HTPC/Mediacenter met OLED display

Started by M:iNdO, April 10, 2013, 10:51:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M:iNdO

Hallo allemaal,

Ik weet dat er diverse topics over HTPC's zijn maar ik heb nog niet een topic gevonden die specifiek al mijn vragen zouden kunnen beantwoorden.
In de toekomst ben ik van plan om een HTPC/Mediacenter te laten bouwen/aan te schaffen.

Mijn wensen/eisen:
- high-end uitstraling behuizing;
- Oled display;
- playback van 3D Blu-ray rips (iso's met volledig menu);
- branden (voor back-up) en afspelen van fysieke Blu-ray films;
- XBMC mediacenter software;
- juiste combinatie van onderdelen/drivers voor een zo vloeiend/probleemloze werking van het geheel.
- budget: +/- € 300,00 tot max. € 1.000,00 (maar dan moet het wel heel iets bijzonders zijn).

Waarschijnlijk ben ik e.e.a. vergeten op te noemen maar bovenstaande zijn de belangrijkste dingen die ik kon bedenken.

Ik heb op internet al iets gevonden van het merk Karma, vind ik wel een mooie "slim" behuizing met een high-end "streamer" uitstraling. Tevens als optie een OLED display.
Deze kant wil ik dus op maar verder is er bijna of heel weinig info hierover te vinden.

Vraag me af of er iemand een dergelijke HTCP/Mediacenter met OLED display heeft?
Ik sta open voor jullie adviezen.

Alvast bedankt.



 
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Nahpets

Wat zou je met die OLED willen?

Besturing van XBMC via een tablet lijkt mij een betere optie.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

M:iNdO

Quote from: Nahpets on April 10, 2013, 12:09:30
Wat zou je met die OLED willen?

Besturing van XBMC via een tablet lijkt mij een betere optie.

Ik zou graag bv. gegevens van een muzieknummer op het display af willen lezen e.d. Tevens vind ik het heel stijlvol om te zien, geeft het toch een bepaalde luxe uitstraling en het ziet er cool uit :).
Besturing van XBMC via een tablet of telefoon bv. lijkt mij inderdaad handig en is een optie die ik zeker in overweging neem. 
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610


M:iNdO

Quote from: Zweitse on April 10, 2013, 17:28:27
Is dit misschien iets.

http://www.multimediapc.nl/product_info.php/products_id/4764

Dit is zeker wat en ik had deze site ook al ontdekt. Alleen jammer dat er geen OLED display op zit  :-[
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

road rebel

Ah de kharmabehuizingen..
Ik zou toch gaan voor een standaard alu behuizing (er zijn hele mooie zelfs passief gekoeld) en het scherm laten voor wat het is.
Ik twijfel niet aan jouw zicht maar muzieknummer aflezen op zo een klein schermpje?!
Koop in plaats hiervan een iPad of dergelijks erbij (zoals hierboven ook aangeraden) en je hebt een veel beter geheel.

Bij htpc is de gebruiksvriendelijkheid 1 en uitstraling 2.

Als je handig bent met metaal kan je ook een htpc bouwen die lijkt op de Olive hd6, dan heb je best of both worlds!