Arcam nieuws

Started by ritchard, May 9, 2013, 21:03:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama

Quote from: DVDmartinDVD on October 11, 2014, 17:15:19
Vraagje:

Hoe is het eigenlijk met de roomcorrectie van de Arcam modellen?

Ze hebben een eigen correctiemethode? Is het zo dat bij de duurdere modellen ook een betere roomcorrectie in zit, of zijn ze allemaal gelijk.

thx alvast

Ik heb een av888 en heb een avr600 gehad en vind niet dat hij er iets beters van maakt dus ik gebruik hem niet.

DVDmartinDVD

Ok, dus eigenlijk gewoon heel basic met een meetlint en een db meter alles instellen.

Is het dan geen gemis een goede roomcorrectie?

Ik vind die AV-950 wel een mooi ding maar ik krijg nu zo weer m'n twijfels.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Bama

Quote from: DVDmartinDVD on October 12, 2014, 10:21:02
Ok, dus eigenlijk gewoon heel basic met een meetlint en een db meter alles instellen.

Is het dan geen gemis een goede roomcorrectie?

Ik vind die AV-950 wel een mooi ding maar ik krijg nu zo weer m'n twijfels.

Eerste deel klopt, en ik weet niet wat ik mis als het goed klinkt.
Vaak is het handiger om iets aan je akoestiek te doen en als je in de direct stand speelt passeert je muziek toch alles.

Ik weet niet hoe hij van de 950 is of die wel bruikbaar is.

denoontje

LAs gister toevallig een review (stata ergens op mijn ipad) en de schrijver was wel enthousiast erover.

Ikzelf heb hem ook wel aan staan maar moet weer eens even aan de slag met meten.
Veel in te stellen kan niet op de AVR600

Rick-DTS

Iemand inmiddels al wel de verschillen gehoord tussen de AVR600 en de AVR750?
Ik zit heel erg te twijfelen voor een upgrade.
Ik kan heel mooi van de AVR600 af komen maar als het verschil minimaal is ( stereo gebruik ik niet, enkel en alleen Surround )...

RalphH

Zolang je geen dsp wilt gebruiken...maar dat is vaak net een winst bij surround.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on November 22, 2014, 01:25:07
Zolang je geen dsp wilt gebruiken...maar dat is vaak net een winst bij surround.

;-P

Rick-DTS

Maar is het de moeite waard?
Hoor je verschil ?
Of is het minimaal?

denoontje

Ligt helemaal aan je ruimte hoe zeer je dit echt nodig hebt en de uitwerking met eq is niet perse beter
Ik heb het op mijn avr600 uit staan.


...
Quote from: Rick-DTS on November 22, 2014, 10:29:15
Maar is het de moeite waard?
Hoor je verschil ?
Of is het minimaal?

Rick-DTS

Die staat bij mij nu ook uit

Rick-DTS

Als mijn vrouw gaat zitten en het verschil hoort tussen de AVR 600 en de 750 ben ik om.
Als ik het alleen hoor na 30 minuten goed vergelijken is het mij het niet waard om te upgraden.

Wat denken jullie in deze ?


Bama

Vrouwen hebben meestal een beter gehoor dus kans is erg groot dat zij het hoort.

VlisChris

Dat :)
En, als je echt moet gaan luisteren voor de verschillen wen je er zo razendsnel aan dat je je inderdaad kan afvragen of het voor de verbetering van geluid wel de moeite waard is. Dus mij lijkt dat een verstandige manier van kiezen.

plus, veel vrouwen vinden het fijn als je ze betrekt in de keuze als je wat duurs wilt kopen :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RalphH

Quote from: denoontje on November 22, 2014, 10:36:45
en de uitwerking met eq is niet perse beter

We hadden toch bij zowel jou als highq geconstateerd dat ie enkel dingen boost en niets vlak trekt?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bmateijsen

Quote from: RalphH on November 22, 2014, 16:48:38
We hadden toch bij zowel jou als highq geconstateerd dat ie enkel dingen boost en niets vlak trekt?

Klopt... het is alleen een stukje meer presence in het hoog...

ritchard

#115
Nu 2 dagen de Arcam AVR750 in mijn bezit de Arcam AVR600 3d staat er naast.
Echt een groot verschil hoor ik niet.
De AVR750 gebruik nu wel zonder Arcam Irdac, de Arcam Irdac heb ik verkocht om de AVR750 te kunnen betalen.
Nu een Arcam Rdac geleend en hoor geen verschil tussen hdmi of Rdac.
De AVR600 word wel warmer dan de AVR750, me gevoel zegt me dat de AVR750 minder stroom gebruikt.
De handshake is wel iets sneller bij de AVR750.
Een groot verschil voor mij is dat de AVR750 2 cm. lager is dan de AVR600.
De achterwand van mijn meubel liep door tot aan de bovenkant van de AVR600 en heb nu een kier van 2cm.  8)
De AVR750 updaten is wel heel simpel.
Groetjes Ritchard



Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

denoontje

hopen dat arcam  met een atmos versie komt .......

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

ritchard

#118
De Arcam AVR850,

Arcam Class G amplification, Dolby Atmos, Dirac Live room correction and a whole lot more audio/video goodness. What a combination! The brand-new AVR850 will be previewed at CEDIA USA 2015 this coming weekend. Coming to the UK soon. Price and delivery TBC - AND we've bought back the volume control!

Groetjes Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Staaled

DTS:X en het plaatje zou compleet zijn. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Quote from: Staaled on October  8, 2015, 15:48:49
DTS:X en het plaatje zou compleet zijn. :)

Voor zover ik weet wordt dat ook toegevoegd ;)

Staaled

Best een contender dan. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen


RalphH

'k Moet zeggen, dat valt zeker niet tegen. Netjes!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

Quote from: bmateijsen on October  8, 2015, 16:03:18
Met Dirac zeker!
Weet je ook of het een full version betreft?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)