2e paar luidsprekers op Marantz SR6007

Started by Ronald1967, April 11, 2013, 20:31:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ronald1967

Hallo allemaal, ik heb een vraag met betrekking tot het aansluiten van een 2e paar luidsprekers op een Marantz SR6007 AVR......

Omdat ik nog steeds zit te wachten op m'n 3.1 speaker-set (3 x B&W M-1 en 1 x PV1D, komen pas zodra een Engelse collega van me weer eens naar Nederland komt  :-( ), heb ik onlangs geprobeerd naar de radio en internet-radio van m'n SR6007 te luisteren via twee plafond-luidsprekers in een andere ruimte (keuken) als waar de SR6007 opgesteld staat.
Ik heb deze plafond-luidsprekers (Lenco) aangesloten op de "Front-B"-aansluitingen van de receiver, alle andere speaker-aansluitingen zijn voorlopig dus nog "leeg".

Ik had gedacht op een eenvoudige manier (zonder Audyssey te moeten doorlopen enzo, dat doe ik wel als ik de 3.1 set binnen heb), naar de radio te kunnen luisteren maar tot op heden heb ik het één en ander niet aan de gang gekregen.

Moeten de plafond-speakers wel op de "Front-B"-aansluitingen of kan ik ze beter op de "Surround Back"-aansluitingen (die ik uiteraard niet gebruik bij 3.1 of zelfs 5.1) aansluiten?

Ik zal vast wel iets fout doen, ik hoop dat iemand me kan vertellen wat?

Het is overigens wel de bedoeling dat naast de 3.1 set (2 fronts, center en sub) ook de plafond-speakers aangesloten blijven, zodat ik in de woonkamer 3.1 kan luisteren (film) en 2.1 (muziek), en in de keuken 2.0 via de plafond-speakers.
Dit moet toch mogelijk zijn lijkt me?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Ronald1967


quattronl

Wat ik begrepen heb is dat je een 2e set hoofdspeakers op de surround back kan aansluiten.
Je moet dan wel in het menu aangeven dat dit zone 2 is geloof ik.

Heb je nu wel geluid op de speakers in de woonkamer of helemaal geen geluid?
Of wil je in de keuken naar een andere bron luisteren als in de woonkamer?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

BJF

Op mijn SR7005 heb ik probleemloos een paar speakers op de Front B aansluitingen aangesloten, zonder dat er enige andere speaker aangesloten was. Via de AB of op de SR7005 kon ik kiezen voor Speakers A, - B, of - A + B. Je zult dus ergens de Front B-speakers moeten selecteren. Staat er niks over in de handleiding (onder Luidsprekers oid denk ik)?
NAD M10 V2
Elac FS247

RoGEK

Quote from: BJF on April 12, 2013, 21:19:17
Op mijn SR7005 heb ik probleemloos een paar speakers op de Front B aansluitingen aangesloten, zonder dat er enige andere speaker aangesloten was. Via de AB of op de SR7005 kon ik kiezen voor Speakers A, - B, of - A + B. Je zult dus ergens de Front B-speakers moeten selecteren. Staat er niks over in de handleiding (onder Luidsprekers oid denk ik)?

precies dit kan met mijn SR5004 al..

Ik heb een knop "SPKR A/B" op de remote zitten.



3de rij van boven, 3de knopje.
- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250