Een NAS met torrent client, vanaf andere locatie de opdracht geven

Started by VTEC_genieter, May 4, 2013, 03:24:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VTEC_genieter

Hoi!

Bestaat er een goede NAS die ik vanaf een andere locatie kan bedienen?
Sorry, ben een newbie  :)

Bijvoorbeeld op het werk heb ik een Windows laptop,
thuis wil ik een NAS gebruiken.

Kan ik op m'n werk vanaf m'n laptop de opdracht geven aan de NAS thuis om torrents (films) te downloaden?
De PC staat thuis uit. De NAS staat natuurlijk wel aan.
Worden die torrents (die films) ook meteen op die NAS (met interne schijf) opgeslagen?

Want dat zou handig zijn, worden de films meteen gedownload en opgeslagen.
Dan staat de film al klaar thuis om bekeken te worden.
Dus bestaat er een goede NAS die mijn wensen vervult? En welke NAS raden jullie aan?
(een 2 of 3 terabyte)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Steven Coymans

Zelf heb ik een Synology, maar ik vermoed dat een Qnap bijvoorbeeld dezelfde functies wel zal ondersteunen.
Synology heeft een package, Download center, deze heeft een eigen webinterface en kan je op een willekeurige poort toegankelijk maken.
Indien je op je router deze poort toegang geeft voor buitenaf. Dus op dezelfde poort bijvoorbeeld.
Verder zal je op de router moeten aangeven dat de poort (5001 bijvoorbeeld) moet worden geforward naar het interne IP adres van je NAS.
Dan kan je vanaf een externe locatie op je NAS.

Iets in de aard van http://<externip>:5001.

Je NAS zal default de films naar de interne hardschijf wegschrijven.

Een probleem kan zijn wanneer je geen vast IP adres hebt. Dan zal je moeten kijken voor tooltje of service die je variabel IP linkt met een DNS name.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

Raymond187

Kan ook met de QNAP idd. Ik gebruik de QNAP ts-459 pro en bevalt goed.

Gebruik mooi open VPN dan kom je er altijd bij als je eem client hebt met Open VPN erop geinstalleerd. :thumbs-up:

de 3TB schijf nemen is nu nog geen 120e de WD RED  de 2TB is 100e meen ik.

VTEC_genieter

Ik begrijp nog niet helemaal wat jullie zeggen. Denk dat ik eerst de betekenissen van de termen zoals poortnummers en VPN moet gaan zoeken.
Bij de Mediamarkt zag ik een NAS van Iomega met een interne harde schijf voor 120 euro.
http://go.iomega.com/en/products/network-storage-desktop/ez-media/#overviewItem_tab

Deze NAS heeft een Cloudfunctie en een torrent downloader. Is dit ook een goed voorbeeld voor mij?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

De Iomega was verleidelijk, omdat er een harde schijf in zat bij de Mediamarkt.
Maar ik heb hem niet gekocht.

Ben wezen kijken naar het merk Synology op jullie aanraden  ;D
Betrouwbaar merk en goed. Inclusief een download manager voor torrent bestanden. De Synology DS112.

Bij Mycom.nl staat die NAS voor 193 euro http://mycom.nl/opslag/nas/41969/synology-ds112-1-bay-max-3tb-16ghz-256mb
1,6Ghz processor - 256mb RAM - 2x USB 3.0 - ruimte voor één harde schijf (voor mij genoeg)
Is deze NAS qua rekenkracht sterk genoeg voor het afspelen van 3D full hd films met surround geluid? Deze NAS ga ik via de USB 3.0 met mijn mediaspeler Eminent EM 7380 verbinden. En deze mediaspeler is al via een HDMI aan m'n AV-receiver verbonden. De AV-receiver is al aan m'n HD TV verbonden.

En inderdaad de Western Digital RED harde schijf 2TB voor de opslag. Heb het verhaaltje gelezen. De schijf is gemaakt voor NAS systemen.

Wat vinden jullie ervan?

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LP

De Synology speelt geen films af. Dat doe je op de PC. Synology haalt met gemak de snelheid die je nodig hebt om blu-rays te streamen. Maar is het netwerk op je werk snel genoeg?

Je moet wel bij een heel klein bedrijf werken wil je dit kunnen/mogen doen. Denk dat zo'n actie bij veel bedrijven genoeg is voor ontslag. Of ben je de baas?

Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen. NAS komt op je werk te staan en je wilt daar vanaf huis op kunnen? Hoe zit 't met de firewall op het werk? Is die slecht genoeg ingericht dat je bij je NAS kan komen?

Ik doe het trouwens precies andersom. Ik geef vanaf mijn werk mijn Synology NAS thuis opdrachten om te gaan downloaden. En dat is een DS212+.

quattronl

256Mb ram is net genoeg. Je moet dan niet tijdens het afspelen van een film ook nog de NAS spullen laten uitpakken.
Een NAS met 512Mb zou mooier zijn, maargoed die zijn ook weer duurder.

Als je op je werk vanalles mag downloaden dan is dat prima natuurlijk. Ik zou dat wel even navragen.
Zorg er ook voor dat je downloadmap niet geshared is zodat niemand daar bij kan (dus niet uploaden want dat is wél strafbaar).
Trouwens, wat LP ook al noemde: als je via een externe locatie op je NAS wil komen moet er meestal in de router/firewall eea aangepast worden (port forwarding naar je NAS). Weet niet of systeembeheerder dat voor je gaat doen. En je NAS moet in dat geval een vast IP-adres hebben.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

dennism

Quote from: VTEC_genieter on May  7, 2013, 03:24:40
Deze NAS ga ik via de USB 3.0 met mijn mediaspeler Eminent EM 7380 verbinden. En deze mediaspeler is al via een HDMI aan m'n AV-receiver verbonden. De AV-receiver is al aan m'n HD TV verbonden.

Hoe wil je dit gaan doen? Heb nog geen Synology NAS gezien welke als USB slave aangesloten kon worden om zo als USB data bron te dienen, tenzij ze dit recentelijk aangepast hebben.

VTEC_genieter

Sorry mensen voor de onduidelijkheid.
Ik heb zojuist mijn startpost bewerkt.

Mijn plan is, zie bijlage/foto aub.
Ik zoek een goede/krachtige NAS om torrents/films te downloaden en opslag van deze films.
Heb al een hardwarematige mediaplayer van Eminent (EM7380). Dit apparaat speelt verschillende video formaten. Dit apparaat wil ik niet draadloos gebruiken.

Check foto aub en zie de aantekeningen.
Ik ga Marcello's tip effe kijken, thanks!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Steven Coymans

Wat volgens mij in je tekening mist is een UTP kabel tussen de wifi router (als deze ingebouwde switch heeft) met het NAS.
Meeste NAS toestellen kan je namelijk niet via USB aansluiten als een externe schijf, maar moet je via je netwerk aanspreken.
Indien de router dit niet ondersteund, nog een switch ertussen.

En voor het overige veranderd er niet zoveel aan de uitleg die ik al eerder gaf.
Poort openen op router. Poort forwarden naar het NAS. En gaan met de banaan.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

VTEC_genieter

Thanks Riddle!
De Synology DS112 heeft wel 2x USB 3.0 aansluitingen. http://www.synology.com/products/spec.php?product_name=DS112&lang=nld#p_submenu
Daar kan mijn Eminent EM7380 mediaplayer toch aangesloten worden?
Zo nee, waar zijn die USB aansluitingen op die Synology NAS dan voor?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Steven Coymans

External HDD Interface : USB 3.0-poort X 2, eSATA-poort X 1
Zijn volgens mij te gebuiken voor bijvoorbeeld extra externe HDD"s op aan te sluiten.
Maar denk niet dat je de NAS als externe HDD op de Eminent werkend zal krijgen.
Dat zal via netwerk toegang moeten gebeuren.

BTW. Op de Eminent kan je ook een torrent tool installeren. En dan heeft deze ook een web interface.
Je zou dus ook kunnen opteren voor een externe HDD en geen NAS. Deze externe HDD kan je wel via USB op je Eminent aansluiten.
Dan kan je de Eminent via internet toegang te geven vanop je kantoor.
Is een goedkopere oplossing.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

abbcdcg

Wat versta jij onder 'een andere locatie' ?


Binnen huis, of buiten huis...?

Steven Coymans

Quote from: abbcdcg on May  7, 2013, 21:28:09
Wat versta jij onder 'een andere locatie' ?


Binnen huis, of buiten huis...?

OP: Kan ik op m'n werk vanaf m'n laptop de opdracht geven aan de NAS thuis om torrents (films) te downloaden?

buiten huis dus...
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

abbcdcg

Quote from: Riddle on May  7, 2013, 21:30:07
OP: Kan ik op m'n werk vanaf m'n laptop de opdracht geven aan de NAS thuis om torrents (films) te downloaden?

buiten huis dus...

Ik heb over de tweede post (jouw antwoord) gelezen, m.b.t. statisch / dynamisch IP.  :-\

VTEC_genieter

Ja, buitenhuis.

Er zit bij m'n Eminent EM7380 geen interne/externe harde schijf gemonteerd. Misschien moet ik een Western Digital RED 2TB harde schijf gebruiken en een aluminium behuizing voor deze schijf.

