Een NAS met torrent client, vanaf andere locatie de opdracht geven

Started by VTEC_genieter, May 4, 2013, 03:24:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VTEC_genieter

Met het DOS commando IPCONFIG ben ik het IP adres van m'n router achter gekomen.
In m'n router heb ik het IP adres van m'n Eminent mediaplayer vastgezet.

Maar hoe weet ik de externe IP adressen van m'n router en m'n mediaplayer?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Steven Coymans

Surf eens naar http://www.whatismyip.com/

Er is maar 1 extern IP adres. Dat is de externe IP van de router. De mediaplayer heeft alleen een interne als het goed is.
Daarom dat je ook de poort moet doorsturen naar het interne IP van de mediaplayer. Dit intern IP adres is namelijk niet gekend op het internet, wal het externe van je router.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

VTEC_genieter

Heb die site al bekeken. Thanks ;)
Bij de instellingen van m'n router kan ik geen venster vinden waar ik poortnummers kan wijzigen.

UPNP aan/uit,
uitgebreide beveiliging aan/uit,
verbonden apparaten: eigenschappen en hun IP adressen,
toepassingen zoals BitTorrent aan/uit schakelen. Deze staat nu wel aan. (voor de mediaplayer)
poortbereik 6881-6889.

Ik kan geen poortnummers wijzigen. Heb alle vensters/menu's al bekeken in de router.
Ik probeer nog die instellingen te zoeken.

Ow ja...het is een 54Mbps router.......is dat een snelle router?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Ben net terug van de appie,
de Eminent mediaplayer aangezet, Eminent start niet meer op  :mellow:
Het blauwe opstartscherm komt niet meer tevoorschijn  :dontgetit: :crazy:

Heb dit ding pas nieuw! :sadlike:

*mijn plan is nu afgebroken*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Hoeveel uren zijn we verder nu?
Want ik denk dat het gelukt is nu....
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers


VTEC_genieter

Mijn bevindingen van vandaag:

Eminent startte gelukkig weer op. Volgens het forum van Eminent heeft dit ding soms problemen met opstarten.
In de handleiding van de Eminent stond een verkeerde poortnummer 9090. Op hun website afdeling FAQ stond een andere poortnummer 9091.
Dat nummer werkte wel achter het (interne) IP adres van de Eminent. Een webbased download manager genaamd "Transmission" verscheen in m'n browser. In dit download manager was er ook een instelling voor poort forwarding.  :clapping: Alleen stond er een andere poortnummer 51413.
Ik meteen wijzigen naar het poortnummer 9091.

Ik meteen testen met wel het externe IP adres van m'n router en daarachter gevolgd :9091
Lukte niet, ik kwam niet in de download manager van de Eminent.

In m'n router zag ik een mogelijkheid een service/toepassing aan te maken verbindingen/deuren aan te maken. De poortnummers omzetting.
Ik maakte één service met 9091 poortnummer.

Toen lukte het wel!!! Eindelijk, met een externe IP adres en poortnummer 9091 was het mogelijk om in de download manager te komen. Meteen een torrent bestand geupload naar de download manager. De download ging starten. 850kb/sec downloadrate bij het binnenhalen van een muziek-cd. Binnen 10 minuten had ik de hele CD binnen en wel meteen opgeslagen op de USB schijf die aan m'n Eminent is gekoppeld.
Een paar nummers geluisterd ook.....het werkte allemaal!

Ik had nog een nieuwsgierigheid en twijfel bij m'n router-instellingen, ging ik de optie UPNP (universal plug and play apparaten) uitvinken/uitzetten.

En nou doet ie het niet meer: Via de externe IP en poortnummer 9091 kom ik niet meer in de download manager.
Poort is dicht geeft de download manager aan.
Ik UPNP weer aanzetten, maar ik kom er nog steeds niet in.

Heb de router opnieuw gestart en heb ook de Eminent gereset, naar de fabrieksinstellingen gezet en zelfs een update gedaan...............
weer 4 uur aan de instellingen gezeten verder na dat ene moment toen het heel even werkte...............doet het nu nog steeds niet.

Het is nu zelfs niet meer mogelijk om via de interne IP adres binnen te komen.  :turn: :(

Wat een amateur ben ik. Ik weet het niet meer........ :turn:

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Heb een guide gevonden voor port forwarding voor m'n eigen router:
http://www.pcwintech.com/thomson-generic-guide-1-all-models

Aankomend weekend ga ik met deze gids weer aan m'n router en Eminent werken  :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Ik ga dit topic bijwerken:

Port forwarding is al een tijd gelukt, maar de download client op de Eminent is erg instabiel. De client valt vaak uit.
Ondanks een open poort is de download client dus niet te benaderen.
De poort stond de hele tijd open, met een brakke client (op de Eminent).....en ik een week lang aan het stoeien met portforwarden.

Heb ondertussen al een NAS van Synology gekocht, de DS112j, speciaal voor het downloaden van films en streamen naar de Eminent. De NAS werkt goed, alleen ik heb nu gemerkt dat veel torrent sites zijn geblokkeerd. Veel torrents werken niet.
Maar een mediaplayer van het merk Eminent is blijkbaar niet zo goed als een NAS....
Appels en peren vergelijk?
De NAS is extern te bereiken.

Ik wil jullie allemaal nog bedanken voor de hulp!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers