het verschil is.
kon het ook niet vinden op de lg site

snopper

Ik heb een samsung smart-tv met een kombi-ontvanger inkl DVB-S2. Ik vindt het wel lekker gaan. Je kan de kanaallijst exporteren op een USB stick. Dan met een PC programma de lijst editeren en weer terug zetten via de USB stick.

Zappen gaat vrijrap op SD, HD zonder kodering duurt zo 1-2 seconden. De TV heeft ook een Common-Interface die ik gebruik in kombinatie met HD+ (het Duitse HD pakket). Daar duurt zappen vrij lang, zo 4 seconden om te schakelen naar het nieuwe kanaal.

Doordat deze in de keuken aan de muur hangt is dat niet zo erg. Ik zou het echter niet fijn vinden om in de woonkamer zo lang te moeten wachten en heb daarom daar een externe sat ontvanger wegens het dagelijkse kijken.

Snopper

kww

ik zou hem ook met een ci module nodig hebben en 4 seconden is wel heel traag eigenlijk.

Shorty

Ik gebruik een Panasonic plasma met ingebouwde sattuner en een CI-module+kaart van Canal Digitaal. Een lange zaptijd is mij daarbij nooit opgevallen, dus kennelijk werkt dat snel genoeg. Moet er wel bij vemelden dat ik de CD-kaart alleen gebruik voor Ned. 1, 2 en 3 in standaarddefinitie.
Het sorteren van de zenders is met de Panasonic een langdurig klusje, maar dat doe je toch zelden.

VrGr,

Bart J.

kww

ik heb inmiddels wat meer reactie,s oa ook van leveranciers ed.
bij hd gaat het zappen toch wel redelijk traag
het gaat dus gewoon een losse kast worden.

snopper

Dat is dus ook mijn ervaring. Waar wij niet veel kijken ist het okay met de ingebouwde ontvanger en voor de woonkamer hebben we een externe ontvanger (Xtrend et9500) met een openpli image wat echt enorm snel zappt.

Snopper

kww

http://www.sabsatellite.nl/nl/sab-2500-fta-3000-fta-/574/sab-sky-4800-mini-s805

ik heb inmiddels deze besteld
zou een fta zijn maar middels de software prima te gebruiken met cd.
volgens een test is het zappen ook lekker snel en de prijs valt reuze mee natuurlijk.

kww

even een kleine update.
de sab mini speelt maar zapt niks sneller als de vorige philips.
de lg tv waarvan ik hierboven de link geplaatst heb komt er ook en dan zullen we eens vergelijken.

chrisje

de lg tv kan sat kijken maar gooit dan wel de senders door elkaar hier voor moet nu al een jaar een update komen is wel lastig he geen 1 op een maar sat 1 dan kanaal 1 enz enz lastig maar wel snel goede epg enz en niet nog niet tweakbaar