Apple mail problemen

Started by jowi, May 8, 2013, 17:58:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Ik heb heel vaak als dat ik met Apple mail op mijn mac mini, niet kan replyen op een email die ik heb ontvangen. Dan krijg je het try again venster etc. Als ik een nieuwe email maak richting die persoon werkt het wel, maar zodra ik daar de hele inhoud van de ontvangen email in stop (om de communicatie historie niet te verstoren) lukt het weer niet...

Iemand de gouden tip? Want dit is heel irritant...

mijkie

hier ook een vervent Mac gebruiker maar, geen idee, ik heb met Applemail dat hij soms geen wachtwoorden onthoud van mijn live-account.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jowi

Als ik vanaf de ipad reply werkt het gewoon wel altijd. Het ligt dus niet aan de smpt server etc. zou je zeggen.

Rusher

Ligt het misschien aan de instellingen van Mail? Aan onderstaande moest ik denken toen ik je probleem las:

Mail --> Voorkeuren --> Nieuw --> Beantwoording --> Vinkje zetten bij "Citeer de tekst van het originele bericht".

Succes!


muzikant

Hier ook problemen sedert de ios 6.1.3 update geen uitgaande mail meer mogelijk,krijg telkens de melding; er is een kopie Uitgaand geplaatst.De server accepteerd het afzendadres .............. niet.Voor deze update had ik dit niet.

muzikant

Sorry,ben in het verkeerde onderwerp,het is de update bij mijn iphone 4S

jowi

Quote from: Rusher on May 13, 2013, 19:16:44
Ligt het misschien aan de instellingen van Mail? Aan onderstaande moest ik denken toen ik je probleem las:
Mail --> Voorkeuren --> Nieuw --> Beantwoording --> Vinkje zetten bij "Citeer de tekst van het originele bericht".
Vinkje stond aan, ik zeg juist dat als ik reply op de hele berichten historie, het niet lukt, maak ik een nieuwe mail lukt het wel.
Als ik het vinkje uitzet, lukt het ook, echter dan zie je dus de historie niet meer in de mail.

Overigens werkt het soms wel en soms niet. Ik krijg er geen vat op en zie ook niet waarom het de ene keer wel gaat en andere keer niet. Soms zelfs binnen dezelfde reply-chain om het zo maar te noemen. Iemand mailt, ik antwoord met reply, werkt niet. Ik stuur een verse mail, andere persoon replied daarop met originele bericht, ik reply daar weer op, gaat weer mis. Dus ik maar weer een verse mail, persoon replied wéér met het originele bericht, ik reply en verwacht dat het fout gaat, maar dan gaat het weer eens goed, daarna een paar keer weer fout, dan ineens lukt het weer wel etc etc... geen touw aan vast te knopen.

alexander2

Quote from: jowi on May 15, 2013, 12:43:25
Vinkje stond aan, ik zeg juist dat als ik reply op de hele berichten historie, het niet lukt, maak ik een nieuwe mail lukt het wel.
Als ik het vinkje uitzet, lukt het ook, echter dan zie je dus de historie niet meer in de mail.

Overigens werkt het soms wel en soms niet. Ik krijg er geen vat op en zie ook niet waarom het de ene keer wel gaat en andere keer niet. Soms zelfs binnen dezelfde reply-chain om het zo maar te noemen. Iemand mailt, ik antwoord met reply, werkt niet. Ik stuur een verse mail, andere persoon replied daarop met originele bericht, ik reply daar weer op, gaat weer mis. Dus ik maar weer een verse mail, persoon replied wéér met het originele bericht, ik reply en verwacht dat het fout gaat, maar dan gaat het weer eens goed, daarna een paar keer weer fout, dan ineens lukt het weer wel etc etc... geen touw aan vast te knopen.

Ik heb het ook gehad en heb toen alles maar opnieuw geïnstalleerd is niet zoals het hoort maar er was geen enkele andere oplossing.
Wel kon ik de tekst selecteren en die  dmv een reply verzenden, dat werkte wel altijd.

jowi

Ja zo heb ik wel meer ruzie met Apple. Zolang ik met TimeMachine unattended backups maak (doe ik niet elk uur maar 1x per week) is er niks aan de hand, maar zodra ik de backups bekijk, blijft ie daarna om de paar minuten de backupschijf in de NAS up-spinnen. Moet ik echt heel het backuppen disablen en rebooten en weer enablen en dan gaat het weer goed.

Het is af en toe net Windows.

Rusher

Vervelend!

Persoonlijk heb ik nooit problemen met m'n iMac. Ik werk nog met Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63).

Welke versie heb je?