HDMI probleem Panasonic TX-P42G10e

Started by pong38, May 5, 2013, 11:59:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pong38

Ik heb alweer een paar jaar de Panasonic TX-P42G10e plasma TV draaien. Hier draait nog de allereerste firmware versie op waarvan inmiddels al jaren bekend is dat het een handshake probleem heeft op 1080i/p.
Omdat ik in die bewuste kamer alleen maar SD materiaal keek was 720, wat geen probleem geeft, genoeg.
Nu, met een aantal nieuwe spullekes eraan wil de schakeling naar 1080 nog steeds niet werken. (een paar keer een flikkerend beeld, een horizontale lijn en dan zwart beeld).

Inmiddels zijn er tig firmware updates verschenen maar, gezien de leeftijd van de links, kan ik nergen meer een downloadable link vinden. De laatste update zou 1.620 zijn maar een versie iets ouder zou ook al helpen.

Kan iemand mij helpen aan de EU versie van deze firmware ?

alexander2

Ik denk dat je bij Pana Nl terecht moet voor de juiste link.
Normaal kan je op panasonic global alles vinden.

http://panasonic.jp/support/global/cs/index.html

Maar ik ben bang dat de oudere modellen er niet meer op staan.

pong38

Ik heb Panasonic NL en worldwide al benaderd. Die ondersteunen het model niet meer en bieden dan ook geen firmware update. Ook niet op verzoek.
Verder ben ik alle links die ik kon vinden afgegaan maar helaas... allemaal zo deaud als een pier.

KILLorBE

Geen idee wat er allemaal gezegd word, maar het lijkt te gaan over de G10e modellen.... Gebruiken op eigen risico!!


Instructies in het Engels.

Succes!!
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

pong38

Bedankt  :pompom: Die link kende ik nog niet. Weet alleen niet of het hier de firmware van model EU betreft.
Straks even een stuk of 60 pagina's lezen :-) Google Translate is your best friend  ;)

langkampm

Ik kan uit ervaring zeggen dat bovenstaande links werken! Er zijn geen andere werkende links, zeker niet bij Panasonic NL of Global te vinden. Neem voor de zekerheid de engels instructies (deze zijn overigens ook duidelijk on-screen te volgen). Het handshaking probleem met de HDMI verbinding voor de Panasonic TX-P42G10E is hiermee verholpen. De taal blijft NL.

Ajacobs

Heeft iemand nog een site of het bestandje zelf van de update?. Als ik naar de site ga bestaat het bestandje niet meer.Heb heel veel last van beeldruis via de hdmi.

KILLorBE

Het bestand bestaat nog steeds, als het niet lukt PM dan je email adres.
Het gebruik van het bestand is uiteraard geheel op eigen risico!!
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Ajacobs

#8
Vraagje, wat is dit dan? Versie 1.3 van Panasonic...Of zit hier het handshaking probleem niet in verwerkt?. Moet ik dan eerst de oudere update er op zetten


http://shop.panasonic.com/shop/model/tc-p42g10?t=downloads&support#tabs

KILLorBE

Dat is voor de TC-PxxG10, niet voor de TX-PxxG10 (Amerikaanse(?) vs Europese versie, niet gebruiken!!).
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Ajacobs

#10
Tv is met succes geupdated. Probleem is helaas niet verholpen. Dank voor jullie reacties. Weet niet wat ik verder nog kan doen.. :mad:

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie beeld instellingen zijn.
Die van mij is als volgt.

Beeld instelling: Dynamisch
Kontrast: 36
Helderheid: 0
Kleur: 30
Scherpte: 5
Kleurtemp: Warm
Kleurbeheer: Aan
X.v.colour: Uit
Eco modus: Uit
P- NR: Maximum

KILLorBE

Beeld instelling: Normaal
Kontrast: 36
Helderheid: 0
Kleur: 30
Scherpte: 5
Kleurtemp: Normaal
Kleurbeheer: Uit
X.v.colour: Heb ik niet?
Eco modus: Uit
P- NR: Minimum
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

alexander2

Dynamisch moet je echt niet doen.
De rest moet je uitvogelen wat jij prettig vindt.
Wel zou ik alle beeldverbeteraars uitzetten indien mogelijk of de laagste stand.

Ajacobs

Heeft geen van jullie dan last van korrelig beeld (vooral op de achergrond)?.

KILLorBE

Misschien ben ik aan een bril toe, maar ik heb nergens last van.... behalve wat inbranden (plaats van ondertitels), maar dat is minimaal en alleen zichtbaar op een donkere achtergrond.

Heb je dat op iedere bron?
Heb je een andere HDMI kabel geprobeerd? (Onwaarschijnlijk, maar proberen kan geen kwaad).
Bron rechtstreeks op tv geprobeerd?
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Ajacobs

HDMI kabel heb ik vervangen, maakt geen verschil. Ben in bezit van een Horizonbox van UPC. Het vreemde van het hele verhaal is dat de ene zender haarscherp is en de andere bijna analoge kwaliteit is. Zit nu The Voice of Holland te kijken en de achtergrond is ontzettend korrelig. De personen van dichtbij zijn scherp, maar de achtergrond erg troebel.

Weet nu niet of het aan de TV ligt of aan UPC. Het is zo erg dat je je er erg aan gaat storen.

KILLorBE

Waarschijnlijk zit het dan voornamelijk in de opname, maar dat is van een afstand erg moeilijk te bepalen.
Let wel: veel opnames in het donker of met een donkere achtergrond zullen doorgaans niet mooi zijn, filmen of foto's maken in het donker is nog steeds een probleem, en dat zorgt idd voor beeldruis.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Ajacobs

Het maakt niet uit of het nou donkere of lichte kleuren zijn, heb altijd last van dat korrelige beeld. En dat het aan de opname ligt zou kunnen, maar ook bij de aller nieuwe programma's, zoals The Voice, Hou van Holland, Holland's got Talent enz. enz..

hoekie

Al jaren deze tv en vanaf het begin speel ik via "cinema" instelling ....
Geen last van inbranden of wat ook ...

Ajacobs

Misschien ligt het wel aan de Horizonbox van UPC? Dinsdag komt er een monteur met de voorganger van de Horizon, die wel goed en scherp beeld moet geven. Wacht daar nog even op.

Wat betreft de cinema instelling, ik vind dat het dan net lijkt of er een waas over het beeld zit.

Ajacobs

UPC weet het ook niet. Ze denken dat het aan de tv ligt. Alles geprobeerd en blijf veel beeldruis houden. Iemand nog suggesties?.

alexander2

#21
Quote from: Ajacobs on October 30, 2013, 10:06:10
UPC weet het ook niet. Ze denken dat het aan de tv ligt. Alles geprobeerd en blijf veel beeldruis houden. Iemand nog suggesties?.

Ik zou eerst de Pana helemaal resetten, fabrieksinstellingen opnieuw laten instellen.

http://www.gebruikershandleiding.com/Panasonic-TX-P42G10E/preview-handleiding-46224.html?page=0026

Vervolgens deze instellingen hanteren :
http://www.gebruikershandleiding.com/Panasonic-TX-P42G10E/preview-handleiding-46224.html?page=0026
beeld  instelling :  normaal
kleurtemp : normaal
kleurbeheer : uit
eco modus : uit
x.v. colour : uit
pnr : uit


Vergeet de geavanceerde instellingen ze heten niet voor niets geavanceerd, afblijven dus.




Dan zou ik een BD speler aansluiten ( rechtstreeks in de tv ) en kijken of je dan nog al die problemen tegenkomt, probeer ook de  verschillende Hdmi ingangen van de Pana.
( het kan zijn dat 1 Hdmi ingang niet goed is )
Geen problemen meer sluit dan de UPC box rechtstreeks in de Pana in dezelfde Hdmi ingang.
Constateer je wederom dezelfde klachten dan zou ik de UPC box vervangen en kijken of het daaraan ligt.

Ajacobs

BD speler is Blue Ray, neem ik aan?.

Instelling zoals hierboven zijn inderdaad beter, echter nog steeds niet echt scherp, wat je eigenlijk wel mag verwachten. Beeldruis is nog steeds aanwezig, maar valt minder op.

alexander2

Quote from: Ajacobs on November  1, 2013, 13:44:55
BD speler is Blue Ray, neem ik aan?.

Instelling zoals hierboven zijn inderdaad beter, echter nog steeds niet echt scherp, wat je eigenlijk wel mag verwachten. Beeldruis is nog steeds aanwezig, maar valt minder op.

Hoe is het beeld met een blu ray speler?
Geen dvd maar een BD disk.
is het dan nog steeds matig?