15" TC-Sounds, T G Tempo, Ala Kharma, 12" JL/Hypex, 12 inch Rythmik !!

Started by mijkie, May 1, 2013, 10:52:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

en dicht is ie, morgen verder.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

LittleNinja

Dat doe je rete snel zeg! 8)
Hoe ga je hem afwerken?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mijkie

#27
eerst ff testen en dan in de 2K grondverf en ik denk dan wit(RAL 9010), zoals mijn surrounds.....

Ennuh, goed gereedschap ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ejorne

Mooi man en snel ook.
8)

Ik hoop dat de ds4 voldoende gaat zijn. Ik had hem eerst ook o mijn sdx15 en hoewel ik hem daarmee voldoende hard kon zetten, klinkt het met de huidige iNuke3000 in bridge-schakeling een pak strakker.

mijkie

gaat in de oude behuizing meer dan prima, volume halverwege en op mijn NAD moest ik hem nog terugstellen tov. de audessy meting!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

morca

Gaaf je bent al bezig,en goed ook.
Bracing word aangeraden bij panelen groter als 40 cm .
Boel grote merken gebruiken geen of minimale bracing,en die worden als de beste Sub,s gezien ,dus verkijk je niet op die bracing.
Het is geen wondermiddel ofzo wat je meteen hoord.
Met of zonder ,ik hoor het hier niet,maar ik heb ook hele kleine kistje,s met 38 liter valt er niet veel kist te bracen  :D

mijkie

#31
dit is minimale bracing hoor...., gewoon 2 plaatjes mdf erin gezet, ff een hapje eruit zodat ze over elkaar heen schuiven en voilĂ  .... heb t maar gedaan, tis toch 90 liter netto !!

als je idd een kistje van 38 liter moet bracen, dan wordt t nog een groot kistje !!

Ennuh ik kan de bracing er zo uithalen , zit alleen gelijmd .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

bijna.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

nog ff.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

en ja hoor........ :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Former member 78


flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx


mijkie

#38
van de week het doosje om de Hypex idd. maar, eerst de sub!! ben erg tevreden hoe hij eruitziet !!! ;D ;D maar, bedankt voor complimenten !!!!

hij lijkt zo klein maar, is toch 500x500x600 mm.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

als ik iemand kan helpen met de oude behuizing, is gratis af te halen en anders zaterdag de gemeente blij maken !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

KILLorBE

Netjes!!

Maar vroeg me af of je de hoeken zo wou hebben, of dat het een denkfoutje was? (Zag het al eerder).
Maakt het niet minder mooi, is weer eens wat anders.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

mijkie

maar nog ff vraagje, de TC heeft dubbele aansluiting op de achterkant maar, is mij verkocht als enkele voice-coil, hoe kom ik daar achter ??

zit aangesloten in serie!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

#42
Quote from: KILLorBE on May  2, 2013, 18:13:08
Netjes!!

Maar vroeg me af of je de hoeken zo wou hebben, of dat het een denkfoutje was? (Zag het al eerder).
Maakt het niet minder mooi, is weer eens wat anders.

zo zijn mijn fronts ook !!vond alleen de knik bovenop niet mooi voor de sub....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

kiek moar ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

morca

Quote from: mijkie on May  2, 2013, 18:13:56
maar nog ff vraagje, de TC heeft dubbele aansluiting op de achterkant maar, is mij verkocht als enkele voice-coil, hoe kom ik daar achter ??

zit aangesloten in serie!!
Oei in denk 4 ohm in serie,type vd sub?? ,dan google je hem zo of het een 2+2 of 4+4 versie is.
Ik denk de eerste.
Ken TC niet zo goed

KILLorBE

Quote from: mijkie on May  2, 2013, 18:15:57
kiek moar ....
Dat ziet er goed uit :thumbs-up:, afgewerkt zien de hoeken er beter uit dan het kale mdf.

Vroeg het me af omdat ikzelf weleens van die denkfoutjes maak, meestal kom ik er wel op tijd achter (schrijf meestal weinig tot niks op), maar soms heb je van die dagen dat je de ene na de andere fout maakt :lookaround:
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

niels-hihi

Jammer dat het geen 10" behuizing is anders had ik hem zeker meegenomen!
Maar WOW dat ging echt snel. Ik had inderdaad ook een denkfoutje, 2mm teveel gedaan bij 1 paneel, maar beter dan 2mm te weinig! Dit is er nu gewoon afgezaagd natuurlijk maar ik haat het echt als ik van dat soort fouten maak.
Ik ben zelf nu bezig met een behuizing voor mijn versterker, maar denk dat die van jou er net iets beter uit komt te zien aan deze kist te zien! :notify:
Echt mijn komplimenten, erg mooi gedaan ook de hoekjes!

mijkie

Quote from: KILLorBE on May  2, 2013, 19:27:21
Dat ziet er goed uit :thumbs-up:, afgewerkt zien de hoeken er beter uit dan het kale mdf.

Vroeg het me af omdat ikzelf weleens van die denkfoutjes maak, meestal kom ik er wel op tijd achter (schrijf meestal weinig tot niks op), maar soms heb je van die dagen dat je de ene na de andere fout maakt :lookaround:

ook ik maak wel eens een rekenfout hoor, wordt dat wel steeds minder omdat je steeds meer gaat doen.....en had kladje al liggen met de maten !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Quote from: morca on May  2, 2013, 18:26:42
Oei in denk 4 ohm in serie,type vd sub?? ,dan google je hem zo of het een 2+2 of 4+4 versie is.
Ik denk de eerste.
Ken TC niet zo goed

dit is wat ik heb .....

http://www.oaudio.com/TC2_PLUS.html
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

KILLorBE

Volgens die site heeft de 15" een enkele spreekspoel van 4 Ohm.

De TC Sounds 15" LMS-R heeft 2 spreekspoelen van 2 Ohm.

Maar het lijkt mij dat het toch een dvc is, als je ze op de juiste manier in serie hebt aangesloten en het was een svc dan zou je kortsluiting hebben.... toch?

Als je een multimeter hebt meet je de weerstand tussen 2 aansluitingen, en meet je de weerstand als ze in serie staan, als de weerstand hoger is als ze in serie staan dan is het een dvc.

Quote from: mijkie on May  2, 2013, 20:06:06
ook ik maak wel eens een rekenfout hoor, wordt dat wel steeds minder omdat je steeds meer gaat doen.....en had kladje al liggen met de maten !!
Ik doe al zoveel... en tegelijk veel te weinig :turn:
Hopelijk kun je binnenkort mijn project volgen, dat word nog een hele uitdaging... 2 subjes of een enkele sub met 2 woofers zoals ik het nog nooit heb gezien :hehe:
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain