15" TC-Sounds, T G Tempo, Ala Kharma, 12" JL/Hypex, 12 inch Rythmik !!

Started by mijkie, May 1, 2013, 10:52:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

DD-lak, laag 2  ;D

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

toetertje


mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Trabuca

Vakwerk, ziet er goed uit.

Kan je wat vertellen over de gebruikte lak en primer en de manier hoe je het gebruikt met een roller? Ik heb DD lak opgezocht, dat is dit toch?

https://polyestershoppen.nl/lakken/dd-lak-hoogglans-0-5kg-35.html

Wat is het voordeel van (deze of in het algemeen) twee componenten lak t.o.v. een simpele bouwmarkt 1K lak dat je hiervoor kiest? Ik ben een noob wat dit aan gaat.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

mijkie

Ik heb veel gedaan en doe nog veel in en om boten, daar is DD-lak een veelgebruikte verf vanwege de hoge krasvastheid, kleur-echtheid en de glans, want glanzen doet het erg goed, ook zonder polijsten

Primer hangt een beetje af van de ondergrond en wat jezelf lekker vind werken, ik heb een spuitplamuur gebruikt, wat ik ook veel op boten gebruik, eigenlijk nog nooit een slecht resultaat mee gehad, ook van De Ijssel

1k verf heeft 1 voordeel, dat het niet zo stinkt en in huis wel een dingetje is, 2k stinkt als een bunzing, als ik het zo even uitdrukken mag :)

2K is over het algemeen, UV bestendiger, krasvaster en glanst mooier maar, stinkt en heeft een andere verwerking, ook DD-lak heeft weer een eigen verwerking, voorreageren en bij het schilderen, opbrengen, verdelen, narollen en wegwezen, elke handeling erna, blijf je zien!

Hoop dat dit het iets duidelijker maakt
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Morgen eens beslissen of ik deze laag ga aftoppen en polijsten of dat ik er toch nog een laag overheen smeer na schuren met korrel 600 of 800
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Ik heb nog verf voor minimaal 1 laag, wordt dus morgen schuren met korrel 800 en dan de laatste laag

Dat lijkt me  voldoende om hem daarna te kunnen polijsten
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Geschuurd voor morgen, korrel 800

Morgenochtend nog wat naloopwerk en dan als het goed is, de laatste laag DD-lak
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Laatste laag zit erop, goed door-drogen, dan van het weekeinde "schuren" en polijsten

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

belgiansound

Knap zeg! Kan ook tegen een stootje nu ipv klassieke verf, ga je hem net zoals elk jacht ook een toepasselijke naam geven? :pompom:

mijkie

Ik denk dat hij ook een naam krijgt idd en bij dopen een fles champagne er tegenaan :)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

minplus

Fraai werk!

Er is een merk met oerdegelijke flessen. Kun je hem er tegenaan gooien en daarna nog rustig de Champagne consumeren. Wel snel inschenken. :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

mijkie

Quote from: minplus on February  1, 2022, 15:47:34
Fraai werk!

Er is een merk met oerdegelijke flessen. Kun je hem er tegenaan gooien en daarna nog rustig de Champagne consumeren. Wel snel inschenken. :D

Thnx

zo iets zal het worden denk ik, kast lafjes raken en aan de drank :)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

korrel 3000 is een feit, eerdaags eens polijsten maar, is behoorlijk glad en strak geworden !

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

toetertje

Bijna zonde om er een plantenpot en kopjes koffie op te zetten.  :D ;)

Ps. ik wacht meestal wat langer met schuren en polijsten.

mijkie

Dan geen plantjes en kopjes koffie :(

Dit is alleen nog schuren, polijsten moet ik nog  :headbanging:

Ik schuur met de hand en waterproof, korrel 1000 tot 3000, daarmee  kun je al snel aan de gang ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

heel voorzichtig, begint hij te glanzen :)

na het "schuren" met korrel 3000, ook nog gepolijst met korrel 3000



Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

vandaag verder met polijsten, korrel 5000

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

mijkie

bijna wel :)

de hoeken mogen van mij nog 2 dagen drogen en dan ga ik zondag nog 2 rondjes polijsten, korrel 9000 en 12000 en een laagje was om te sealen

dan mag hij zondag-middag weer aan het werk :)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Timvg


mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mr.crash

Ziet er super gaaf uit.
Het is veel werk,maar je kunt trots zijn.
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

mijkie

Quote from: mr.crash on February  3, 2022, 19:07:02
Ziet er super gaaf uit.
Het is veel werk,maar je kunt trots zijn.

Thnx, het begint nu wel erg netjes te worden idd

Leuk om te doen en elke dag een stukje, dan valt t allemaal goed te overzien en polijsten, doe ik niet met de hand, daar heb ik een goede machine voor ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6