Audio System Krypton 12

Started by RobinKn, April 9, 2013, 07:07:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Ik vraag me wel af idd hoe laag hij na dsp zal spelen.
Misschien kan de TS de wdr even bij de post voegen voor WINisd.


RobinKn

Quote from: morca on April 14, 2013, 23:15:17
Ik vraag me wel af idd hoe laag hij na dsp zal spelen.
Misschien kan de TS de wdr even bij de post voegen voor WINisd.

Heb je mischien een vermoeden hoe laag hij na dsp zou kunnen spelen? Ik weet niet hoe ik daar achter kan komen.


RobinKn

Enhoe zou het met poort kunnen klinken? Kan het dan veel lager of?

Ik weet dat gepoort in de auto ook strak klinkt. Weet niet of dat in een woonkamer nog zo is dan?

wupsie

Morca; nog gefeliciteerd met je verjaardag :)
Beter laat dan nooit nietwaar :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

#31
Wups,bedankt kerel  :)

Robin.lage tuning laat hem wel gauw over ze Xmax gaan,
Luchtsnelheid loopt ook erg op,of je moet een hele grote kist met 1 hele lange poort maken.

Gesloten daarintegen kan met 20 liter al af,hoever je dan vlak dsp,t ligt ook aan de plaatsing.
Ze moeten wel een beetje cornergain opbouwen,misschien wat foto,s van je ruimte,even nadenken wat handig/goed voor je is.

morca

#32
Robin net even mijn 12 en 13 W3 van JL audio over jouw unit heengelegd,in WINisd dan  :)
Je output is op papier identiek aan mijn 13 W3,lijn ligt bijna opelkaar.
Ik zou ze gesloten bouwen denk ik,of je moet een megakist maken in de grote van mijn eigen vented sub.
Dat moet je willen zo,n grote kast in huis...? Ik wel  :D

Op papier zou jouw woofer in mijn kamer ook flat 15-18 hz halen na dsp denk ik.

RobinKn

Nog gefeliciteerd idd. Niet netjes dat ik dat net nog niet had gedaan.

Maar wat bedoel je met een grote kast? Ben wel benieuwd wat de afmetingen dan zouden zijn. En in gesloten word 20hz problematisch dan?

morca

Nou ik bedoel dat gesloten ,na dsp 20 hz zeker wel haalbaar moet zijn.
gepoort,ben even de goeie versie van winisd aan het zoeken,bij de nieuwste kan ik de lengte niet zelf aanpassen.
Bij een oudere versie wel.
oh wacht 2 drivers in een 400 literkist met 3 poorten van 14 cm diameter en 76 cm lang maakt de luchtsnelheid 15m-s bij 20 hz

RobinKn

Dat is nogal erg groot :p hoeveel liter word een gesloten kist?

morca

Quote from: morca on April 16, 2013, 21:15:11

Gesloten daarintegen kan met 20 liter al af,hoever je dan vlak dsp,t ligt ook aan de plaatsing.
Ze moeten wel een beetje cornergain opbouwen,misschien wat foto,s van je ruimte,even nadenken wat handig/goed voor je is.
denk rond de 20 liter netto per woofer hoe weinig het ook lijkt,morgen nog eens rekenen,maar de Xmax komt al gauw boven de limit bij een grote kist.
Typisch voor een stijve autounit waar je goed vermogen op moet zetten,maar geen probleem,zo worden veel huissub,s ook gebouwd. ;)

Beide woofer,s in 1 kist kan ook nog,inhoud wil ik nog even checken,maar ga je hier film mee kijken dan lijkt het er op safe te spelen ivm je Xmax,mijn woofers hebben dat ook.
Beide woofers in 50 liter bv,morgen nog effe stoeien.
Hier ga je imo een leuke sub mee bouwen.

RobinKn

En met hoeveel watt RMS zou ik ze het beste aansturen? Is 1000watt RMS per woofer dan genoeg of word het meer iets van 1500-2000watt RMS per woofer?


