Aanschaf SD kaartje

Started by whittey, April 24, 2013, 20:55:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

whittey

Hallo Forummers,
Ik ben al een poosje in het bezit van een Nikon P500 (super)zoomtoestel, maar ben niet echt tevreden over de wegschrijfsnelheid van de foto's ..
Zit de beperking in het toestel of is het kaartje de bottle-neck?
Huidig kaartje is een Transcend SDHC class10 8GB ..

Is een UHS-I een zinvolle 'uitbreiding'?
PS: Ik heb de Firmware nog niet ge-upgraded, nog steeds versie 1.0 ..
Fujitsu P42VHA30e    Magnat Vintage 420
Marantz SR 5600      Quadral BaseZero
Pioneer DVR433H-K   Quadral Maxi 50
Sat. receivers: Pace Puma TWIN(zónder updates) , DENSON 300 HD Supra 2.5 bekabeling

Martinus

kan je niet testen met een ander kaartje? Je hebt inmiddels ultra kaartjes met max 95 mb/s als je dan nog problemen hebt :)
............

whittey

Ik heb hier nog een 128 MB :( kaartje liggen, dat gaat echt langzaam ...duurt veel te lang..
Hoe kom ik er nu achter hoe snel mijn Transcend 8 GB kaart nu eigenlijk is, en hoe langzaam die van 128 MB is?
Kan ik dat simpelweg 'meten' door er naar beide kaarten 128 MB foto's te schrijven, en dan kijken wat de overdrachtsnelheid is?
(tabje: 'Meer info' bij het kopieeren)
Fujitsu P42VHA30e    Magnat Vintage 420
Marantz SR 5600      Quadral BaseZero
Pioneer DVR433H-K   Quadral Maxi 50
Sat. receivers: Pace Puma TWIN(zónder updates) , DENSON 300 HD Supra 2.5 bekabeling

tajo


Controleer de speed class van je SD Card.
Moet er op staan.

Speed class 6 is goed genoeg voor normaal gebruik.
Speed class 10 is best betaalbaar, maar je moet er even naar zoeken.
Meeste goedkope spul is class 2 of 4.

https://www.sdcard.org/developers/overview/speed_class/

smehrer

De ene Class 10 is de andere Class 10 niet. Het zegt dus wel iets, maar niet alles over de snelheid van de kaart.

Je kunt de snelheid wel testen met programma's die je vrij van internet kunt halen.

Voorbeeld is http://www.steelbytes.com/?mid=20
Denon AVR-4520 | Tannoy Mercury V4 Front & Rear | Tannoy Mercury VC Center | Tannoy Mercury V1 Height & Wide | Klipsch Sub 10

Thesqualer

Ik heb voor mijn Nikon D5100 een 16GB 45 MB/s Class 10 van Sandisk aangeschaft.
Deze is voor zowel foto als video meer als snel genoeg.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

J.A.F._Doorhof

Class 10 is zo een beetje de standaard op dit moment tussen betaalbaar en snel.
Sandisk heeft een paar hogere, ik gebruik zelf de 32gb 95mb/s kaarten, let er goed op dat bij veel camera's die extra snelheid helemaal niet te merken is, ik heb ze voornamelijk gekocht voor het downloaden naar de computer toe, via USB3 en Firewire gaat dit zeer snel, en vaak moeten we op locatie van 3 videocamera's de kaarten leeghalen en dan schelen de 95mb/s kaarten enorm veel tijd, maar in de camera's zelf merk je bij video 0.0 verschil en bij fotografie maar bij sommige.

Class 10 lijkt me de beste allround keuze.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

whittey

En laat ik nu net een 'class 10' hebben ..kzal es aan de gang met de link van Smehrer .. (4e antwoord)
Bedankt!
Fujitsu P42VHA30e    Magnat Vintage 420
Marantz SR 5600      Quadral BaseZero
Pioneer DVR433H-K   Quadral Maxi 50
Sat. receivers: Pace Puma TWIN(zónder updates) , DENSON 300 HD Supra 2.5 bekabeling

Rha007

Vaak heeft eea ook te maken met het buffer geheugen van de camera. Als deze niet al te groot is, dan heeft een "snelle" geheugenkaart echt geen nut.
Maar probeer het gewoon, dan kom je er vanzelf achter.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

whittey

Na wat geprobeerd te hebben kom ik dus achter dat de 8GB Transcend momenteel mijn snelste kaart is ..
Aangezien de camera na FW update ook enkele nwe kaarten ondersteunt ga ik maar es 1-tje bestellen ..
Ik laat van me horen.
Fujitsu P42VHA30e    Magnat Vintage 420
Marantz SR 5600      Quadral BaseZero
Pioneer DVR433H-K   Quadral Maxi 50
Sat. receivers: Pace Puma TWIN(zónder updates) , DENSON 300 HD Supra 2.5 bekabeling

Isflicka

Quote from: whittey on April 26, 2013, 13:52:19
Na wat geprobeerd te hebben kom ik dus achter dat de 8GB Transcend momenteel mijn snelste kaart is ..
Aangezien de camera na FW update ook enkele nwe kaarten ondersteunt ga ik maar es 1-tje bestellen ..
Ik laat van me horen.
Waarschijnlijk heeft het te maken met het buffergeheugen en minder met de snelheid van het kaartje.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

whittey

Update: Het heeft even geduurd, maar heb deze aangeschaft: [url][http://tweakers.net/pricewatch/300203/sandisk-extreme-pro-8gb-(95mb-s).html/url]
De verwerking van een serie van 5 actie/sport foto's duurt (bij mij althans) véél korter met deze kaart dan de oude 8GB Trancend kaart, voor het gevoel ongeveer 40-60 % sneller. (ik kan dus weer sneller een serie schieten)

Nog snel 'getest' met het programma van post 4, kom ik op 20 Mbytes/s uit, bijna een verdubbeling van de Transcend kaart die ik al had, maar denk dat ie sneller kan omdat ik geen USB3.0kaartlezer in bezit heb.
Fujitsu P42VHA30e    Magnat Vintage 420
Marantz SR 5600      Quadral BaseZero
Pioneer DVR433H-K   Quadral Maxi 50
Sat. receivers: Pace Puma TWIN(zónder updates) , DENSON 300 HD Supra 2.5 bekabeling

Starred