banding (streep) door het beeld met mijn htpc op JVC X30

Started by simsatit, May 6, 2013, 22:07:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simsatit

Een heel naar problem:
sinds een week heb ik een streep door het beeld lopen met beeld via mijn htpc op de JVC X30.
Meestal zit de streep boven, maar soms ook in het midden ???
Het is alleen zichtbaar bij bewegende beelden, de streep is ook zichtbaar op de desktop, als ik bijvoorbeeld een menu sleep zie je 'hem' zitten.
het maakt voor mij een film kijken tot een constante ergernis  :nopompom: :(
Kijk nu maar weer even films via de ps3 maar hoop hier toch wel een oplossing voor te vinden, iemand ervaring met dit problem?

mijn pc:
W7
Ati Radeon HD7870
asrock z75 pro3
i5 2500k
8gb corsair vengeance 1600mhz

Mijn receiver: Onkyo 5007

Wat heb ik al geprobeerd:

opnieuw opstarten pc
andere hdmi kabel
andere hdmi poort op de onkyo 5007

Ik hoop dat er iemand is met ervaring van dit problem.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

RalphH

Is het misschien begonnen na een driver-update?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

XanaduNL

Wat gebeurt er als je de htpc aansluit op een andere weergever?

simsatit

Ik heb een paar dagen de laatste Ati catalyst driver geïnstalleerd, een paar dagen ervoor had ik het al.
De HTPC staat ook aangesloten op een monitor, daar is niets aan te zien.
Wel had ik de laatste weken dat mijn pc soms crashte omdat ik de chip iets te enthousiast overklokte, na het wat naar beneden zetten van de overklok draaid deze weer goed.
Behalve dat ik op mijn X30 dus zo een )(*&^^%$& streep heb..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

RalphH

Als je op je projector het aangeboden signaal bekijkt (info menutje), klopt dat dan met wat je denkt uit te sturen (refresh enzo)?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer