Mensen met ervaringen Sherbourn SR-8100 ??

Started by Witalik, April 13, 2013, 21:17:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Met mijn zoektocht naar een slimline receiver kwam ik ineens de Sherbourn tegen.

http://www.sherbourn.com/products/sr8100

Is er iemand met enig ervaring met dit apparaat ? Zou dit de krachtigste slimline receiver zijn ? 7x80W op 8 Ohm alle kanalen aangedreven ? Geen idee wat voor klank er ook uit komt.







Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

AbZ

Sherbourn is in 2010 overgenomen door Jade Design, de holding van Emotiva. 
Veel producenten gebruiken in verschillende merken uiteindelijk dezelfde electronica
dus ik zou me geen zorgen maken over een unieke klank.  Ding ziet er goed uit.

Witalik

Ja dat is het, Het ziet er zo goed uit op papier dat het bizar is dat ik er zo weinig van hoor of er zelfs nu pas zelf achter kom. Hij zou 450VA voeding hebben. Prijs is zelfs nog gunstiger als de Cambridge Audio die ook een slim line heeft maar dan voor ongeveer 1100 euro !

AbZ: bedoel jij dat de klank gewoon neutraal is ? Hij zou Cantons moeten gaan aansturen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

AbZ

#3
Quote from: Witalik on April 13, 2013, 22:09:26
Ja dat is het, Het ziet er zo goed uit op papier dat het bizar is dat ik er zo weinig van hoor of er zelfs nu pas zelf achter kom. Hij zou 450VA voeding hebben. Prijs is zelfs nog gunstiger als de Cambridge Audio die ook een slim line heeft maar dan voor ongeveer 1100 euro !

AbZ: bedoel jij dat de klank gewoon neutraal is ? Hij zou Cantons moeten gaan aansturen.
Sherbourn als versterkermerk draait al een tijdje mee hoor.  Niet groot maar wel degelijk.  Andere merken besteden veel meer geld aan marketing.  Ik vind het er netjes en mooi ruim uitzien van binnen, zeker voor een slimline.  Onkyo zit soms zo volgepropt dat zelfs de grotere receivers soms veel te warm worden.  Specs zien er ook goed uit.  Vermogen is aannemelijk, niet overdreven ambitieus in de cijfers.  Lijkt me gewoon prima spul voor HT in de huiskamer.  CA is ook goed en CA dealers zitten iets dichterbij als er wat misgaat maar zo vaak gebeurt dat niet.  Ik heb die Sherbourn niet gehoord dus weet niet hoe hij klinkt maar het zou me verbazen als het niet ok was.

Full refund als het niet bevalt en vijf jaar garantie -- dat krijg je niet vaak!

Witalik

Ja als ik dit zo zie lijkt het wel de meest krachtige in de slimline receivers. Ben beetje van de Marantz NR af nu  ;D wel 600 euro meer maar ook wel stuk meer vermogen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

clockwork

Denk je wel aan de verzendkosten/invoerrechten en btw als je deze mocht bestellen?

Tip: er worden zo nu en dan Emotiva upgrade cards verhandeld. Deze zijn ook geldig voor Sherbourn processors. Ik weet alleen niet zeker of dit ook voor receivers geldt.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Witalik

Ik vraag me af of er extra invoerrechten op een receiver zitten ? En die discount dingen moet je echt veel geluk hebben denk ik als je dat te pakken krijg.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

clockwork

Ik verwacht 2% importheffing, dus dat valt wel mee. Al met al zal je in euro's uitkomen op de prijs in dollars plus een procent of 5-10.

En die kortingskaarten worden wel eens aangeboden (ook op ebay) maar gezien de prijzen maakt dat op een receiver van 900 niet zo heel veel uit. Maar als je er toevallig tegen aan loopt kan het aantrekkelijk zijn.

Succes met de overwegingen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

frank2

#8
nvt (foutje)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren