Airport Express zichtbaar in Airport Utility maar maakt geen verbinding?

Started by kippekop, April 7, 2013, 16:29:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kippekop

Ik zit nu al de hele dag te klooien, maar kom ook geen enkel vergelijkbaar geval op het internet tegen (uitzonderlijk al zeg ik het zelf). Ik heb een Cisco EPC3925 van Ziggo, en daarop via LAN de Airport Express (met factory reset) op Win7. Ik wil de Express gewoon simpel als ontvanger gebruiken om muziek te streamen. Anyway, hij wordt vervolgens netjes gevonden in de Airport utility, maar elke keer als ik hem wil configureren komt er eerst een scherm "Draadloze apple apparaten zoeken" en vervolgens krijg ik de foutmelding "Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verkrijgen van toegang tot het draadloze Apple apparaat, controleer de netwerkverbinding opnieuw. Foutcode -4"

Ik ben verder een redelijke leek op netwerk gebied, maar wat ik zo raar vind is dat ik wel gewoon kan internetten op het draadloze netwerk van de Apple. Er is dus duidelijk wel verbinding, maar op de één of andere manier kan de airport utility zelf maar geen draadloos netwerk vinden???? Hij deed het op mijn vorige UPC modem ook prima, heb ook alle resets/uit & aans gedaan, de enige tip die ik online tegenkwam bij bovengenoemde foutcode, maar niks werkt.

Iemand nog tips, zou heel erg welkom zijn!!!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

kippekop

TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

aMUSEd


kippekop

Quote from: aMUSEd on April  7, 2013, 17:48:27
Al een keer een 'harde' reset geprobeerd?

Van de Express? Is er een andere manier dan de normale manier van 30 seconde de reset knop ingedrukt houden terwijl je hem in het stopcontact doet?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

aMUSEd

Quote from: kippekop on April  7, 2013, 18:57:02