Marantz SR6300 of beter alternatief...

Started by basset, January 5, 2004, 12:18:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

basset

voor 399 euro?

Over deze receiver kan ik vrij weinig info vinden mbt gebruikers op diverse fora. De meesten hebben of de 4300/5300 of gelijk de overtreffende trap 7300 of 8300

Is er een reden waarom ik voor deze moet kiezen boven de 5300 of 4300?  Ik zie hem nu voor 399 (en een SR5300 voor 425 :? ) staan en das een stuk goedkoper dan een Harman/Kardon die ik op het oog had. Kwa geluid vond ik bijv de 4300 en de 2550 elkaar niet veel ontlopen en ik kon ook niet zeggen dat de een beter was dan de ander.

Het jeukt een beetje mensen, of moet ik nog een weekje afw88 dat er meer bedrijven gaan "stunten" zoals bedrijven als Raf en Correct?

Vincent

zal niet veel goedkoper worden denk ik... Zelf vind ik het een hele mooie versterker en hij ligt zeker een stuk hoger qua niveau dan de HK... Hou er alleen wel rekening mee dat het in dit geval op=op is denk ik dus ik zou niet te lang wachten..

Gtz

vincent

Melvin

Ik heb een 6300. Als ik nu nog eentje zou kopen, zou het ofwel de 4300 zijn, ofwel de 7300. Vanaf de 7300 vind ik de interface beter, het schakelen tussen verschillende modes gaat vlotter en ze hebben wat meer power.

Maar een 6300 voor 399 is zeker geen slechte deal, een 4300 had je een tijdje geleden voor 299 en ik denk dat die 100 euro meer het wel waard is.

basset

Quote from: Melvin on January  5, 2004, 13:58:56
Ik heb een 6300. Als ik nu nog eentje zou kopen, zou het ofwel de 4300 zijn, ofwel de 7300. Vanaf de 7300 vind ik de interface beter, het schakelen tussen verschillende modes gaat vlotter en ze hebben wat meer power.

Maar een 6300 voor 399 is zeker geen slechte deal, een 4300 had je een tijdje geleden voor 299 en ik denk dat die 100 euro meer het wel waard is.

Maar hij doet het verder meer dan prima? Geen gekke problemen met speakerinstellingen en andere problemen? Die AB ziet er ook wel goed uit moet ik zeggen, of is het een draak van een ding?

Melvin

Het enige wat ik er niet zo leuk aan vind, is dat als je bv. een cd opzet je meestal de eerste seconde mist. Dan is hij nog bezig met uit te zoeken wat voor signaal het is (tenminste als je je cd speler digitaal aansluit, met een analoge aansluiting heb je daar geen last van).

De AB is groot (RC7300), maar wel volledig programmeerbaar.

basset

Quote from: Melvin on January  5, 2004, 15:00:14
Het enige wat ik er niet zo leuk aan vind, is dat als je bv. een cd opzet je meestal de eerste seconde mist. Dan is hij nog bezig met uit te zoeken wat voor signaal het is (tenminste als je je cd speler digitaal aansluit, met een analoge aansluiting heb je daar geen last van).

De AB is groot (RC7300), maar wel volledig programmeerbaar.

Ik denk dat ik voor audiocd de HKdvd21 die ik heb bij cd's gewoon een analoge ingang gebruik :) Die heeft een vrij goede DAC aan boord heb ik me laten vertellen. Plus het feit dat ik nagenoeg geen verschil hoor tussen analoof/digitaal aangesloten op de Pioneer 808 die ik nu heb, denk ik dat ik niet heel veel zal missen :)

Wouter R.

Hoi,

Ik heb de sr7300 en heb daar (dik twee weken geleden) 699 euro voor betaald (in een winkel, niet via internet). Ik denk dat je voor 400 euro geen miskoop kan doen met de sr6300. Over de sr7300 ben ik erg te spreken (anders had ik hem niet gekocht). De sr6300 lijkt mij niet zo heel veel te verschillen van de sr7300. Wat betreft de afstandbediening (die is bij de sr7300 en sr6300 volgens mij gelijk). Hij is idd erg groot maar werkt wel fijn, behalve het joystikje, deze reageerd niet echt lekker. Als het geluid van marantz je aanspreekt lijkt het mij een goede koop.

Als je nog specifieke vragen hebt horen wij het wel.

Groet,

Wouter

basset

Tja,

Ik zit nu toch weer hevig te twijfelen. Een heleboel poespas die erop zit heb ik niet nodig en een HK 3550 of 2550 zou mooier bij de DVD21 staan die ik al heb. Nu zag ik zelfs een 2550 systeem voor 500 euro staan. Ruil ik deze speler in (of verkoop ik hem samen met de VSX808 die ik nu heb en heb ik een mooi gelijk systeem.

(plus als het de 2550s is heb ik ook aansluitingen incl. digitaal aan de voorkant.)

Keuzes, keuzes. Moeilijk hoor.

Kwa geluid vind ik beide merken goed klinken en ze passen beiden ook mooi bij de Mordaunt-shorts 902's die ik heb. Hoe mn elipson zuilen op deze 2 klinken weet ik alleeen niet.

basset

Ik heb gekocht! Het is de HK3550 geworden en grappig genoeg zitten er dus wel aansluitingen aan de voorkant van de receiver. Dit stond niet op de plaatjes op de site. Zouden ze dit later toegevoegd hebben? Ach, gelukkig zitten ze er :)

Wouter R.

Proficiat met je nieuwe aanwinst, ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben. :)

Groet,

Wouter