balanced head-fi

Started by AbZ, April 3, 2013, 12:16:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Iemand ervaring met gebalanceerde hoofdtelefoonversterking?
Professionele sector gebruikt het zelden of nooit,
en de meeste high-end head-fi kan het ook wel missen,
dus ik heb zo mijn twijfels.
Technisch leuk idee, maar maakt het echt iets uit?

Dus dit soort dingen:
- Sennheiser HDVA600 (HDVD800 is hetzelfde maar dan met dac)
- Bryston BHA-1
Dat is dan in de prijsklasse >1500 euri
maar het kan ook goedkoper, bijvoorbeeld GD Audio.


marcelvandekamp

#2
Van wat ik gelezen heb op de diverse fora valt de winst (in de praktijk) mee. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Wat ik wel weet, en ervaren heb, is dat een goede amp een groot verschil maakt.

edit: Die sennheiser en bryston zien er gelikt uit. Die andere 2 ken ik niet. De burson conductor lijkt mij wel wat. En hoogwaardige headphone amp, EN DAC, EN voorversterker. Kan ik mijn geintregeerde rogue audio amp omschakelen naar eindbak. De burson kan dan fungeren als VV. En ik kan dan het digitale signaal van mijn (ondertussen 7 jaar oude) CDP door de DA convertor vd burson laten lopen. Is dat ook weer een beetje bij de tijd. Nu nog mijn vrouw overtuigen...... :unhappy:
met vriendelijke groet,

marcel

AbZ

#3
Die Bryston bestaat overigens wel voor >95% uit lucht.  Kast is bijna helemaal leeg.

Burson Conductor heeft mooi (bijna) alles bij elkaar idd, maar geen gebalanceerd uit.

AbZ

Even een update over Sennheiser HDVD800.
Er zijn al >75 pagina's over geschreven op Head-Fi.
http://www.head-fi.org/t/605444/sennheiser-hdvd800-headphone-amplifier/1125

Ding blijkt 'issues' te hebben met Hi-Res downloads die niet netjes zijn afgewerkt, en dat blijkt niet zeldzaam te zijn.
Eigenlijk niet de fout van Sennheiser maar wel belangrijk voor gebruikers.  Wordt aan gewerkt...
Er zit een uitgebreide review aan te komen op Head-Fi.

Sonority audio

#5