De verkoper heeft de verkoop on hold gezet. Hij realiseert zich dat hij niet veel meer voor de receiver zou kunnen krijgen en vind de afschrijving te hoog.
Ik had al zo'n vermoeden dat hij niet erg enthousiast was om de receiver te verkopen. De communicatie verliep ook niet optimaal.
Misschien maar beter voor beide kampen want ik twijfelde zelf ook heel erg om de receiver van hem over te nemen omdat er geen bon/factuur/garantiebewijs was.
Dan maar doorsparen voor een splinternieuw instapmodel van Arcam (met mogelijke inruil van mijn huidige versterker). Misschien dat het overigens heel iets anders wordt dat beter in mijn budget past (bv. Cambridge Audio Azur 551R of een (top)model Marantz/Denon). Ik hoor alleen zoveel goede dingen over de geluidskwaliteit van Arcam dat dit merk maar in mijn hoofd blijft hangen (terwijl ik nog nooit een Arcam gehoord heb).
Ik vraag me alleen af of het prijsverschil tussen Arcam en de door mij hierboven merken/modellen echt hoorbaar/gerechtvaardigd is.
Genoeg stof tot nadenken voor mij.
Thx voor de reacties tot zover!
Als je zelf twijfelt moet je het gewoon niet doen. Ik zou als ik jouw verhaal zo lees eerst eens beginnen met een luistersessie. Ik heb zelf in totaal vijf luistersessies gedaan, waaronder 1 bij de dealer toen de AVR600 uit was gekomen, twee thuisdemonstraties waarbij ik beide keren een apparaat met issues had en twee keer bij forumgenoten die beide geen last hadden van de genoemde problemen.
Daarna de ontwikkelingen blijven volgen omtrent de oplossingen voor de genoemde issues. Onlangs heb ik via een buur-forum een heel aantrekkelijk aanbod gehad om een AVR600 over te nemen van nog geen jaar oud, met de 3 module, originele accessoires + doos en het wereldwijd geldende garantiecertificaat. Dit alles voor een zeer aantrekkelijke prijs. Dat is ook de reden waarom er sinds 2 dagen een AVR600 in mijn ruimte staat te spelen. Tot nu to geen enkel issue kunnen constateren die ik bij de andere apparaten wel had.
Op je laatste vraag is het antwoord: Ja, je hoort het verschil en het is het verschil in geld zeker waard! Had zelf een Marantz SR8002 (toenmalige top-receiver uit het middensegment), heb nog vergeleken met een Anthem MRX-700 en een Primare SP32 HD + 30.7.
Om toch nog een beetje on topic te blijven is het misschien een idee om tzt eens een luistersessie te doen met de nieuwe AVR750.