RobinKn

Dan is dat ook de beste optie neem ik aan? Us behringer INuke 3000dsp dan iets of is dat dan net teveel?

morca

Die 1000 wat van de woofer kan ook PT rms zijn dan is 800 rms amp ofzo ook afdoende.
Of deze Inuke de woofers helemaal open kan trekken,betwijfel ik,ik heb me 600 PT/400 RMS JL,s erop staan.
krijg hem net niet uit/rode lampje.

RobinKn

PT rms? Sorry ik heb geen idee wat PT inhoud :S 

Heb je mischien nog suggesties wat beter zou zijn voor de woofers? De vermogens staan aangegeven als 1500max en 1000RMS dus waar doe ik verstandig?

En zoiezo al super bedankt voor alle hulp. Ik ga binnekort om mdf. Is er nog een mdf soort aan te raden?

morca

Ja 22 mm dik en harde persing van 600 minimaal of 800 als je het vinden kan.

PT RMS is op het randje ,wat ie kortstondig kan hebben.(PT =Power Terminal,benaming zegt het al)
RMS nominaal waar ik op bereken zou de woofer ook zo aansturen,alleen je kan hem niet zo gauw slopen.
Een goeie 1000 watt is heel netje,s voor jouw sub,s.
Die 1500 is de PT denk ik.

RobinKn

22mm gebruikte ik zoiezo al altijd :p op de persing heb ik nog nooit gelet. Ik ga ijken voor 800.

Dus behringer Inuke 3000dsp is eigenlijk net iets te licht voor 2 Krypton woofers? Aangezien het dan 2x 4ohm is.

iNUKE 3000DSP
- 2x 315 Watt RMS op 8 Ohm (2x 440 Watt max)
- 2x 620 Watt RMS op 4 Ohm (2x 820 Watt max)
- 2x 1040 Watt RMS op 2 Ohm (2x 1520 Watt max)
- 1x 1250 Watt RMS op 8 Ohm gebrugd (1x 1500 Watt max)
- 1x 2075 Watt RMS op 4 Ohm gebrugd (1x 3000 Watt max)

Zijn er andere versterkers aan te raden? De Crown Xti 4000dsp heeft mooie vermogens maar vind ik toch net iets te duur. En de Inuke 6000dsp is de eerst volgende na de 3000dsp. Alleen is de 6000dsp weer te zwaar naar mijn idee.



morca

Crown is super zou ik in inversteren.
Die 6000 is te zwaar imo,draai je nooit te hard geen probleem,draai je wel 1 keer te hard,woofers/spoelen wegverbrand.


RobinKn

Dan ga ik maar eens kijken voor een mooie 2e hands crown xti 4000. Nieuw vind ik iets te prijzig :p dan doe ik er imo ook beter aan om andere woofer te nemen met een hypex plate amp.


RobinKn

Update:

Ik heb zojuist 1 AS Krypton12 in een kist zitten van 24liter en een oude versterker van 100watt erop aangesloten. Ben nu al bang wat het met een dsp en vol vermogen op 2 van die dingen met mn huiskamer gaat doen. Was nu alredelijk wat druk voelbaar.

Ik durf alleen de knoop nog niet door te hakken voor een pa amp.

En dan had ik nog een vraag. Deze woofer staat als 1500max en 1000rms opgegeven. Is het dan ook 1000rms of kan ik beter van 750 uitgaan?

Bedankt!!

morca

1500 RMS zou PT kunnen zijn,waar hij net tegen kan zeg maar.
En 1000 dan RMS waar hij ook al erg goed op zal spelen en je hem niet zo gauw verbrand.


RobinKn

Wat zou een goeie versterker zijn? Ik heb zitten kijken naar de wat duurdere amps maar dat vind ik het geld zelf niet waard. Zeker omdat het een bak vermogen is wat ik nodig heb. En de amp moet 2ohm kunnen trekken ivm de Re waarde van 2.8 ohm lijkt me?