Nieuwe Speakers kopen maar welke?

Started by DeNNis.R, April 27, 2013, 11:39:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

W.Otter

als de TS ooit nog eens terug komt  :D
ik krijg gewoon niet echt het idee dat het daadwerkelijk om goed geluid gaat maar om zoveel mogelijk geluid produceren met weinig oog voor hoe het klinkt. ik denk dat er al aardig veel opties besproken zijn!
ik denk wel dat de TS zeker met een oog op de toekomst moet gaan kijken, ik neem aan dat de ts zich rond een leeftijd van 20 bevindt, als hij straks wat serieuzer en verstandiger wordt dan wil je echt niet die lelijke Cerwin Vega's hebben staan met die rode randen..
Just my two cents
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


Thesqualer

Quote from: Hans47 on April 28, 2013, 07:43:14
PS leuk dat er iemand is met de Jade 1 op de originele stands, heb ik zelf ook gehad, erg mooi!
(vind alleen de speakers iets subtieler mbt vormgeving dan de originele stands, die nogal ...... maar wel erg stevig zeg ik dan)

Ben er ook nog steeds erg happy mee  :wub:
Daarom komen er ook de Wharfedale jade 7, C2 en waarschijnlijk nog SR bij.

Maar goed ontopic.
Want dit deze luidspreker heeft de TS niks aan want deze geven een geweldig geluid en kunnen ook hard maar de bass die de TS zoekt zullen ze niet geven.
Daarom heb ik voor het echte laag geweld ook een leuke subwoofer staan. (SVS SB12+ Waar het hele pand mee onderste boven kan staan.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

DeNNis.R

bedankt voor de reacties en ik ga denk ik toch wel kijken naar Monitoren of zuilen met een subwoofer ;)

Kan iemand mij dan op een paar mooie merken wijsen voor speakers.
En ook een goed merk voor een subwoofer.
want ik hoor toch wel dat speakers die ik wil waarschijnlijk niet mooi zullen klinken/

Alvast bedankt ;D

Thesqualer

Speakers:

B&W
Kef
Wharfedale
Klipsch
Jamo
Boston Acoustics
etc etc Google? Forum Sponors.

Subwoofers:
SVS
Velodyne
en van veel speakerfabrikanten
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

DeNNis.R

Ik ben even wezen kijken en mij lijkt als speakers de klipsch rf 81 of klipsch rf 82 met als subwoofer de SVS PB 1000 wel mooi.
Of zou bij de klipsch de Klipsch rw 12 mooier zijn.

ik hoor het graag



W.Otter

kan je ook begrijpen dat je met de Cerwin Vega's waarschijnlijk cognitieve dissonantie krijgt? :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DeNNis.R

misschien :P nog nooit last van gehad met mijn auto subwoofer op mijn kamer.. klinkt nergens na maarja...

morca

Ligt ook aan welke driver,ik heb me huis ook vol staan met autosub,s.niks vreemd aan hoor.
Mits alles goed afgeregeld is en...het een goeie driver is.
Met een goeie automotive unit bouw je juist een dijk van een sub voor weinig.
Doet niet onder voor de dure huiskamer merken,alleen de prijs  ;)

Han S



Je moet gewoon zoiets neerzetten, leuk in kleine kamertjes. :D

AndreC

Waarom luister je niet eens naar een set Dali Zensor 7, ben je voor €700 klaar.
Als ik goede zin heb en laat ze eens goed hun werk doen dan moet ik de sierkussen op de bank weer recht leggen.
Wil je nog meer kabaal, dan neem je de Dali SUB E12-F erbij voor €525.
Heb je nog geld over van je budget.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

Cookymonster


We mogen de TS niet van zijn eerste gedacht afhouden.
A Cerwin Vega it will be  :D
Met een stel subjes
als deze
http://www.cerwinvega.com/pro-audio/folded-horn-subwoofer/el-36c.html