zoekende naar een opvolger voor mijn Cambridge dacmagic 100

Started by flashover, April 4, 2013, 00:09:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flashover

ik heb ruim 800 cd's op mijn imac staan in AIFF , AAC en highres 192Khz bestanden keurig in mapjes met hun bijbehorende hoesjes.
En samen met Puremusic, Amarra Symphonie en mijn DAC (Cambridge DacMagic 100)
heb ik de smaak te pakken gekregen van het digitale "luisteren",..

In het begin helemaal gelukkig met mijn DAC,.. maar nu na gewenning mis ik kippevel en heb het gevoel dat ik een nog grotere stap kan maken
Ik mis iets in het geluid van mijn huidige dac,... nu ik laatst een Audioquest Carbon usb kabel ertussen heb geplaatst
viel mij ineens op dat upsampling (bijv. van 44.100 naar 88.200)  minder ruimtelijk klinkt... ook de helderheid van de
cambridge mag in mijn smaak wat helderder! ik mis " sprankelijkheid" en ruimte,... mijn oude kabel bied geen verbetering!
het verschil met upsamling is met mijn oude kabel trouwens minder hoorbaar.

Zit dus een beetje te lezen/zoeken op internet en op het forum naar een dac die mij een flinke stap verder brengen zal.

Een dac thuis uitproberen is niet gangbaar, en elke recensie die ik lees is veelbelovend... tja en om alle dacjes te gaan beluisteren?

Stel ik neem een budget van zo'n 1000,- welke DAC bied dan microdetail, helderheid, ruimte?
ik wil op korte termijn naar wat betere dacjes gaan luisteren bijv. de Burston DA 160

Hebben jullie nog tips en goede (dac verkopende/adviserende) adresjes in midden Nederland?

Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

VlisChris

Posts uit dit topic verplaatst naar het tweede identieke topic.
Deze gaat derhalve op slot :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.