Kwaliteits verschillen Blu ray's ???

Started by mel, April 18, 2013, 23:40:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

#25
Qua geluid klinken de meeste zo niet alle BD discs met Atmos (en vermoedelijk dts-x) tracks echt veel beter dan de standaard dtshd of andere tracks. Dat komt (denk ik) omdat er (voor nu althans) meer budget is en meer werk in gestopt wordt om de geluidstrack te maken. Zelfs zonder Atmos setup klinken ze beter volgens bv Riwi.

Qua beeld weet ik het niet, je zou op buikgevoel zeggen ja natuurlijk maar ik denk dat er veel van je speler af hangt wat hij met downscalen doet, je hebt weer kans op artifacts en ook het HDR verhaal vind ik moeilijk in te schatten. Mocht je gaan experimenteren dan ben ik wel benieuwd naar je bevindingen.

squeek

Quote from: Erik van Voorst on November 19, 2016, 09:49:05
Hi guys

Maar even uit het stof halen  ;D

Als je het mooiste beeld en geluid wilt maar je hebt nog geen 4k projector is het dan toch zinvol om 4k materiaal te kopen of ga je geen verschil bemerken en is het weggegooid geld.

Zo heb ik bv. Mijn oog op Jason Bourne laten vallen in UHD 4 k  8)

Je kan jezelf ook de vraag stellen of je van plan bent om te upgraden naar 4k in de komende jaren. Heb je al een 4k speler staan? Trouwens, als je de 4k versie koopt zit er een blu ray bij, dus kan je die kijken voorlopig.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb de Oppo 105 D.
Ik kan in ieder geval wel bevestigen dat die Atmos geweldig klinkt ook op een niet Atmos installatie.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kingpin

Laatst nog 4k gekeken bij een bekende van mij. Op één of andere manier komt het vrij onnatuurlijk over bij mij.
Het lijkt alsof ik naar een opgepoetste photoshop zit te kijken.
Hebben daar meer mensen last van of ben ik de enigste?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Was dit met HDR? Want dan begrijp ik het wel, je bent eigenlijk je hele leven verkeerd geprogrammeerd als je film keek. Daarom lijkt HDR vrij "onecht" zoals ik het zou uitdrukken terwijl het dichter bij de originele beleving staat. We naderen een tijd van verandering net als toen men van zwartwit naar kleur ging  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

#30
Quote from: Kingpin on November 19, 2016, 15:35:17
Laatst nog 4k gekeken bij een bekende van mij. Op één of andere manier komt het vrij onnatuurlijk over bij mij.
Het lijkt alsof ik naar een opgepoetste photoshop zit te kijken.
Hebben daar meer mensen last van of ben ik de enigste?

Yepp...hier nog een !!!
En die vergelijking met opgepoetste photoshop is eigenlijk precies zoals ik het ook ervaar...zo verafschuw ik ook bv. al die zg. super televisies die ik tegenkom op mijn pad.   :sleep:

Het mooie filmische gaat ervanaf.....het was op dat gebied al een stapje terug van analoog (CRT) naar digitaal maar ik wil persoonlijk beslist niet NOG een stap terug omdat het "onecht" is.  :(

Trouwens dat "onecht"  is nog een leuke discussie want ik persoonlijk ervaar met mijn menselijk oog al die krankzinnige details in het echie niet  ;D
Dus voor mij staat het dus weer niet dichter bij de originele beleving.

Dit nog los gezien dat ik soms naar een hoofd van een acteur kijk met een omvang van meer dan een slordige meter...dus werkelijkheidsbeleving bij filmkijken is discutabel.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

vik

Ik krijg het idee dat men HDR en 4k resolutie door elkaar haalt. Ik zie niet in waarom een 4K resolutie onnatuurlijk over zou komen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kingpin

#32
Quote from: vik on November 20, 2016, 10:46:15
Ik krijg het idee dat men HDR en 4k resolutie door elkaar haalt. Ik zie niet in waarom een 4K resolutie onnatuurlijk over zou komen.
Hierom:

Quote from: Erik van Voorst on November 20, 2016, 10:40:48
Trouwens dat "onecht"  is nog een leuke discussie want ik persoonlijk ervaar met mijn menselijk oog al die krankzinnige details in het echie niet  ;D
Zo ervaar ik het ook.

Wbt HDR, Misschien gaan ze het gebruiken als marketingterm maar in de fotografie is het verre van het origineel.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Multimediaknaller

Quote from: Kingpin on November 19, 2016, 15:35:17
Laatst nog 4k gekeken bij een bekende van mij. Op één of andere manier komt het vrij onnatuurlijk over bij mij.
Het lijkt alsof ik naar een opgepoetste photoshop zit te kijken.
Hebben daar meer mensen last van of ben ik de enigste?
Dan heb je waarschijnlijk gekeken naar een Blu-ray die is over gezet naar een 4K

http://realorfake4k.com

Witalik

Ik vraag me af of het nut heeft, voor mij persoonlijk dan , omdat ik eigenlijk al een bril zou moeten dragen (-0.5 en +0.5 oid) . Of ik dan het verschil echt ga merken.. het is niet veel maar de scherpe randjes zie ik pas als ik met me ogen knijp bijvoorbeeld.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Kjelt

Quote from: Kingpin on November 20, 2016, 14:37:10
Wbt HDR, Misschien gaan ze het gebruiken als marketingterm maar in de fotografie is het verre van het origineel.
HDR in de fotografie heeft helemaal niets, 0,0 te maken met HDR voor de tv/films.
Bij fotografie maken ze meerdere opnames met verschillende belichtingstijden en combineren die. Bij tv/film gebruiken ze een grotere kleurenbereik, en ook al is dat bereik groter dan voorheen is het bij lange na nog niet zo groot als wat het menselijk oog kan waarnemen.
Het is jammer dat ze geen andere term hebben gebruikt zoals extended colorspace ofzo.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Witalik on November 20, 2016, 21:35:45
Ik vraag me af of het nut heeft, voor mij persoonlijk dan , omdat ik eigenlijk al een bril zou moeten dragen (-0.5 en +0.5 oid) . Of ik dan het verschil echt ga merken.. het is niet veel maar de scherpe randjes zie ik pas als ik met me ogen knijp bijvoorbeeld.

Yepp dat verschil ga je echt merken.....

Elke keer dat mijn bril weer ter vervanging (voor ietsje scherper) na plm. 2 jaar weer aan de beurt is....is het weer een leuke upgrade voor mijn HT als ik de film start  :pompom:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Witalik

Quote from: Erik van Voorst on November 21, 2016, 23:08:59
Yepp dat verschil ga je echt merken.....

Elke keer dat mijn bril weer ter vervanging (voor ietsje scherper) na plm. 2 jaar weer aan de beurt is....is het weer een leuke upgrade voor mijn HT als ik de film start  :pompom:

Haha neem aan dat er bedoelt word dat ik dan een bril moet nemen en niet zozeer dat ik het zie met 4k of UHD ? :-)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Binky007

Quote from: squeek on November  8, 2015, 10:06:09
Wat ik tegenwoordig merk is dat ze je een atmos track beloven op de disc en je een dolby digital plus track geven op de 3 D versie van de film, enkel de 2D versie krijgt atmos! Dit vind ik pure afripperij! De films kosten dan nog eens +-5 euro meer als de standaard 2D versie omdat je de de 3D versie koopt en je kriigt mindere kwaliteit in geluid   :o

Van san andreas heb ik het niet getest maar bij mad max merkte ik wel degelijk een verschil tussen de twee discs. Deze vorm van uitgaves mag wel stoppen van mij.

Bedankt voor de tip. Niet op gelet maar zal het nu zeker eens doen. Heb net een nieuwe beamer gekocht ook voor 3D maar moet er nog brillen bij kopen.
Heb Mad Max ook liggen. Zal het eens gaan testen als ik alles binnen heb volgend jaar.  ^^
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/