wifi-hotspots ziggo

Started by alexander2, April 26, 2013, 18:20:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2

Hier heb ik dus echt geen kaas van gegeten kan iemand mij in NORMAAL NEDERLANDS  uitleggen wat dit echt inhoudt.
Ik zet mijn Ziggo modem ter beschikking en wat krijg ik daarvoor terug?
Kan niemand met geen enkele mogelijkheid een 'verbinding' creƫren naar mijn ip adres? ( ik weet wifi hotspot is een apart ip adres maar toch )
Tevens heeft dit geen enkele invloed op mijn snelheid?
Laatste vraag misschien de domste maar vooruit ik heb zelf een bagger bereik met de Ubee van Ziggo omdat de meeste modem/routers in de gangkast staan, hoe is het dan mogelijk dat derden buiten wel mijn WiFi signaal kunnen oppakken?

magicbas

Als  het goed is:
1) het levert jou op dat jij ook gebruik mag maken van deze wifi hotspots (elders dus)
2) Hackers die het willen, krijgen heus wel een verbinden naar jour ip adres, ongeacht of je een hotspot hebt of niet.
3) Je snelheid zal niet omlaag gaan, omdat de bandbreedte ruim genoeg is voor wat extra snelheid voor de hotspot (welke waarschijnlijk toch gemaximeerd gaat worden)
4) Als je zelf al nauwelijks bereik hebt, zal je wifi hotspot voor anderen ook niet ideaal zijn.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

alexander2

Quote from: magicbas on April 26, 2013, 18:30:33
Als  het goed is:
1) het levert jou op dat jij ook gebruik mag maken van deze wifi hotspots (elders dus)
2) Hackers die het willen, krijgen heus wel een verbinden naar jour ip adres, ongeacht of je een hotspot hebt of niet.
3) Je snelheid zal niet omlaag gaan, omdat de bandbreedte ruim genoeg is voor wat extra snelheid voor de hotspot (welke waarschijnlijk toch gemaximeerd gaat worden)
4) Als je zelf al nauwelijks bereik hebt, zal je wifi hotspot voor anderen ook niet ideaal zijn.

Dus omdat ik een Ziggo klant ben en mijn modem beschikbaar stel dan kan ik geheel gratis in heel Nederland internetten?
Dat klinkt te mooi voor woorden.
Thanks for the input. ;)

magicbas

Quote from: alexander2 on April 26, 2013, 18:35:57
Dus omdat ik een Ziggo klant ben en mijn modem beschikbaar stel dan kan ik geheel gratis in heel Nederland internetten?
Dat klinkt te mooi voor woorden.
Thanks for the input. ;)

Als jij jouw verbinding openstelt voor een Ziggo Hotspot, geeft dat jou het recht om gebruik te maken van de hotspots die Ziggo elders (b.v. bij particulieren) aanbiedt.
Dat is niet hetzelfde als gratis internet in heel nederland ;)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

magicbas

Hier overigens de info van Ziggo zelf:
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/modem-aansluiten/wifispots/tabs/2/instellen/

Een hoop marketing blabla, maar het geeft je in ieder geval een goed beeld.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

eduard

Wat ik me afvraag is hoeveel extra energie gaat je modem gebruiken wanneer je hier aan mee gaat doen. Een extra wifi netwerk moet in mijn ogen ook extra stroom gebruiken.  Ga je dit dus merken op je energie rekening?

Eduard

magicbas

Van de site die ik enkele posts eerder al plaatste:
Verbruikt mijn Wi-Fi modem nu meer stroom?
Nee, uw Ubee of Cisco Wi-Fi modem is niet veranderd. Daardoor is er geen wijziging in het stroomverbruik van het apparaat. Het maakt niet uit of er veel of weinig data via uw modem wordt getransporteerd. Het stroomverbruik is in alle gevallen hetzelfde (ongeveer 10W).
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

alexander2

Ik ben in mijn modem is wezen kijken maar waar staan de wifi hotspot instellingen?


dennism

Quote from: alexander2 on April 27, 2013, 17:56:19
Ik ben in mijn modem is wezen kijken maar waar staan de wifi hotspot instellingen?



Ik verwacht dat dit een verborgen instelling is die Ziggo aanmaakt zodra je toestemming geeft daar dit soort zaken onveilig kunnen zijn voor de gebruikers van jouw hotspot als jij kwaad zou willen.

Miesepies

#9
Wat ik begrijp start de uitrol pas vanaf 7 mei. Er komt dan een aparte pagina beschikbaar op je modem, waarop je kan zien hoeveel apparaten (maar niet wie) verbinding hebben met de hotspot.

