Airport Express zichtbaar in Airport Utility maar maakt geen verbinding?

Started by kippekop, April 7, 2013, 16:29:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kippekop

Ik zit nu al de hele dag te klooien, maar kom ook geen enkel vergelijkbaar geval op het internet tegen (uitzonderlijk al zeg ik het zelf). Ik heb een Cisco EPC3925 van Ziggo, en daarop via LAN de Airport Express (met factory reset) op Win7. Ik wil de Express gewoon simpel als ontvanger gebruiken om muziek te streamen. Anyway, hij wordt vervolgens netjes gevonden in de Airport utility, maar elke keer als ik hem wil configureren komt er eerst een scherm "Draadloze apple apparaten zoeken" en vervolgens krijg ik de foutmelding "Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verkrijgen van toegang tot het draadloze Apple apparaat, controleer de netwerkverbinding opnieuw. Foutcode -4"

Ik ben verder een redelijke leek op netwerk gebied, maar wat ik zo raar vind is dat ik wel gewoon kan internetten op het draadloze netwerk van de Apple. Er is dus duidelijk wel verbinding, maar op de één of andere manier kan de airport utility zelf maar geen draadloos netwerk vinden???? Hij deed het op mijn vorige UPC modem ook prima, heb ook alle resets/uit & aans gedaan, de enige tip die ik online tegenkwam bij bovengenoemde foutcode, maar niks werkt.

Iemand nog tips, zou heel erg welkom zijn!!!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

kippekop

TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

aMUSEd


kippekop

Quote from: aMUSEd on April  7, 2013, 17:48:27
Al een keer een 'harde' reset geprobeerd?

Van de Express? Is er een andere manier dan de normale manier van 30 seconde de reset knop ingedrukt houden terwijl je hem in het stopcontact doet?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

aMUSEd

Quote from: kippekop on April  7, 2013, 18:57:02
Is er een andere manier dan de normale manier van 30 seconde de reset knop ingedrukt houden terwijl je hem in het stopcontact doet?
Nee, die manier bedoel ik inderdaad. Je kunt de resetknop overigens op elk moment indrukken, als de AE maar in het stopcontact zit.
Ik vrees dat ik niet direct nog iets weet..

kippekop

Nou, ben 1 stap verder, en 1 stap terug. Kon wel direct inloggen op de express via IP: 10.0.1.1 (password public). Maar als ik daar ook maar iets configureer of aanpas, en hij slaat de wijzigingen op, dan wordt hij daarna niet meer gevonden. Ik heb hem verbonden aan mijn bestaand netwerk, hij is nu wel groen nu, en dus verbonden met mijn netwerk... maar dus onvindbaar in airport utility. Iemand een volgende stap die ik zou kunnen nemen?

Update: kan wel op de airport inloggen via het ip adres dat hij heeft gekregen van de Cisco router, maar komt nu helemaal niet meer in utility naar voren. Alles al uitgezet qua firewall en antivirus etc, maar nog steeds niks. Ik begrijp er echt geen r**t meer van, wat een bummer, luister veel mijn muziek via airplay.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

kippekop

...en opgelost zo te zien. Ik heb maar eens bonjour opnieuw geinstalleerd (zie via deze link hoe je dit het makkelijkste kunt doen https://discussions.apple.com/thread/4475565?start=0&tstart=0). Nu wordt mijn express meteen gevonden....phew!!! Weer 6 uurtjes googlen verder. Anyway, wellicht dat iemand er in de toekomst nog wat aan heeft.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

aMUSEd

Jeetje, wat een tijd gaat daarin zitten. Doet me denken aan computerproblemen in het goede oude windows-tijdperk  ;)
Gelukkig heb je het probleem opgelost.

kippekop

Quote from: aMUSEd on April  8, 2013, 00:10:40
Jeetje, wat een tijd gaat daarin zitten. Doet me denken aan computerproblemen in het goede oude windows-tijdperk  ;)
Gelukkig heb je het probleem opgelost.

Ja, en toen had je google nog niet, alhoewel ik niemand anders met dit probleem ben tegengekomen, dus zelf "opgelost"  8) :P
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome