Arcam nieuws

Started by ritchard, May 9, 2013, 21:03:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ritchard

Quote from: LittleNinja on May 17, 2013, 10:37:32
Wat bedoel je met "een slecht begin voor een merk als Arcam"? Ze zijn niet echt nieuw op de markt, dus ik neem aan dat je bedoelt dat het jouw eerste Arcam is en dat je daarom zegt "een slecht begin". ;)

Een slecht begin van de avr600 is wat ik bedoelde, het begin was goed met een avr300, avr350 en avp700.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Bama

Ik heb de av888 en als ik die uitzet dan geeft hij soms een knal waardoor ik iedere keer bang ben dat mijn speakers er aan gaan. Heb nog geen 3d bord.
Mijn 600 had dit in het verleden ook overigens.

Bama

Quote from: M:iNdO on May 16, 2013, 22:18:02
De verkoper heeft de verkoop on hold gezet. Hij realiseert zich dat hij niet veel meer voor de receiver zou kunnen krijgen en vind de afschrijving te hoog.
Ik had al zo'n vermoeden dat hij niet erg enthousiast was om de receiver te verkopen. De communicatie verliep ook niet optimaal.

Misschien maar beter voor beide kampen want ik twijfelde zelf ook heel erg om de receiver van hem over te nemen omdat er geen bon/factuur/garantiebewijs was.

Dan maar doorsparen voor een splinternieuw instapmodel van Arcam (met mogelijke inruil van mijn huidige versterker). Misschien dat het overigens heel iets anders wordt dat beter in mijn budget past (bv. Cambridge Audio Azur 551R of een (top)model Marantz/Denon). Ik hoor alleen zoveel goede dingen over de geluidskwaliteit van Arcam dat dit merk maar in mijn hoofd blijft hangen (terwijl ik nog nooit een Arcam gehoord heb).

Ik vraag me alleen af of het prijsverschil tussen Arcam en de door mij hierboven merken/modellen echt hoorbaar/gerechtvaardigd is.

Genoeg stof tot nadenken voor mij.

Thx voor de reacties tot zover!

Een nieuwe avr 360 is overigens momenteel 750 pond in Engeland

M:iNdO

Quote from: high-q on May 17, 2013, 09:09:43
Als je zelf twijfelt moet je het gewoon niet doen. Ik zou als ik jouw verhaal zo lees eerst eens beginnen met een luistersessie. Ik heb zelf in totaal vijf luistersessies gedaan, waaronder 1 bij de dealer  toen de AVR600 uit was gekomen, twee thuisdemonstraties waarbij ik beide keren een apparaat met issues had en twee keer bij forumgenoten die beide geen last hadden van de genoemde problemen.

Daarna de ontwikkelingen blijven volgen omtrent de oplossingen voor de genoemde issues. Onlangs heb ik via een buur-forum een heel aantrekkelijk aanbod gehad om een AVR600 over te nemen van nog geen jaar oud, met de 3 module, originele accessoires + doos en het wereldwijd geldende garantiecertificaat. Dit alles voor een zeer aantrekkelijke prijs. Dat is ook de reden waarom er sinds 2 dagen een AVR600 in mijn ruimte staat te spelen. Tot nu to geen enkel issue kunnen constateren die ik bij de andere apparaten wel had.

Op je laatste vraag is het antwoord: Ja, je hoort het verschil en het is het verschil in geld zeker waard! Had zelf een Marantz SR8002 (toenmalige top-receiver uit het middensegment), heb nog vergeleken met een Anthem MRX-700 en een Primare SP32 HD + 30.7.

Om toch nog een beetje on topic te blijven is het misschien een idee om tzt eens een luistersessie te doen met de nieuwe AVR750.

Dat het beter/mooier klinkt dan de genoemde concurrentie en het prijsverschil in geld waard is staat dus buiten kijf maak ik op uit jouw woorden.
Ik ga zeker een luistersessie doen met de AVR360 :)
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

M:iNdO

Quote from: Exxar on May 17, 2013, 09:35:56
Als je het niet volledig vertrouwt voor de aankoop, dan zul je na de aankoop ook steeds met een "wat als" gevoel blijven lopen. Dan zal het genieten van het toestel nogal snel omslaan in angst dat er misschien ooit iets mis kan gaan en dat je dan geen idee hebt waar je staat.

Ik zou het zo laten.

Ik laat het ook zo. Waarschijnlijk zou ik inderdaad niet 100 procent kunnen genieten omdat ik inderdaad angst zal blijven houden "wat als"
Vooral bij zulke (hoge) bedragen wil ik ergens op terug kunnen vallen.

