Stlite............voor de storm???

Started by wupsie, April 6, 2013, 18:50:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wupsie

 :nopompom: Waarom zijn er zo weinig bouw activiteiten??  :nopompom:
Stuur eventuele dames het bos in met een glaasje grenadine en start fabrikating!!!!
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

Former member 78

Bouw zelf maar wat moois, en maak een topic aan :)

yorkie13


PuNkEnStEiN

QuoteStlite............voor de storm???

Eerst maar bouwen aan een nieuw toetsenbord?
  :laugh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

morca

Geen buget om mijn droomdriver,s te kopen Wups,en de amp/amp,s  :D
En al tevreden  ;)

Maar idd laat er maar iemand weer eens een hele bruute doen  :headbanging:

niels-hihi

Mijn sub en plate amp zijn gister avond besteld dus komen dinsdag denk ik aan!
Ik ga volgende week even mdf halen en alle andere dingen die ik nodig heb, ik wil ook pootjes kopen (Geen spikes) gewoon rubber achtige dingen, hebben ze die ook gewoon bij een bouwmarkt denk je? Of zou ik van rest stukjes hout vierkantie pootjes maken? Of gewoon van iets anders blokjes maken? Ik ga in ieder geval goed mijn best doen om het wat moois en goeds te laten worden!!  >:D

morca

Quote from: niels-hihi on April  6, 2013, 19:33:42
Mijn sub en plate amp zijn gister avond besteld dus komen dinsdag denk ik aan!
Ik ga volgende week even mdf halen en alle andere dingen die ik nodig heb, ik wil ook pootjes kopen (Geen spikes) gewoon rubber achtige dingen, hebben ze die ook gewoon bij een bouwmarkt denk je? Of zou ik van rest stukjes hout vierkantie pootjes maken? Of gewoon van iets anders blokjes maken? Ik ga in ieder geval goed mijn best doen om het wat moois en goeds te laten worden!!  >:D
ah een nieuw project  :thumbs-up:

MVG

Ik wil ook onderhand wel eens gaan starten, maar ja prioriteiten en crisis he  :D

Wel zou ik binnenkort graag aan een kist beginnen. Heb nog steeds de driver uit een bk monolith liggen, en wil deze sub dan ook nabouwen. Nu is het plan die te gaan aansturen met een PA amp uiteindelijk. Nu heb ik al wat liggen met winisd. Het lastige vind ik dat als je bij box shape bijvoorbeeld de diepte of hoogte van de kist veranderd, de rest niet automatisch mee veranderd.

De originele maten zijn 560D X 540H x 420W. De inhoud is 95 liter. Die wil ik dus graag aanhouden, maar aangezien ik geen interne versterker ga gebruiken zal, indien ik exact de maten van bk aanhoud, mijn kist meer liter inhoud krijgen. Is dit slecht? Of is dit zo weinig dat dit niets uitmaakt? En als dit wel uitmaakt, dan zal ik de kist dienen te verkleinen. De voorkeur is dan om deze minder diep te maken. Maar dit zal wel niet kunnen gezien de poortlengte, ik kan trouwens niet vinden hoe lang die precies moet zijn.

Mijn wiskunde is altijd erg slecht geweest, ik schaam me om te moeten zeggen dat ik niet eens meer zou weten hoe ik van een gegeven aantal liters (95) om kan rekenen naar buiten maten. Dus mocht iemand zich geroepen voelen om me hiermee te helpen (eventueel ook met winisd) zou iemand dan de driver kunnen simuleren, en me kunnen vertellen hoe groot ik de platen moet maken om de kist te bouwen. Dus de buitenmaten, maar eventueel ook de binnenmaten (dat is wellicht makkelijker, mocht ik niet aan precies 25mm dik mdf kunnen komen, daar de bk daar ook mee gebouwd is) Een beknopt bouwplannetje zeg maar met maten. Of me vertellen hoe ik deze kan bekomen.  Ik zou diegene erg dankbaar zijn!
Roept u maar!  :D

niels-hihi

Is wel echt nog mijn allereerste projectje haha, ik maak weleens andere dingen met bv. carbon glasweefsel en epoxy enzo, dan gebruik ik altijd 3mm berken triplex, buig het dan namelijk in een pers.
Ik ben ook nog maar 15 dus mijn budget is niet mega groot, word dan ook niet een sub die vergelijkbaar is met bv. iets van 750euro, maar in de toekomst komt daar zeker verandering in! ::) Iemand die weet waar ik 22mm mdf kan halen in niet zo'n grote plaat van 2440 x 1220 x 22 mm maar eerder 1220 x 621 x 22 mm? Want kan dat alleen maar in 18mm vinden bij bouwmarkten. Maar denk eigenlijk dat 18mm ook wel kan, nog wel even een vraagje voor de kist die ik ga maken. Als je het aantal liters berekent, moet je dan de liters die de amp en speaker innemen meerekenen of niet? Dus als je een kist van 50liter hebt (bij wijze van) en de amp neemt 5liter in en de speaker ook, heb je dan een kist van 60liter nodig? (Ik hoop dat jullie het nog snappen haha)

niels-hihi

We stellen zo ongeveer een zelfde vraag over het aantal liters, help us out!  :notify:

MVG

haha, ja klopt.

