'Degelijk equivalent' Bubble UPNP voor de ipad?

Started by EPICURIST, April 20, 2013, 08:35:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EPICURIST

Ik had al een android gsm waarop ik de - gratis - versie van Bubble geïnstalleerd had.
Deze vind ik goed: ik kan met de gsm zowel de dnla servers (Synology en Lacie Nas) bedienen om audio te streamen naar een Philips NP-3500 audiostreamer.  De app van Philips  is maar zozo...  Zeker voor laptop en android, die voor Apple is precies wel iets stabieler.

De Bubble app biedt de mogelijkheid om makkelijk te kiezen tussen de servers en de players.  Ik kan zelfs mijn (smart tv) bedienen.

Het is dus vooral de bedoeling dat ik mijn muziek (op Nas) naar de audiostreamer (hangt aan een stereo versterker) 'stuur' en NIET naar de ipad.

Ik zoek dus een bedrijfszekere/stabiele en vlotte bedieningsapp.  Voor Android lijkt Bubble me daar dé beste keuze, ik zie voor Apple niet direct de bomen door het bos.  Ik kom de app 'Plugplayer' tegen, wel betalend.  Ik wil gerust een paar euro betalen maar dan wil ik wel dat het product beantwoordt aan mijn verwachtingen.  Ah ja, de functie 'playlist' samenstellen vind ik de max.  Dat je vanuit de zetel via de ipad door je muziekcollectie kan browsen en een wachtrij aan nummertjes kan klaarzetten  ;).
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

dennism

Synology kan dit vaak met hun eigen App, DSaudio. Of Lacie ook zoiets heeft weet ik niet, ik heb alleen een Syno NAS, dus vandaar gewoon hun eigen gratis APP altijd gebruikt.

EPICURIST

@ dennism: bedankt voor de info.  DSaudio Geïnstalleerd en even zoeken om mijn Philips np 3500 als afspeelapparaat in te stellen en ... tiptop.

Nu nog even zoeken: kan je dan met die app op de ipad afspeellijstjes maken??

In elk geval: de app werkt op het eerste zicht érg snel en erg stabiel.  En gratis.  De Synology kost idd wat maar qua mogelijkheden daarentegen :-)

De Philips remote kan nu de kast in  :smile:
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

dennism

Quote from: EPICURIST on April 20, 2013, 10:38:40
@ dennism: bedankt voor de info.  DSaudio Geïnstalleerd en even zoeken om mijn Philips np 3500 als afspeelapparaat in te stellen en ... tiptop.

Nu nog even zoeken: kan je dan met die app op de ipad afspeellijstjes maken??

In elk geval: de app werkt op het eerste zicht érg snel en erg stabiel.  En gratis.  De Synology kost idd wat maar qua mogelijkheden daarentegen :-)

De Philips remote kan nu de kast in  :smile:

Op android kan ik zelfs playlists maken in DSaudio, heb op dit moment geen iDevice in huis, maar ik verwacht dat dit ook daar geen probleem mag zijn. Op Andriod gaat dit door naar afspeel lijst te gaan, dan het menu naar voren halen en kiezen voor wachtrij. Hier maak je een afspeellijkst, deze kan je dan afspelen of opslaan.