Arcam nieuws

Started by ritchard, May 9, 2013, 21:03:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ritchard

Augustus 2013 komt de Arcam AVR750, mij benieuwen wat deze kan en kost.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Joost80

Volgens Area dvd 5000,- eu. Koopje.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

high-q

En volgens AVS 4k ondersteuning, maar minder vermogen dan de 600
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Exxar

Quote from: high-q on May 11, 2013, 22:54:14
En volgens AVS 4k ondersteuning, maar minder vermogen dan de 600

Hopelijk ook minder problemen dan die avr600

jowi

#4
Quote from: Exxar on May 12, 2013, 10:17:45
Hopelijk ook minder problemen dan die avr600
Ik heb al sinds 2 of 3 jaar geen problemen meer.
Wat voor problemen heb jij dan nog met je AVR600?

Exxar

Ik heb nooit zo'n avr600 gehad, maar tijdens een demo een aantal jaar geleden wel alle mogelijke problemen zien de kop opsteken. Ik heb toen ook met een eigenaar staan babbelen, en die was enorm teleurgesteld in dat toestel.
Heeft een firmware update dat dan effectief allemaal kunnen oplossen?

jowi

Er waren in de begintijd wat problemen met ploppen en kraken als je van input overschakelde of er van geluidsformaat gewisseld werdt. Ook was er in het begin aardig wat uitval bij nieuwe machines maar dat is allemaal goed opgelost met firmware en betere quality control. Heb echt de laatste jaren geen klachten meer, ding staat dag en nacht aan en ik ben nog steeds verbaasd over de prestaties. Ik beschouw de AVR600 samen met mijn 60" Kuro scherm en de Velodyne DD15 als de beste av apparaten die ik ooit gekocht heb...

Exxar

Ok, geweldig. Maar dat toont meteen ook wel wat zo'n QC issue of probleem van schade kan aanrichten.

high-q

Quote from: Exxar on May 12, 2013, 13:09:31
Ik heb nooit zo'n avr600 gehad, maar tijdens een demo een aantal jaar geleden wel alle mogelijke problemen zien de kop opsteken. Ik heb toen ook met een eigenaar staan babbelen, en die was enorm teleurgesteld in dat toestel.
Heeft een firmware update dat dan effectief allemaal kunnen oplossen?

Klinkt herkenbaar. Ik heb bijna hetzelfde gehad: Twee keer een AVR600 welke beide problemen gaven, namelijk knallen en kraken. Maar ook twee keer bij forumgenoten geweest waarbij dit absoluut niet voor kwam.

Wat ik op AVS gelezen heb is dat de 3D module ook niet altijd de problemen oplost. Volgens mij erg apparaat specifiek.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

jowi

Welcome to Arcam's best ever receiver - the AVR750 http://t.co/QqyPwHbCAt

Ze hebben er wel van geleerd, deze keer zou IP control het wel gewoon moeten doen, zonder extra ethernet-rs232 converter, en ook is er een gratis iOS app beschikbaar. Ben erg benieuwd hoe die er uit ziet :) en nee die heb ik niet gemaakt. Ik heb nog geen datasheet met rs232/IP commmands gezien dus ik weet ook niet of mijn app er in 1x mee kan werken.

M:iNdO

Ik kan misschien een 2 jaar oude AVR400 tweedehands van een forumlid kopen maar ik ben eigenlijk een klein beetje huiverig geworden nu ik lees over dit soort probleempjes.

Hoe groot is de kans dat deze receiver ook kuren heeft? Ik heb Arcam zelf nog nooit gehoord en gezien maar als ik de verhalen moet geloven zou dit een van de best/mooist klinkende merken moeten zijn. Echter, betrouwbaarheid vind ik toch wel heel belangrijk.

Ik vind het moeilijk.......... voor minder geld kan ik bv. ook een topmodel Denon of Marantz receiver kopen (splinternieuw).
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

vieze freddie

eens hij het goed doet, blijft hij gaan denk (hoop) ik
mijn 350 kwam nieuw aan met een kapot DSP board, sindsdien geen problemen meer gehad
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

WillyP

Het Engelse AV Forums heeft een topic gewijd aan Arcam en daarbinnen zijn er een aantal sub-topics over problemen met diverse modellen. Het zijn vooral de eerste apparaten van de AVR-600 die te kampen hebben gehad met hardnekkige problemen. Deze versterkers werden in China gemaakt en een van de maatregelen die Arcam nam is de productie naar Engeland halen. Sindsdien schijnt het beter te gaan.

Ik was zeer geïnteresseerd in de AVR-600 maar uiteindelijk heb ik het niet gedaan. De problemen waren te talrijk. Heel jammer want vriend en vijand waren het erover eens dat een goed werkende apparaat geweldig klonk.

De AVR-400 geldt daarentegen als een betrouwbaar apparaat en is nooit geteisterd geweest door dezelfde problemen als de AVR-600 en de AV888. Als de AVR-400 die je op het oog hebt in goede staat is, kan er weinig misgaan denk ik.

Groet,

Willy


yoho

Quote from: jowi on May 12, 2013, 14:19:06
Er waren in de begintijd wat problemen met ploppen en kraken als je van input overschakelde of er van geluidsformaat gewisseld werdt. Ook was er in het begin aardig wat uitval bij nieuwe machines maar dat is allemaal goed opgelost met firmware en betere quality control. Heb echt de laatste jaren geen klachten meer, ding staat dag en nacht aan en ik ben nog steeds verbaasd over de prestaties. Ik beschouw de AVR600 samen met mijn 60" Kuro scherm en de Velodyne DD15 als de beste av apparaten die ik ooit gekocht heb...

ik kan dit beamen.
Heb zelf een avr600 gekocht in 2010. Toen last van kleine plopjes bij overschakelen geluidsformaten/bronnen.
Toen ik dit jaar via mijn dealer het upgrade 3D board heb laten plaatsen was het probleem alleen maar erger en veel last
van clicks uitval, plops ... Het volledig toestel is nagezien door audiac importeur (via mijn dealer).
Alles is nagezien, er is ook een hardware upgrade gebeurd van een analog audio board.
Nu kan ik beamen dat ALLE problemen van de baan zijn en mijn toestel is volledig uptodate.

Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

M:iNdO

De receiver die ik kan kopen is van een tweede eigenaar. Ik had gevraagd naar een bon/factuur/garantiebewijs maar die is er niet omdat de eerste eigenaar de receiver toentertijd zelf had opgehaald in Engeland.

Dit brengt mij aan het twijfelen want ik denk dat ik geen garantie kan claimen mocht ik problemen krijgen met de receiver?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

high-q

Quote from: jowi on May 14, 2013, 19:10:19
Welcome to Arcam's best ever receiver - the AVR750 http://t.co/QqyPwHbCAt

Ben erg benieuwd naar de eerste reviews en natuurlijk de prijs.
Zou dit betekenen dat de huidige AVR600 goedkoper wordt of dat de AVR750 duurder gaat worden dan de AVR600?

Quote from: M:iNdO on May 15, 2013, 10:18:04
Ik had gevraagd naar een bon/factuur/garantiebewijs maar die is er niet omdat de eerste eigenaar de receiver toentertijd zelf had opgehaald in Engeland.

Dat is toch vreemd? Ook al komt het apparaat uit Engeland, dan zou er nog steeds een factuur/garantiebewijs bij moeten zitten van de eerste eigenaar. Of bedoel je de eerste nederlandse eigenaar en dat jij hem van een derde eigenaar koopt?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

M:iNdO

Quote from: high-q on May 15, 2013, 10:25:33
Ben erg benieuwd naar de eerste reviews en natuurlijk de prijs.
Zou dit betekenen dat de huidige AVR600 goedkoper wordt of dat de AVR750 duurder gaat worden dan de AVR600?

Dat is toch vreemd? Ook al komt het apparaat uit Engeland, dan zou er nog steeds een factuur/garantiebewijs bij moeten zitten van de eerste eigenaar. Of bedoel je de eerste nederlandse eigenaar en dat jij hem van een derde eigenaar koopt?

Wat ik begrepen heb is dat het forumlid van wie ik de receiver kan kopen de tweede eigenaar is. Hij vertelde mij dat hij deze receiver van een ander forumlid heeft overgenomen die het apparaat zelf in Engeland heeft opgehaald. Het kan dus inderdaad zo zijn dat deze eerste eigenaar de receiver ook weer van iemand anders heeft overgekocht.

Hoe dan ook, blijf ik het ook vreemd vinden. Er moet toch een factuur/bon/garantiebewijs zijn?
Dit houdt mij ook een beetje tegen om deze receiver te kopen.

Wat zouden jullie mij adviseren?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

high-q

Quote from: M:iNdO on May 15, 2013, 11:08:51
Hoe dan ook, blijf ik het ook vreemd vinden. Er moet toch een factuur/bon/garantiebewijs zijn?
Dit houdt mij ook een beetje tegen om deze receiver te kopen.

Wat zouden jullie mij adviseren?

Afgaan op het advies van WillyP en je evt (verder) inlezen over de mogelijke problemen rondom dit apparaat. Als deze echt betrouwbaar is en je kunt hem voor een mooie prijs overnemen, waarom niet?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

yoho

Quote from: M:iNdO on May 15, 2013, 11:08:51
Wat ik begrepen heb is dat het forumlid van wie ik de receiver kan kopen de tweede eigenaar is. Hij vertelde mij dat hij deze receiver van een ander forumlid heeft overgenomen die het apparaat zelf in Engeland heeft opgehaald. Het kan dus inderdaad zo zijn dat deze eerste eigenaar de receiver ook weer van iemand anders heeft overgekocht.

