Review AVForum Samsung F8500 64 Inch 1080p 3D Plasma TV

Started by frankly, April 27, 2013, 11:57:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cooknl

Frankly,
Volgens de service afdeling van Samsung (niet selectro) Is het enige wat je nodig hebt om garantie te claimen is een officiele verkoop faktuur.
Of dat ook omruil inhoud weet ik niet maar ik heb daar specifiek naar gevraagt vlak voor dat ik mijn aankoop bij Koeleman heb gedaan.
Dus ik zou zeggen bel de service afdeleng van samsung en kijk wat ze zeggen.
Ik heb een 1 1/2 week geleden toch de f8500 van koeleman gekocht. Kwam er mee thuis en vond een kras op het PDP paneel (scherm) Heb dat meteen door gegeven aan Samsung service en die hebben een ticket aangemaakt voor Selectro. Selectro zei dat een kras op het pdp paneel geen garantie was en dat ik dat moest klaimen bij mijn dealer. Ik heb 1 2/2 week gecommuniceert met Koeleman maar kreeg nul op het request, dus heb ik hu8n een aangetekende brief gestuurt om hun aansprakelijk te stellen voor de kras en de verkeerde doos waarin de unit is gelevert (niet de originele doos).
De TV heeft 1050 uur er op en geen problemen geconstateert behalve kras en doos. Dus ben ik redelijk happy alleen het vervangen van het paneel gaat 859 euro kosten en daar is koeleman niet blij mee. Hoop binnen een paar dagen te horen hoe dit verder gaat.

Rob
Rob
=============================================================

frankly

PFFF eindelijk is het zover, helaas levert Samsung de 51F8500 niet meer en heb ik nu dank zij Qplaza een 48UH7500 hangen.
1. het is geen plasma en dat zie je, wat ze ook zeggen over 4k LCD is anders kijken.
2. het is 4k, ik heb inmiddels wat materiaal verzameld en alhoewel ik zo dichtbij moet zitten dat ik mij leesbril op moet doen, is dat wel smullen.
    de jongens (7 en 10) komen met regelmaat met opmerkingen waarvan ik weet wat ze bedoelen, maar daarvoor moet ik naar de tv lopen om het te zien.

afijn, eerst maar eens wat uren erop zetten en wat verschillend materiaal bekijken en dan een kalibratie.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

cooknl

Frankly, gefeliciteert dat je een andere hebt gekregen.......gecondoleert dat het een LED moest worden.

Rob
Rob
=============================================================

donaldk

Zie de review die ik vorige week linkte in een eigen topic, Samsung Plasma beats 4K LCD.

frankly

ga ik eens lezen,
mijn plasma staat nog standby... ::)
Plasma terug gehaald,
dit weekend een vergelijktest.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

frankly

Mooi, Qplaza had hem nog staan, zelfs alles netjes opnieuw verpakt en opgepoetst.
Op de doos zat een mooie DEMO-sticker.
Nederlandse zenders NPO zenders en BBC en SKY HD zien er op beide TV's mooi uit, de 4K wint qua definiƫring van de beelden,
al hoe wel de opgeschaalde resolutie niets nieuws brengt, lijkt het plaatje beter.
materiaal via de OPPO, zowel van de NAS als DVD of Blu Ray is erg afhankelijk van het bron materiaal.
als dat mooi schoon is, geldt ook hier dat de 4K er meer van maakt.
Maar LCD beeld blijft te hard in kleurscheiding, contrast en beeld, plasma ziet er natuurlijker en beter gebalanceerd uit.
de plasma hangt en blijft hangen!
4K komt er vast nog wel bij mij te hangen, maar dan als OLED en niet als LCD.
en pas als er voldoende materiaal beschikbaar is,
ik ben benieuwd wanneer er online providers zijn die dat beschikbaar maken want via kabel of satelliet, zie ik dat voorlopig niet gebeuren...
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

frankly

Plasma teruggehaald,
blijkt uiteindelijk toch anders kijken en tegen de tijd dat er voldoende content is,
wordt het waarschijnlijk een OLED want ik kan maar niet wennen aan LCD....

laatste nieuws, gisteren morgen plasma stuk, geeft sluiting  >:D
lijkt er op dat een va de genoemde oorzaken voor mijn probleem (voeding) juist bleek.
wordt vrijdag gemaakt...
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

cooknl

Quote from: frankly on September 30, 2014, 13:39:50
Plasma teruggehaald,
blijkt uiteindelijk toch anders kijken en tegen de tijd dat er voldoende content is,
wordt het waarschijnlijk een OLED want ik kan maar niet wennen aan LCD....

laatste nieuws, gisteren morgen plasma stuk, geeft sluiting  >:D
lijkt er op dat een va de genoemde oorzaken voor mijn probleem (voeding) juist bleek.
wordt vrijdag gemaakt...

Frankly heb jij effe massel, jeetje in garanty een probleem wat waarschijnlijk je andere problemen ook oplost.
Kan niet beter lol.

Rob
Rob
=============================================================

frankly

Zojuist voeding vervangen en nu weer als een zonnetje
Dit weekend alles terugzetten en dan weer genieten,
Alhoewel kijken via de Epson zeker niet tegen viel 8)
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

cooknl

Rob
=============================================================

frankly

Tot vorige week dan,
een jaar met mijn tweede panel gedaan,
6 maanden geleden een nieuwe voeding en vorige week dit..
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

frankly

En op zaterdag kwam de man van Selectro mijn derde panel plaatsen..
maar eens kijken hoe dit afloopt, want echt vrolijk word ik hier niet van.
weet iemand hoe het zit met garantie als het zelfde onderdeel kapot blijft gaan?


OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Martinus

Quote from: frankly on March  9, 2015, 09:31:40
En op zaterdag kwam de man van Selectro mijn derde panel plaatsen..
maar eens kijken hoe dit afloopt, want echt vrolijk word ik hier niet van.
weet iemand hoe het zit met garantie als het zelfde onderdeel kapot blijft gaan?

veel bedrijven werken met de initiele aanschaf datum, en daarnaast vaak nog een x periode dat er een garantie afgegeven kan worden op een reparatie. Zou dat ff nalezen.
............

Erik

Na 3x repareren in een jaar mocht je toch je geld terugvragen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

frankly

Helaas is leverancier failliet en Samsung Benelux beroept zich op het feit dat het een Hongaars model is dat niet bij hen is ingekocht en daarom niet voor geld terug of inruilen in aanmerking komt (zie @frankoptwittur) en dus ben ik in de spreekwoordelijke aap gelogeerd.
Ik ben overigens op zoek naar hoe volgens de europese regels dit is, want een gewaarschuwd man..
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)