Subwoofer advies: B&W ASW610 of SVS SB-1000

Started by Woutoro32, April 22, 2013, 23:44:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Woutoro32

Hallo allemaal,

net nieuw op het forum maar meteen al met een vraag: ik ben van plan in de toekomst mijn fronts te vervangen door de monitor audio rx 1 of de Elac BS 192. Maar voor nu wil ik voor mijn bestaande set een subwoofer kopen om er gebruik van te maken tijdens films en muziek (50% - 50%) Nu heb ik de SVS SB-1000 op het oog omdat het een compacte sub is maar met een strakke bass, zoals ik lees in reviews en tevens zijn mannetje staat met films. Maar ik kan voor wat minder geld een B&W ASW610 krijgen (ik wil graag een gesloten sub). Deze heb ik geluisterd en bevalt soms wel en soms niet. Hij lijkt soms te hard te moeten werken en dan zorgt hij voor een boomy effect. Maar bij andere films gaat het wel weer goed. Net als bij muziek: soms lijkt hij te 'druk' te worden. Maar af en toe ook te aanwezig...

Heeft iemand ervaring met de SVS SB-1000 en kan hij/zij mij een extra indruk geven van deze subwoofer, want op papier voldoet hij aan mijn voorwaarden!Tevens kan ik hem alleen luisteren in Groningen bij Hifi corner en dat is net even te ver weg.

Alvast bedankt:)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Woutoro32

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

Woutoro32

Nu ik hier net op dit forum ben zie ik de BK XLS 200 MK II. Deze staat hoog aangeschreven maar ik kan deze nergens luisteren in NL. Hoe zit het met de kwaliteit van deze subs met films en muziek?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

clockwork

Als je de BK subs wilt horen moet je even pm'en met RA Subs hier op het forum.Die importeert deze namelijk.

Verder kan ik je helaas niet helpen. Ik ken de door jou genoemde subs niet.
:D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Woutoro32

@ Clockwork, goede tip! Zal ik eventueel doen:)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

Woutoro32

Iemand nog gedachten over de subwoofers? Een BK xls200 mkII ziet er ook aantrekkelijk uit en zijn grotere broer de xxls400 ook. Mijn budget is helaas maar 400-450 euro. De sb-1000 is daar al overheen...
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

JCL

Subwoofers kun je ook prima 2e hands kopen. Slijtage is vaak minimaal (wel even goed de rubbers checken) en innovatie is ook veel minder als bij hardware componenten. De afschrijving is echter behoorlijk, dus die kun je mooi een ander laten pakken.

yorkie13

 Idd de 2dehands markt goed in de gaten houden.

Op dit forum staan regelmatig leuke subwoofers te koop  8)

Woutoro32

Zal ik dan zeker gaan doen. Misschien dat ik met het budget van 400-450 euro een stuk beter uit de voeten kan. Thanks voor de tips:)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!