LG 60PM9700 plasma

Started by Delesh, May 7, 2013, 07:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Delesh

Iemand ervaring met de plasma tv's va LG? Heb kans om een 60PM9700 te kopen. Maar weet niet of lg goede plasmas maakt of niet...
Woonkamer : Tag Mclaren AV32R - parasound 5250 - OPPO BDP-105 Darbee -quadral Montan VIII - quadral Base VIII - wireworld speaker kabel Equinox® 7 - wireWorld power cord Aurora™ 7 - ULTRAVIOLET 7 HDMI kabel -vortexbox streamer zelf gemaakt - lg hecto
Headphone setup : hd-800 sennheiser - amb headphone amp M3 met Q11 voeding - Hifiman HE-400 (voor men vrouw)

Nosferatu

Ik heb een 50PK350, een 50PA6500 en nog een 50PA6500 bij m'n ouders neergezet. Het is geen Pana kwaliteit maar ik moet nog een LED/LCD TV tegenkomen in dezelfde prijsklasse die een vergelijkbaar plaatje voor elkaar tovert.  :hehe:

Prima toestellen waar ik gewoon tevreden over ben. Zoek nog wel even naar eventuele problemen op het Wereld Wijde Web, de PK350/550 series bijvoorbeeld hebben voedingsproblemen maar dat is door iemand die een soldeerbout kan vasthouden eenvoudig te repareren.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Delesh

bedankt voor snelle antwoord. Zal deze avond ook nog even zoeken op het WWW
Woonkamer : Tag Mclaren AV32R - parasound 5250 - OPPO BDP-105 Darbee -quadral Montan VIII - quadral Base VIII - wireworld speaker kabel Equinox® 7 - wireWorld power cord Aurora™ 7 - ULTRAVIOLET 7 HDMI kabel -vortexbox streamer zelf gemaakt - lg hecto
Headphone setup : hd-800 sennheiser - amb headphone amp M3 met Q11 voeding - Hifiman HE-400 (voor men vrouw)

Dirk

ik heb dit model hangen sinds oktober 2012.
daarvoor een (hoge reeks) Pana plasma van 50" gehad en alhoewel er bij de LG een zeker vreemd effect is bij extreem donkere passages (een soort van wolkvorming in het zwart, kan het niet anders noemen) ben ik over de gehele lijn best wel tevreden van deze plasma.

Ik heb dit specifiek model genomen omdat het toen het enige type was met mat frontglas en dit specifiek filter wat erop zit (ben de naam ff kwijt).
Dat front levert echt wel een positieve bijdrage aan het kijkplezier...wat trouwens ook de reden was waarom ik de Pana weg wou na minder dan 3 jaar, want daarbij stoorde het me heel erg dat je elk klein lichtpuntje in de woonkamer meteen zag als een storende reflectie.
dat de LG dan ook deze kwaliteit biedt aan een erg nette prijs in vergelijking tot de concurrentie, heeft bij mij de doorslag gegeven ;)

nou alleen die kalibratie nog, maar Frank wil maar niet in de buurt komen met z'n tours  :eh:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Flavio

Ik heb deze ook gekocht vanwege het matglas en dat was een verademing t.o.v. de vorige TV.
Ik weet niet wat deze momenteel kost maar ik vond hem destijds een hele goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Delesh

Ik zit hard te twijfelen. Lees nog al veel slecht op het net. Het alternatief is samsung led van 65 '' vrijdag moet ik de knoop door hakken. Een voordeel is calibreren kan ik zelf.
Woonkamer : Tag Mclaren AV32R - parasound 5250 - OPPO BDP-105 Darbee -quadral Montan VIII - quadral Base VIII - wireworld speaker kabel Equinox® 7 - wireWorld power cord Aurora™ 7 - ULTRAVIOLET 7 HDMI kabel -vortexbox streamer zelf gemaakt - lg hecto
Headphone setup : hd-800 sennheiser - amb headphone amp M3 met Q11 voeding - Hifiman HE-400 (voor men vrouw)

marconist

#6
Ik gebruik een 50PK550.
HCFR gecalibreerd met externe cal. disk. (AVR)
Perfect beeld, geen noise en ook geen auditieve bijgeluiden. Geen (zichtbare retentie). Max. wit output is 48 ft/L.

In pikkedonker is blacklevel te hoog, maar aangezien ik altijd wel wat licht aanheb is dit niet zichtbaar. Dit valt overigens prima bij te regelen (intern, potmeter, zie div. fora) maar dat is mij, voor iets wat ik niet waarneem, teveel gedoe. Het ding zit vast aan de muur gemonteerd.  :D