Je bandbreedte wordt ietsje uitgebreid zodat bij gebruik van de hotspot jij er niet van merkt in snelheid. Volgens ziggo wordt het verkeer van de hotspot ook gescheiden aangeboden van je eigen netwerk.

De faq beantwoord een hoop van je vragen: https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/modem-aansluiten/wifispots/.

alexander2

Ok dat verklaart een hoop want iedereen krijgt de mogelijkheid om deze feature te blokkeren.
Ben wel benieuwd naar deze ontwikkeling.

screamhouse

Krijgt diegene dan ook een speciaal ip adres? Beetje jammer als er vanaf mijn modem een DDOS gestart wordt......
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

alexander2

Quote from: screamhouse on April 27, 2013, 22:52:55
Krijgt diegene dan ook een speciaal ip adres? Beetje jammer als er vanaf mijn modem een DDOS gestart wordt......

Ja de hotspotter krijgt een eigen ip adres.

screamhouse

Maar wel traceerbar naar mijn modem.....
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Thunder

Quote from: screamhouse on April 27, 2013, 22:52:55
Krijgt diegene dan ook een speciaal ip adres? Beetje jammer als er vanaf mijn modem een DDOS gestart wordt......

Boeit niet, aangezien de DDoS'er met naam en wachtwoord moet inloggen op de hotspot. Als dit gedetecteerd wordt, kan de persoon erop aangesproken worden ipv de "eigenaar" van de hotspot.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Yasin

Als je bij ziggo klant bent, wordt je automatisch aangemeld. Je moet dus inloggen op mijn ziggo om het uit te zetten.
Overigens wordt er 10Mbit extra beschikbaar gesteld voor wifi verbruik(naast je eigen snelheid). Dit betekent niet dat je thuis bv 60+10=70 hebt, maar dat je snelheid niet omlaag gaat.
Ik geloof dat er max 20 mensen op de verbinding mogen en dat er per persoon max 3mbit beschikbaar wordt gesteld.
Stereo/HT combi: Denon AVC-X8500H | Marantz PM-10 | Marantz SA-10 | Focal Diablo Utopia | Focal Electra CC 1008 BE | Focal Electra 1007 BE | Focal Aria SR900 | Focal Electra IC1002 | Antimode Dual Core | 2x Klipsch RS115W | Panasonic TX-65HZ1000E

alexander2

Iemand die er al gebruik van maakt?
Ik heb mijn pw ontvangen maar ik zal nu wel een domme vraag stellen maar dat is ook mijn specialiteit.

Stel ik log thuis in met WiFi hotspot is het WiFI bereik dan beter?

magicbas

Dat lijkt me niet...de kwaliteit van je WiFi signaal zal niet anders zijn, maar log je in via de hotspot is de bandbreedte wel kleiner, waardoor je dus minder "snel" internet hebt.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

alexander2

Quote from: magicbas on June 27, 2013, 13:29:49
Dat lijkt me niet...de kwaliteit van je WiFi signaal zal niet anders zijn, maar log je in via de hotspot is de bandbreedte wel kleiner, waardoor je dus minder "snel" internet hebt.

Ik zou juist zeggen the more the merrier maar dat gaat dus in dit geval niet op.

magicbas

Quote from: alexander2 on June 27, 2013, 13:34:52
Ik zou juist zeggen the more the merrier maar dat gaat dus in dit geval niet op.

Hoe kom je in dit voorbeeld aan "the more the merrier"?
Je logt met je apparaat (smartphone/pc/etc) in op 1 wifikanaal. Dit kan je interne wifi zijn (met dus de maximale bandbreedte) of je hotspot (met beperkte bandbreedte). Het signaal zal hetzelfde zijn, als je vanaf dezelfde plek de connectie maakt.
Wellicht, maar dit weet ik niet, zal ziggo zelfs het signaal db van de hotspot verzwakken, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

alexander2

Quote from: magicbas on June 27, 2013, 13:52:27
Hoe kom je in dit voorbeeld aan "the more the merrier"?
Je logt met je apparaat (smartphone/pc/etc) in op 1 wifikanaal. Dit kan je interne wifi zijn (met dus de maximale bandbreedte) of je hotspot (met beperkte bandbreedte). Het signaal zal hetzelfde zijn, als je vanaf dezelfde plek de connectie maakt.
Wellicht, maar dit weet ik niet, zal ziggo zelfs het signaal db van de hotspot verzwakken, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit.

Ik dacht juist dat je met hotspot juist meerdere connecties maakt dus ik meende dat dit automatisch inhield dat het WiFi signaal sterker is.
Mijn eigen WiFi signaal is niet al te best, slecht bereik moet niet echt ver de tuin in.