Nieuwe CRT enthousiast sony vph1031qm en vph-1272qm

Started by dutch_anykey, April 4, 2013, 13:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dutch_anykey



Wat observaties die ik gisteren avond nog gemaakt heb....

tubes van de 1252 zijn echt stukken beter. Dus daar ga ik mee aan de slag.

Later de barco 800 ook nog even aangestoken......stekker erin power aan....staat ie aan? ...wat is hij stil  ;D

Dat is zowieso een mega voordeel t.o.v. de sony zonder fan modificatie.
Nadeel is dat hij wel picky is met ingangs signaal. de 1272 pakt bijna alles wat ik hem gevoerd heb. De Barco wil alleen maar negatieve sync hebben blijkbaar.
Verder nog niets met afstelling gedaan op de barco.

Voor de hobby ga ik dus de 1272 in orde maken. Gisteren nog problemen gehad met het beeld op de 1252. beeld was scherp, maar groenig. Na het omzetten van de jumper op het input board van sync naar video was dat ook over.
Met de barco ga ik daarna aan de gang.

mvg
Maurice

cine(d)rama

Je hebt voorlopig nog wat te doe idd .

Houd je wel van de straat ;D

Gr. Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

jantje112

De barco 800 is inderdaad heerlijk stil.. Ik zou gewoon de projector ophangen met de beste tubes. Dat is het belangrijkste in die reeks voor beeldkwaliteit. Voor die sync kan je prima zo'n handig kastje van barco gebruiken. Die kost je bijna niets en dan heb je altijd de juiste sync.

dutch_anykey



Hoi,

Ik ben nu met de barco aan het spelen. Als je de sony gewend bent is het toch even pielen. Het komt natuurlijk allemaal op hetzelfde neer, maar de sony afstandsbediening is toch wat makkelijker denk ik. Met de direkte toegang tot convergence e.d. Bij de barco moet je door de menu's heen worstelen.
Maar misschien is dat even gewenning. Heb heel even de software geprobeerd om via de p.c. te verbinden. Maar die geeft om de 10 seconden een melding dat de pj geen ACK terug geeft. Dus dat is een beetje wiebelig. Misschien een andere keer naar kijken.

Ik was al op zoek naar een converter idd. Ik heb hem nu aangesloten via powerstrip op een p.c.  Maar het zal toch wel fijn zijn als daar een interface komt die diverse ingangen kan accepteren en toch 1 signaal richting barco geeft....Ik ben aan het twijfelen over de hdfury4. Met het oog op de toekomst dat ik ook nog 3d wil gaan kijken.

mvg
Maurice

SpeedyAndré

Voor 3D met een crt moet hij 720p bij 120Hz refresh aan kunnen en dat kan hij volgens de specs.
Naast een Hdfury4 is er een Moome box voor 3D en zelf heb ik een 3d-XL van Optoma met een Moome box hier achter.
Als het kan zou ik voor RF brillen kiezen, daar kan je vrij mee rondlopen zonder dat je de sync verliest.
Hoewel het wel wat werk is zou ik de goede buizen uit de 1252 in de 1272 zetten als dat hetzelfde type is.
Dan heb je een redelijk stille projector met voldoende bandbreedte, de 1252 heeft minder bandbreedte.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

cine(d)rama

Halo .

Heel leuk om weer eens een topic te lezen waar het gaat om CRT  ;D .

Stapje voor stapje alles leren en resultaat boeken is heel bevredigend .

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

dutch_anykey



Even een snelle barco vraag.....

Ik krijg de verticale grootte niet genoeg geknepen via software instelling (Ik probeer 720p 16:9 te projekteren)
Moet ik die dan verkleinen door de potmeter op het board?

mvg
Maurice

fragzero

#32
Het 808 chassis heeft een dergelijke potentiometer, ik kan alleen maar vermoeden dat de 800's dat ook hebben!

Edit: Ik ben verkeerd, horizontaal en verticaal door elkaar gehaald. De 808 heeft dit niet, Curt Palme heeft er  zelfs net een mod voor ontwikkeld. Hopelijk kan het dus wel op je 800.

dutch_anykey



Hoi,

Bedankt voor de info.
Betreft het deze link?
http://www.avsforum.com/t/139869/barco-800-vertical-sync

Misschien dat ik daar nog eens mee aan de gang ga.....dan is de 800 bij deze gepromoveerd tot oefenbak  ;)

Verder wil ik ook nog eens wat instellingen met powerstrip proberen. Heb daar wel eens rare dingen mee gehad dat het beeld ineens uitgerekt of intrekt. Misschien is het beter om met een dvd speler o.i.d te testen. Dat lijkt me een beter referentie signaal dan de eigen gebrouwde instellingen van powerstrip.

mvg
Maurice

dutch_anykey

 

Sorted .. ;)

Dus toch de powerstrip settings.

M

dutch_anykey



Zo,

Bijna weekend. Tijd om de white balans eens af te stellen.
Ik heb lang gezocht naar het juiste testbeeld hiervoor. Maar ik heb hem gevonden !!

Het beste neem je er DE zomerhit van 2013 voor.
Blurred Lines (Unrated Version) van Robin Thicke ft. Pharrell & T.I.

De titel doet anders vermoeden. Maar tis wel o.k.  :headbanging:

Ik durf geen link te plaatsen omdat ik niet weet of forum beheer dat kan waarderen.

dus even  :google: op Blurred Lines (Unrated Version)

Het swingt de pan uit. Echt een top nummer. Maar het is misschien een kwestie van smaak.

Maurice

cine(d)rama

Hallo .

Is dit niet iets voor jou  ;D .

Moet je wel twee gelijkwaardige CRT,s hebben .



Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

dutch_anykey



O man,

Hou op schei uit  ;D Ik zit al ver boven mijn tax hier met het aantal pj's.
Er komt er zeer binnenkort weer eentje bij. En dat is dan voorlopig de laatste hoop ik.
Op dit moment:
sony vph 1031qm
sony vph 1252qm
sony vph 1272qm
barco 800g

In huis halen is blijkbaar makkelijk. Maar hoe kom je er weer vanaf ? ;D

Ik zou kunnen blenden met de 1252 en 1272  haha.

mvg
Maurice

siebion

Als je toch eenmaal zo goed bezig bent is een blend ook een optie ja.. Heb je het eenmaal voor elkaar  :worship: dan wil je ook niet meer terug qua filmische beleving.
2.35 content op 4 meter zonder hinderlijke balken is ook wel een verademing :headbanging:

dutch_anykey



Zo,

Het was even stil, maar er is nieuws te melden......mijn 5e projector binnen 2 maanden tijd geloof ik  ???  :blush:

een 1208s/2 LC met lenzen van een 9 incher. Misschien dat er dan een paar mensen zijn die meteen weten van wie hij geweest is hehe. Iemand van het forum in ieder geval.
Ik moet hem nog afstellen, maar het vershil met de 1272 en barco800g is nu al mega veel.

De buizen van de 1252 ga ik nog wel omzetten naar de 1272. Maar dan gaat de 1031, 1252 en barco 800g echt de deur uit. Het is niet dat je ze even in een hoekje schuift...of ergens op een plankje neerzet  :tongue2:

Voor de 1208 wil ik eigenlijk een nieuw draadje openen als jullie het niet erg vinden. Ik denk dat er wat vragen naar boven komen borrelen biinenkort.

mvg
Maurice

cine(d)rama

Hallo .

Een 1208 leuk man .
Is een 1208 te vergelijken met een BG 808 s ?

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

fragzero

Jep maar een 1208s/2 met LC en 9" lenzen, klinkt leuk :)

dutch_anykey



inderdaad leuk  :)

Alleen heb ik de boel nog een keer moeten verbouwen omdat de pj verder weg moest hangen. Maar dat is achter de rug. Dus nu kan het afstellen beginnen. Ik hoop er van het weekend aan te beginnen.
Moet eerst nog wat andere klusjes doen.

mvg
Maurice

jantje112

Quote from: cine(d)rama on May  3, 2013, 11:21:46
Hallo .

Een 1208 leuk man .
Is een 1208 te vergelijken met een BG 808 s ?

Gr Andre

Uiterlijk minder, maar prestaties beter :)

cine(d)rama

Hoe staat het ervoor met je CRT,s ?

PM .

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

dutch_anykey


Prima !!  :)

Maar op dit moment een zomerstop op CRT gebied hier.
de 1208 hangt en gaat  regelmatig aan gedurende de week. 1080p blu ray filmpje ziet er uitstekend uit. En live tv van ziggo via mijn htpc met anysee digitale tuner ziet er ook prima uit.
Bezoek dat ik krijg is ook onder de indruk van het plaatje en tonen in de eerste instantie ook interesse in een CRT.....totdat ik het licht aan maak en richting de 1208 wijs haha  >:D

Een goed projectiedoek staat nog op het verlanglijstje en ik moet nog eens onderzoeken of er zoiets bestaat als 9 inch "short throw" lenzen. Dan ga ik op een nog groter scherm projecteren zonder dat ik mijn garage weer moet gaan verbouwen.

Ik zal nog eens een draadje starten met foto's en details over mijn nieuwe setup  ;D

mvg
Maurice

cine(d)rama

Mooi om te lezen idd .

En foto,s zijn we hier dol he  ;D .

Gr. Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

BarcoCRT

Quote from: dutch_anykey on June 13, 2013, 20:12:05
en ik moet nog eens onderzoeken of er zoiets bestaat als 9 inch "short throw" lenzen.
Die bestaan niet. Wel heb je een mooie projector te pakken.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Francisco

Enige short throw lenzen die ik ken zijn de Manakin lenzen waar ik er nog wel een paar van heb liggen  ;)
Maar dan zul je wel een lichte curv in je scherm moeten maken, wel cool  8)