Maar inderdaad, je moet de liters van de amp en dergelijke meerekenen. Dus als die amp 5 liter ineemt, moet je dat meenemen in de grootte vd kist.

niels-hihi

Oke bedankt, Dat weet ik nu hoe groot ik mijn kist ga maken!

MVG

Quote from: MVG on April  6, 2013, 19:52:27
Ik wil ook onderhand wel eens gaan starten, maar ja prioriteiten en crisis he  :D

Wel zou ik binnenkort graag aan een kist beginnen. Heb nog steeds de driver uit een bk monolith liggen, en wil deze sub dan ook nabouwen. Nu is het plan die te gaan aansturen met een PA amp uiteindelijk. Nu heb ik al wat liggen met winisd. Het lastige vind ik dat als je bij box shape bijvoorbeeld de diepte of hoogte van de kist veranderd, de rest niet automatisch mee veranderd.

De originele maten zijn 560D X 540H x 420W. De inhoud is 95 liter. Die wil ik dus graag aanhouden, maar aangezien ik geen interne versterker ga gebruiken zal, indien ik exact de maten van bk aanhoud, mijn kist meer liter inhoud krijgen. Is dit slecht? Of is dit zo weinig dat dit niets uitmaakt? En als dit wel uitmaakt, dan zal ik de kist dienen te verkleinen. De voorkeur is dan om deze minder diep te maken. Maar dit zal wel niet kunnen gezien de poortlengte, ik kan trouwens niet vinden hoe lang die precies moet zijn.

Mijn wiskunde is altijd erg slecht geweest, ik schaam me om te moeten zeggen dat ik niet eens meer zou weten hoe ik van een gegeven aantal liters (95) om kan rekenen naar buiten maten. Dus mocht iemand zich geroepen voelen om me hiermee te helpen (eventueel ook met winisd) zou iemand dan de driver kunnen simuleren, en me kunnen vertellen hoe groot ik de platen moet maken om de kist te bouwen. Dus de buitenmaten, maar eventueel ook de binnenmaten (dat is wellicht makkelijker, mocht ik niet aan precies 25mm dik mdf kunnen komen, daar de bk daar ook mee gebouwd is) Een beknopt bouwplannetje zeg maar met maten. Of me vertellen hoe ik deze kan bekomen.  Ik zou diegene erg dankbaar zijn!
Roept u maar!  :D

Hierop terug komende zie ik op de site van BK het volgende:

df versie: 420D X 604H x 540W

ff versie: 560D X 540H x 420W

Zoals te zien zijn 2 maten hetzelfde, 42 cm en 54 cm. De andere maat scheelt enkele centimeters, toch wordt bij beide versies als inhoud 95 liter aangegeven.

Kan en/of mag ik hieruit afleiden dat die paar centimeters niets uitmaken, en ik dus gewoon de maten over kan nemen zoals de ff versie is (want ik wil ook ff gaan maken) ookal komt er bij mij geen versterker in?

Misschien denk ik te moeilijk hoor qua kist, en maken die paar cm niet zoveel uit. Ik wil het gewoon graag goed doen. Dus kan ik gewoon klakkeloos de maten overnemen? Of moet er toch een en ander herberekend worden, zo ja, kan iemand mij hiermee helpen?


Rock Solid

Nou die is fraai hoor  ;D
Ik vijl me hier suf ... en ik heb een permanente lijmtafel in de kamer ...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89682.275

Maar ik wil iedereen oproepen om zelf te bouwen  :pompom:
Ik persoonlijk vind dat het veel (meer) voldoening geeft als je het zelf bouwt; en het is vaak ook nog goedkoper.

niels-hihi

Nog een vraagje, welke altarnatieven kun je gebruiken om mee te bouwen?
Even een mooi lijstje maken anders voor iedereen zoals mij (die niet weet wat allemaal werkt en wat doet).

Mdf
Spaanplaat
Berken Multiplex
Bamboe
Eiken?
teak?
Es?
Beuken?
Esdoorn?


knubbe

Ben wel aan het bouwen hoor, het mag hier alleen niet op het forum :)

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


Martijnst1990

Quote from: knubbe on April  7, 2013, 07:24:05
Ben wel aan het bouwen hoor, het mag hier alleen niet op het forum :)


Daar is ook een apart topic voor hoor :D Ben benieuwd hoe het word.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Daar heb je gelijk in ! Zal als ik wat verder ben hem zeker daar posten :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


Louis.

#21
Ik heb hier enkele weken gepost dat ik ook van plan ben om iets te bouwen, maar daar ben ik nog niet echt aan begonnen. Iets met dat het momenteel niet financieel handig is om de driver en amp te kopen.  :D Daardoor moet ik prioriteiten maken waardoor de sub op de allerlaatste plek staat. Gelukkig kan ik nog uit de voeten met mijn speakers, dus zo een probleem is het niet. Al kriebelt het wel, maar ook daar heb ik een middel voor. Iets met DIY en sofa.  ;D

Exxar


niels-hihi

Betonplex? Daar hebben we ook nog zat van staan, of is dat minder dan mdf?
Ook hebben we 8mm en 12mm mdf maar geen 18mm of 22mm nogal jammer, wel een nieuw potje D3 bison houtlijm gevonden!

Former member 78

Je kan het kistje maken van 12mm, en daarna nog een laag van 8mm er overheen.