Het allerliefste wil ik toch een nieuw apparaat uit de winkel met volledige garantie.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

LittleNinja

Ik onderschat het zeker niet. Ik vertel toch precies wat jij uitgebreider omschrijft? Ja ze hadden problemen maar alle zaken zijn opgelost zonder nukken. Ook buiten de garantieperiode ( wat ook wel weer logisch is ).

Vergeet niet dat de AVR600 een volledig nieuwe lijn was. Er was geen voorganger. De AVR400 is een doorontwikkeling van de AVR200-300-250-350 en de 280. Die eerste was ook niet de degelijkste machine.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

BJF

Kennelijk krijgt Arcam de AVR600 softwarematig niet 'onder controle'. Updates losten de issues soms niet op, soms slechts gedeeltelijk en soms kwam er een nieuw probleem bij.
Ik vind het een slechte zaak als een fabrikant zijn gebruikers als proefkonijn gebruikt. Een aangeboden product hoort af te zijn. Een bugje, akkoord, maar niet een hele reeks.
NAD M10 V2
Elac FS247

jowi

Quote from: BJF on May 18, 2013, 08:54:48
Kennelijk krijgt Arcam de AVR600 softwarematig niet 'onder controle'. Updates losten de issues soms niet op, soms slechts gedeeltelijk en soms kwam er een nieuw probleem bij.
Ik vind het een slechte zaak als een fabrikant zijn gebruikers als proefkonijn gebruikt. Een aangeboden product hoort af te zijn. Een bugje, akkoord, maar niet een hele reeks.
Welke problemen heb jij dan nu nog met je AVR600?
Want zoals ik al eerder zei, de mijne is al een aantal jaar plop- en probleem vrij.

BJF

Ik heb hem niet meer. Na een paar van dergelijke updates was ik het zat.
NAD M10 V2
Elac FS247

jowi

Quote from: BJF on May 18, 2013, 09:49:12
Ik heb hem niet meer. Na een paar van dergelijke updates was ik het zat.
Je hebt hem zelf niet maar je beweert wel dat de problemen nog steeds bestaan.
Voor de 3e keer, De AVR600 is inmiddels een probleemloze machine.

Misschien de volgende keer vanuit de feiten reageren en niet vanuit frustraties van jaren geleden.

Sonic Circle

Idem, 1e avr-600 unit had wat problemen. Is vervangen en ben nu al langere tijd een Arcam gebruiker die elke keer weer geniet en onder de indruk is.

Ben erg benieuwd naar de 750 al zit een upgrade dit jaar er niet in. Veel investeringen voor in en om het huis gepland staan.

BJF

Quote from: jowi on May 18, 2013, 11:22:51
Je hebt hem zelf niet maar je beweert wel dat de problemen nog steeds bestaan.
Voor de 3e keer, De AVR600 is inmiddels een probleemloze machine.

Misschien de volgende keer vanuit de feiten reageren en niet vanuit frustraties van jaren geleden.
Mijn nederige excuses voor mijn kritische opmerkingen  :-X

Blijft overeind dat ik als proefkonijn ben gebruikt door dit bedrijf en ik uit deze ervaring(!) kritisch zal blijven t.a.v. (nieuwe) producten ervan. Wat de adept er ook van vindt.
NAD M10 V2
Elac FS247

LittleNinja

BJF, natuurlijk mag je kritiek hebben en uiten.

Overigens denk ik dat er maar weinig merken over zullen blijven als je die merken laat afvallen die later nog aan het fijn slijpen zijn van hun reeds op de markt gebrachte produkten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

M:iNdO

Ik hou van een "warme" sound. Bijvoorbeeld Marantz met KEF speakers vind ik prettig klinken. Heeft Arcam ook een "warme" sound of juist het tegenovergestelde?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

jowi

Quote from: BJF on May 18, 2013, 12:02:42
Mijn nederige excuses voor mijn kritische opmerkingen  :-X

Blijft overeind dat ik als proefkonijn ben gebruikt door dit bedrijf en ik uit deze ervaring(!) kritisch zal blijven t.a.v. (nieuwe) producten ervan. Wat de adept er ook van vindt.
Dat je als proefkonijn bent gebruikt is jouw perceptie. Ik heb dat idee zelf niet. Ik weet wel dat Arcam aan de ene kant dingetjes laat liggen, maar ze zijn aan de andere kant ook niet bang om je klachten serieus te nemen en zaken op te pakken als je die meld. Het contact met Arcam via o.a. BB&G en Audiac is zeer laagdrempelig. Zoals je misschien weet heb ik voor het ontwikkelen van de AVR400/600/888 iOS app nauw samengewerkt met de chief engineer van Arcam, en ik kwam bij het ontwikkelen van de app ook een aantal zaken tegen die hij in eerste instantie niet kon voorstellen, maar wat toch bugs bleken te zijn. Dat soort dingen werden dan meteen opgepakt en in firmware doorgevoerd. Het is in ieder geval geen arrogant bedrijf wat alleen maar volumes wil verkopen en om de 3 maanden een 'nieuwe' serie op de markt gooit, zoals bijv. Denon.

Verder mag (moet!) je best kritisch zijn, maar dan niet gebaseerd op ervaringen van vroeger, of 'horen/zeggen' maar op feiten.

Staaled

#40
Quote from: WillyP on May 15, 2013, 09:50:39
Het Engelse AV Forums heeft een topic gewijd aan Arcam en daarbinnen zijn er een aantal sub-topics over problemen met diverse modellen. Het zijn vooral de eerste apparaten van de AVR-600 die te kampen hebben gehad met hardnekkige problemen. Deze versterkers werden in China gemaakt en een van de maatregelen die Arcam nam is de productie naar Engeland halen. Sindsdien schijnt het beter te gaan.

Ik was zeer geïnteresseerd in de AVR-600 maar uiteindelijk heb ik het niet gedaan. De problemen waren te talrijk. Heel jammer want vriend en vijand waren het erover eens dat een goed werkende apparaat geweldig klonk.

De AVR-400 geldt daarentegen als een betrouwbaar apparaat en is nooit geteisterd geweest door dezelfde problemen als de AVR-600 en de AV888. Als de AVR-400 die je op het oog hebt in goede staat is, kan er weinig misgaan denk ik.

Groet,

Willy
De AVR 750 flyer vermeldt "designed in the UK" en op de achterkant staat "P.R.C."  , assemblage in China dus.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bama

Quote from: jowi on May 18, 2013, 11:22:51
Je hebt hem zelf niet maar je beweert wel dat de problemen nog steeds bestaan.
Voor de 3e keer, De AVR600 is inmiddels een probleemloze machine.

Misschien de volgende keer vanuit de feiten reageren en niet vanuit frustraties van jaren geleden.

Maar de 888 is nog niet probleemloos

jowi

Quote from: TonBert on May 18, 2013, 16:18:10
Maar de 888 is nog niet probleemloos
Ik zet de AVR600 ook nooit uit, hij staat altijd aan of standby. Ik begreep dat jij problemen had als je hem uit zette.
Misschien gewoon lekker standby laten staan.

Staaled

Of eerst de eindversterker(s) uitschakelen.







"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

LP

Had hetzelfde probleem bij het uitzetten (een mooie knal op de speakers). De mute button was de oplossing.

LP

#45
Trouwens paar maand geleden een 'roddel' gehoord dat het HDMI deel voor deze machine van een externe partij komt (dacht Denon/Marantz). Verklaart ook waarom de app er al gelijk is.

Bama

Quote from: jowi on May 18, 2013, 16:25:15
Ik zet de AVR600 ook nooit uit, hij staat altijd aan of standby. Ik begreep dat jij problemen had als je hem uit zette.
Misschien gewoon lekker standby laten staan.

Kan ik proberen, en eindversterker zit met kabeltje aan av888 dus gaan samen uit.

Staaled

#47
Quote from: TonBert on May 18, 2013, 18:15:18
Kan ik proberen, en eindversterker zit met kabeltje aan av888 dus gaan samen uit.
Triggerkabel er tussenuit en even heen en weer lopen. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jowi

#48
Quote from: LP on May 18, 2013, 17:37:25
Trouwens paar maand geleden een 'roddel' gehoord dat het HDMI deel voor deze machine van een externe partij komt (dacht Denon/Marantz). Verklaart ook waarom de app er al gelijk is.
Ik zie de link tussen HDMI en een app niet?

Kan wel verklappen dat Arcam mij eind vorig jaar gevraagd heeft om een app te bouwen voor een nieuw produkt, maar ze wilden een fulltime iemand en een strakke planning, en aangezien ik gewoon een baan heb en dit er bij doe in mijn vrije tijd, en het te weinig is om daarvoor mijn baan op te zeggen, moest ik het aanbod afslaan. Ik kon geen deadline garanderen. Ik neem aan dat dit voor deze machine bedoeld was. Wie de app uiteindelijk voor de 750 gebouwd heeft weet ik niet. Ik heb er ook nog niks van gezien.

Bama

Quote from: Hipster on May 18, 2013, 18:23:53
Triggerkabel er tussenuit en even heen en weer lopen. ;)

En maakt het dan nog uit welke ik eerst uit doe?