op zoek naar een betaalbare camcorder...

Started by HJ, February 26, 2013, 22:00:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

om te fotograferen gebruik ik een canon 50D en die is gewoon erg goed.nu mis ik eigenlijk het filmen. ik wil gewoon huis en tuin filmpjes maken van onze kinderen op vakantie etc maar er niet teveel geld aan uitgeven(max 300euro?)
de cam moet klein zijn want het grote nadeel van de dslr is gewoon het gewicht en de afmetingen, hij ligt dus altijd in de auto als we wat leuks doen :-X
verder full hd. een vriend van me heeft een jvc everio gz-vx515, lekker klein en makkelijk en betaalbaar. zelf kijk ik dan naar de vx715 omdat die voor 20€ meer wifi aan boord heeft.
is dit een goede keus of zijn er betere in dit prijssegment?

chansig

JVC staat erg goed aangeschreven...

Ik had een maand geleden een zelfde soort vraag. Ik heb uiteindelijk een Sony gekocht welke in de opruiming was. Anders was het ws een JVC geworden in de prijs klasse van 150 euro. Veel goede revieuws...ik ga er dan automatisch (misschien niet terecht) vanuit dat het in de duurdere klasse ook een goede camera is.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

Filmen met de 50D :D
Even Magic Lantern downloaden (tegenwoordig makkelijk in gebruik als je gewoon standaard wil filmen), wat kleinere diafragma's gebruiken en je komt een heel groot eind op weg denk ik.

Lost alleen het probleem van het gewicht niet op. Dat wordt toch een sportschooltje in de buurt opzoeken :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HJ

Quote from: Christiaan S on February 27, 2013, 01:42:45
Filmen met de 50D :D
Even Magic Lantern downloaden (tegenwoordig makkelijk in gebruik als je gewoon standaard wil filmen), wat kleinere diafragma's gebruiken en je komt een heel groot eind op weg denk ik.

Lost alleen het probleem van het gewicht niet op. Dat wordt toch een sportschooltje in de buurt opzoeken :devil:
Huh, de mijne kan niet filmen hoor :wacko: Ik zal eens  checken, denk dat ik dan de 40d heb :angel:
Maar dat is toch niet wat ik wil. Nu film Ik met mijn galaxy note maar dat is zo onhandig.

angel1978

er staat er vandaag een bij 1dayfly
Wellicht interessant ( zeker klein )

HJ

Quote from: chansig on February 26, 2013, 23:32:29
JVC staat erg goed aangeschreven...

Ik had een maand geleden een zelfde soort vraag. Ik heb uiteindelijk een Sony gekocht welke in de opruiming was. Anders was het ws een JVC geworden in de prijs klasse van 150 euro. Veel goede revieuws...ik ga er dan automatisch (misschien niet terecht) vanuit dat het in de duurdere klasse ook een goede camera is.

Gr Hans

ik lees nog wat verder en wacht de aanbiedimgen af. volgens mij hebben de jvc's geen beeld stabilisatie aan boord maar is dat echt nodig?
op een telefoon zit dat toch ook niet?

HJ

inmiddels een sony hdr cx250 voor minder dan 300€ gekocht.
leuk speeltje met enorme zoom en redelijke groothoek lens.
de beeld kwaliteit vind ik niet bijzonder goed maar ik denk dat dat bij niet een camera in deze prijsklasse zal zijn.