Hoe dan ook, blijf ik het ook vreemd vinden. Er moet toch een factuur/bon/garantiebewijs zijn?
Dit houdt mij ook een beetje tegen om deze receiver te kopen.

Wat zouden jullie mij adviseren?

Als je niet op de benelux garantie kan claimen, via de importeur audiac of uw dealer dmv aankoopbon/factuur, dan zou ik deze receiver niet kopen. Mijn avr600 is al twee keren binnen geweest, eerst bij dealer voor upgrade naar 3D (voor de prijs van de upgrade 3D), daarna voor problemen met clicks/plops (in garantie). Ik heb deze avr600 ook tweedehands gekocht van iemand, maar had alles : factuur van winkel, overname garantie, gekocht in nl. Ik zou je dan ook het advies geven, als je dit toestel tweedehands koopt maakt dat je bovenstaande dingen zeker hebt.

Misschien eens het serienummer vragen van het betreffende toestel en rechtstreeks bellen naar audiac hen vragen of je van dit serienummer garantie kan claimen in nl.

Mvg
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

ritchard

Na problemen in het begin uitvallen en plofjes is hij bij Audiac geweest en ben ik tevreden over de 600.
Wel vind ik het een slecht begin voor een merk als Arcam.
Nu ben ik tevreden en wil alleen nog de P1000 een keer weg doen voor een P7.
De 750 zal er voorlopig niet komen, ik heb nog andere wensen.
Vr. gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

M:iNdO

Quote from: yoho on May 16, 2013, 13:34:29
Als je niet op de benelux garantie kan claimen, via de importeur audiac of uw dealer dmv aankoopbon/factuur, dan zou ik deze receiver niet kopen. Mijn avr600 is al twee keren binnen geweest, eerst bij dealer voor upgrade naar 3D (voor de prijs van de upgrade 3D), daarna voor problemen met clicks/plops (in garantie). Ik heb deze avr600 ook tweedehands gekocht van iemand, maar had alles : factuur van winkel, overname garantie, gekocht in nl. Ik zou je dan ook het advies geven, als je dit toestel tweedehands koopt maakt dat je bovenstaande dingen zeker hebt.

Misschien eens het serienummer vragen van het betreffende toestel en rechtstreeks bellen naar audiac hen vragen of je van dit serienummer garantie kan claimen in nl.

Mvg

De verkoper heeft de verkoop on hold gezet. Hij realiseert zich dat hij niet veel meer voor de receiver zou kunnen krijgen en vind de afschrijving te hoog.
Ik had al zo'n vermoeden dat hij niet erg enthousiast was om de receiver te verkopen. De communicatie verliep ook niet optimaal.

Misschien maar beter voor beide kampen want ik twijfelde zelf ook heel erg om de receiver van hem over te nemen omdat er geen bon/factuur/garantiebewijs was.

Dan maar doorsparen voor een splinternieuw instapmodel van Arcam (met mogelijke inruil van mijn huidige versterker). Misschien dat het overigens heel iets anders wordt dat beter in mijn budget past (bv. Cambridge Audio Azur 551R of een (top)model Marantz/Denon). Ik hoor alleen zoveel goede dingen over de geluidskwaliteit van Arcam dat dit merk maar in mijn hoofd blijft hangen (terwijl ik nog nooit een Arcam gehoord heb).

Ik vraag me alleen af of het prijsverschil tussen Arcam en de door mij hierboven merken/modellen echt hoorbaar/gerechtvaardigd is.

Genoeg stof tot nadenken voor mij.

Thx voor de reacties tot zover!
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

high-q

Quote from: M:iNdO on May 16, 2013, 22:18:02
De verkoper heeft de verkoop on hold gezet. Hij realiseert zich dat hij niet veel meer voor de receiver zou kunnen krijgen en vind de afschrijving te hoog.
Ik had al zo'n vermoeden dat hij niet erg enthousiast was om de receiver te verkopen. De communicatie verliep ook niet optimaal.

Misschien maar beter voor beide kampen want ik twijfelde zelf ook heel erg om de receiver van hem over te nemen omdat er geen bon/factuur/garantiebewijs was.

Dan maar doorsparen voor een splinternieuw instapmodel van Arcam (met mogelijke inruil van mijn huidige versterker). Misschien dat het overigens heel iets anders wordt dat beter in mijn budget past (bv. Cambridge Audio Azur 551R of een (top)model Marantz/Denon). Ik hoor alleen zoveel goede dingen over de geluidskwaliteit van Arcam dat dit merk maar in mijn hoofd blijft hangen (terwijl ik nog nooit een Arcam gehoord heb).

Ik vraag me alleen af of het prijsverschil tussen Arcam en de door mij hierboven merken/modellen echt hoorbaar/gerechtvaardigd is.

Genoeg stof tot nadenken voor mij.

Thx voor de reacties tot zover!

Als je zelf twijfelt moet je het gewoon niet doen. Ik zou als ik jouw verhaal zo lees eerst eens beginnen met een luistersessie. Ik heb zelf in totaal vijf luistersessies gedaan, waaronder 1 bij de dealer  toen de AVR600 uit was gekomen, twee thuisdemonstraties waarbij ik beide keren een apparaat met issues had en twee keer bij forumgenoten die beide geen last hadden van de genoemde problemen.

Daarna de ontwikkelingen blijven volgen omtrent de oplossingen voor de genoemde issues. Onlangs heb ik via een buur-forum een heel aantrekkelijk aanbod gehad om een AVR600 over te nemen van nog geen jaar oud, met de 3 module, originele accessoires + doos en het wereldwijd geldende garantiecertificaat. Dit alles voor een zeer aantrekkelijke prijs. Dat is ook de reden waarom er sinds 2 dagen een AVR600 in mijn ruimte staat te spelen. Tot nu to geen enkel issue kunnen constateren die ik bij de andere apparaten wel had.

Op je laatste vraag is het antwoord: Ja, je hoort het verschil en het is het verschil in geld zeker waard! Had zelf een Marantz SR8002 (toenmalige top-receiver uit het middensegment), heb nog vergeleken met een Anthem MRX-700 en een Primare SP32 HD + 30.7.

Om toch nog een beetje on topic te blijven is het misschien een idee om tzt eens een luistersessie te doen met de nieuwe AVR750.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Exxar

Als je het niet volledig vertrouwt voor de aankoop, dan zul je na de aankoop ook steeds met een "wat als" gevoel blijven lopen. Dan zal het genieten van het toestel nogal snel omslaan in angst dat er misschien ooit iets mis kan gaan en dat je dan geen idee hebt waar je staat.

Ik zou het zo laten.

LittleNinja

Ieder merk heeft weleens een probleem met een specifiek probleem. In ieder geval hebben ze wel bewezen dat het goed en netjes opgelost wordt. Daar valt ook iets voor te zeggen. Geen struisvogels voor zover mij bekend is. In ieder geval weet ik dat Beter Beeld en Geluid het altijd tot in de puntjes voor de klant het verzorgde.

Wat bedoel je met "een slecht begin voor een merk als Arcam"? Ze zijn niet echt nieuw op de markt, dus ik neem aan dat je bedoelt dat het jouw eerste Arcam is en dat je daarom zegt "een slecht begin". ;)

Quote from: ritchard on May 16, 2013, 19:38:15
Na problemen in het begin uitvallen en plofjes is hij bij Audiac geweest en ben ik tevreden over de 600.
Wel vind ik het een slecht begin voor een merk als Arcam.
Nu ben ik tevreden en wil alleen nog de P1000 een keer weg doen voor een P7.
De 750 zal er voorlopig niet komen, ik heb nog andere wensen.
Vr. gr. Ritchard
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WillyP

Inderdaad kun je op internet negatieve ervaringen vinden van ongeveer elk merk, maar ik ben bang dat je de problemen met de AVR-600 onderschat.

Het apparaat stond bovenaan mijn lijst maar ik werd inderdaad kopschuw door de vele issues die gemeld werden. Ik heb een openhartig en eerlijk gesprek gehad met een vertegenwoordiger van Audiac die aangaf dat de problemen inderdaad ernstig waren en dat er door Arcam hard aan gewerkt werd om deze op te lossen. Ook gaf hij aan dat Audiac alle problemen onder garantie zou oplossen.

Uiteindelijk durfde ik het niet aan. Liever een apparaat dat waarschijnlijk iets minder mooi klinkt, maar waar ik wel op kan rekenen. Het is uiteindelijk goed gekomen met de AVR-600 denk ik, maar de weg was soms lang.

De AVR-400 heeft een veel betere start gehad, daar zijn veel tevreden gebruikers van. Wat ik niet zo goed begrijp - maar daar zullen ongetwijfeld technische redenen aan ten grondslag liggen - waarom het een bedrijf zoveel moeite heeft gekost om de AVR-600 betrouwbaar te maken, terwijl ze met de AVR-400 in een klap een goed product op de markt zetten.

Zelf denk ik dat Arcam het geen tweede keer laat gebeuren en de AVR-750 pas vrijgeeft als alles klopt.

Groet,

Willy