Maar kan ik vanaf een andere locatie, bijvoorbeeld op m'n werk, thuis aan de Eminent mediaplayer de opdracht geven torrents/films te downloaden? En dan worden de torrents op die aangesloten externe harde schijf opgeslagen dus?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

abbcdcg

Quote from: VTEC_genieter on May  7, 2013, 21:53:46
Ja, buitenhuis.

Er zit bij m'n Eminent EM7380 geen interne/externe harde schijf gemonteerd. Misschien moet ik een Western Digital RED 2TB harde schijf gebruiken en een aluminium behuizing voor deze schijf.

Maar kan ik vanaf een andere locatie, bijvoorbeeld op m'n werk, thuis aan de Eminent mediaplayer de opdracht geven torrents/films te downloaden? En dan worden de torrents op die aangesloten externe harde schijf opgeslagen dus?

Zie het antwoord van Riddle in zijn eerste post, dan doe ik de 'strikvraag':
Wat is je IP adres.....?

SpeedyAndré

Het kan nog simpeler (met een Synology nas), ik draai Syndroid op m'n smartphone en die kan torrents zoeken.
Als je er een hebt gevonden dan krijgt de nas de torrent en gaat hem downloaden.
Overigens werk ik liever via usenet met een beveiligde verbinding zodat je minder makkelijk te tracen bent.
Films speel ik af met een EM7380 die samen met de nas aan de router hangt.
Mijn nas is krachtig genoeg om tegelijk te downloaden, uitpakken en een film streamen naar de EM7380.
Wel zit er 1MB mem in mijn nas omdat hij met 512MB soms moeite had om alle taken tegelijk uit te voeren.
De router is nu de bottleneck geworden ondanks het gb netwerk want na een paar dagen buffelen wordt hij trager  :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

VTEC_genieter

@abbcdcg en Riddle,
Ik weet eigenlijk niks van routers en IP-adressen, poorten en forwarding. ;D
Ik probeer het wel te begrijpen. Een IP-adres is uniek op de wereld toch?

Jullie bedoelen denk ik:
In de instellingen van de router moet ik een "deur" openen (poortnummer) zodat ik van een andere locatie buitenhuis in die router (dus mijn netwerk) kan komen. Zodat ik ook de Eminent mediaplayer op afstand kan beheren??  :sleepy:
:wacko: :crazy:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

abbcdcg

Quote from: VTEC_genieter on May  7, 2013, 22:20:45
@abbcdcg en Riddle,
Ik weet eigenlijk niks van routers en IP-adressen, poorten en forwarding. ;D
Ik probeer het wel te begrijpen. Een IP-adres is uniek op de wereld toch?

Jullie bedoelen denk ik:
In de instellingen van de router moet ik een "deur" openen (poortnummer) zodat ik van een andere locatie buitenhuis in die router (dus mijn netwerk) kan komen. Zodat ik ook de Eminent mediaplayer op afstand kan beheren??  :sleepy:
:wacko: :crazy:

Je hebt je IP nodig om in je netwerk te komen, de 'deur' die je opent bepaalt door welke gang je loopt en aangesloten apparaat je uitkomt.

Kan je je eigen IP achterhalen, of weet je (nog) niet hoe? 

VTEC_genieter

commando "ipconfig"?

De IP van m'n router bedoel je natuurlijk. Ik ga daar nooit  :D
Ik surf alleen en download  :D :D en kijk naar films  :laugh:

@SpeedyAndré,
Jouw situatie lijkt me heel ideaal. Is eigenlijk wat ik zoek/wil.
Maar ik word hier ook goed geholpen door andere mensen die een goedkopere oplossing hebben. Ben dus ook benieuwd of hun idee gaat lukken  :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

quattronl

Via http://www.whatismyip.com/ kan je je eigen IP-adres aan 'de buitenkant' zien.
Een Synology NAS kan je standaard via poort 5000 benaderen.
Je NAS geef je een vast IP-adres in de range die je router uitdeelt. Deelt je router IP's uit in de range 192.168.1.1 t/m 192.168.1.200 dan kies je voor je NAS als vast adres bijv. 192.168.1.100 ofzo, in ieder ver weg vanaf het begin om dat de eerste paar adressen via DHCP uitgedeeld worden aan je andere apparaten zonder vast IP-adres.

In je router geef je aan dat poort 5000 geforward moet worden naar 192.168.1.100.
Is je externe IP-adres bijv. 80.1.1.1 (ik noem maar iets) dan ga je vanaf je werk naar http://80.1.1.1:5000 en je komt op je NAS uit.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

VTEC_genieter

Dank jullie allemaal voor de hulp!
Ik ga met al deze tips proberen: In de router komen en het IP-adres benaderen/wijzigen.
Het ziet er uit alsof mijn Eminent EM7380 van buitenhuis te benaderen is  ;D
Een mediaplayer die van buitenhuis te benaderen is WOOOOOW!! Wat een technology allemaal  ;D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers