Arcam nieuws

Started by ritchard, May 9, 2013, 21:03:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LP

Quote from: jowi on May 18, 2013, 18:30:09
Ik zie de link tussen HDMI en een app niet?

Ik wel. Haal het digitale deel bij een externe partij en je krijgt er de app bij. De updates voor de Denon en Marantz apps lopen nu ook synchroon in de appstore. Maar allemaal gespeculeer. Zullen wel zien wanneer de machine er daadwerkelijk is.

jowi

Onzin. De app zal veel meer moeten doen dan hdmi alleen, en het digitale deel zoals je het noemt, bevat veel meer dan hdmi alleen.

Staaled

Quote from: TonBert on May 18, 2013, 18:32:08
En maakt het dan nog uit welke ik eerst uit doe?
Eindversterker eerst uit of als laatste aan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jowi

Naast de nieuwe AVR750 is er blijkbaar ook een Arcam AVR 380 en AVR450.
http://t.co/HZbQxTNTph

Stentor

#54
Tot nu toe ben ik nog maar een serieuze review van de nieuwe Arcam AVR750 tegengekomen: Heimkino

"Top of the Tops
Der bislang beste AV-Receiver, der Arcam AVR600, wird durch ein neues Topmodell,
den AVR750, abgelöst. Eine anspruchsvolle Aufgabe für die englischen
Entwickler, denn eigentlich ist es kaum vorstellbar, dass solch ein Gerät noch
deutlich zu verbessern ist. In unserem Test werden wir das prüfen!"

Aangezien de receiver hier en daar al uitgeleverd wordt en deze maand ook in NL geleverd zou gaan worden, is de tijd aangebroken voor het opduiken van uitpak verslagjes, luister ervaringen en vooral  meer testresultaten. Ook going prijzen zijn interessant.

Als je iets tegenkomt, zou je daar dan in dit topic melding van willen maken ?

Groet van Stentor

Starred

Quote from: jowi on May 18, 2013, 09:23:40
Want zoals ik al eerder zei, de mijne is al een aantal jaar plop- en probleem vrij.

Mijne ook!  8)

Christof_G

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

LittleNinja

Mooi zeg... "Kom, laten we een gigant van een versterker gaan testen op drie naar verhouding inferieure speakersetjes!" Goed idee. :blink:

(Test nog niet gelezen. Is me al iets te laat..)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

De F?

Bizarre keus voor de speakers bij zo'n versterker inderdaad.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Zymotic

Ik lees nergens welke speakers ze gebruikt hebben

LittleNinja

Ik ging uit van de foto's... Zou goed verwarrend zijn als ze andere foto's hebben gebruikt. Hebben ze wel een foto gebruikt van de Arcam AVR750 of ben ik nu echt te pietluttig? :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q

Uhh, is dat niet gewoon een advertentie aan de rechterkant van de pagina?  :turn:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Jumping Jack

In de test spreken ze over de aangesloten Kef Reference 205...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Zymotic

We hebben het toch wel over hetzelfde artikel?  http://blog.audiot.co.uk/enfield/

Want ik lees daar niet dat ze het getest hebben op welke speaker dan ook. Of ik lees er helemaal over heen...

Jumping Jack

Ik doel op de test van Stentor...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Zymotic

Dat verklaard een hoop  ;)

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

M:iNdO

Quote from: Zymotic on August  5, 2013, 08:11:49
Ik lees nergens welke speakers ze gebruikt hebben

x2  :) Zou trouwens wel apart zijn als ze bv. die "eitjes" als testspeakers zouden gebruiken op zo'n mooie receiver.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

MMdG

Onze Oosterburen hebben iets andere speaker'setjes' aangesloten gehad.

http://www.areadvd.de/hardware/2013/arcam_avr750.shtml
Denon PMA-2020 || Denon DCD-2020 || Denon AVR-4311 || Denon DBP-2012 || Pioneer S-1ex || Pioneer S-7ex (3x) || Jamo c80 sub || Tellurium Q Black ls + rca

Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

ritchard

Ik ben nieuwsgierig of er verschil zit in het geluid tussen de 600 en de 750.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

jowi

Quote from: ritchard on August 12, 2013, 16:13:08
Ik ben nieuwsgierig of er verschil zit in het geluid tussen de 600 en de 750.
Gr. Ritchard
Ik ook wel... als ik eea zo lees zou de 750 vooral op stereo gebied wat beter zijn?
Als dat het enige is dan ga ik er niet voor upgraden...

ritchard

Op Ebay in Engeland word de 600 veel aangeboden sinds een paar weken.
Het lijkt erop dat men daar aan het overstappen is naar de 750 en de 600 voor weinig verkoopt.
Niet dat ik gauw overstap, er zijn nog andere wensen.
Groetjes Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Jinsu

Quote from: jowi on August 12, 2013, 16:15:31
Ik ook wel... als ik eea zo lees zou de 750 vooral op stereo gebied wat beter zijn?
Als dat het enige is dan ga ik er niet voor upgraden...

Uitproberen zou ik zeggen, volgens de test een wereld van verschil, zal in de realiteit maar marginaal zijn.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Carlos

Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology