Nieuwe streamer Bluesound

Started by corival, March 30, 2013, 15:09:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Ik speel hier met een Bluesound Vault gen 1, deze heeft een simpele externe 12v voeding. Heeft iemand hier enig idee wat een Sbooster voeding hier zou brengen, deze zijn 250 euro dus vrij prijzige gok om zomaar even te proberen...

Roeru117

Het zal er zeker niet slechter op worden  ;D Misschien eerst contact opnemen met een winkel of je deze mag retourneren als het geen verschil maakt.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

pietnoeck

heb hier nu de powernode 2.
Klinkt lekker. Weet iemand hoe je die afzet want lijkt de ganse dag en nacht te blijven aanstaan. Of hoort dit zo ?

Marco66

Paneeltje boven op ff paar seconden indrukken, dan gaat ie uit.
1x drukken en weer aan.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Contour

Doorgaans klinken bronnen wel beter als deze 24/7 aanblijven...

botsen

Ik doe hem altijd uit. Denk je echt dat het beter is hem aan te laten staan?


Ik had overigens per ongeluk de tone control aan laten staan in audio settings (had ik een beetje mee gespeeld en daarna bass en treble op 0 laten staan). daar werd ik niet vrolijk van. Kwam er per ongeluk achter dat ik deze optie niet uit had gezet.

Uitzetten maakt echt een levensgroot verschil in geluidskwaliteit.

Robiwan

Quote from: botsen on October 21, 2015, 10:36:14

Uitzetten maakt echt een levensgroot verschil in geluidskwaliteit.

klopt, dan hoor je niks :dontgetit:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

botsen

 :nowink:

Uitzetten van de optie natuurlijk.

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Contour

Hallo botsen,

Proberen kost weinig, laat hem eens een week continu aanstaan en luister of je verschil kan horen.

Groetjes Walter

Sirius666

Quote from: Marco66 on September 16, 2015, 11:07:37
Ter aanvulling op post hierboven.
Even snel een 24-96 flac bestand via de Node 2, in 1 woord " fantastisch" !!
Wat een strak geluid, breed stereobeeld en ongelofelijk mooie plaatsing vd verschillende lagen in de muziek.
Durf wel te stellen dat de dac in de node 2 echt beter is dan de Touch!
Gebruiksgemak is ook super, snel ingesteld en als je je muziek goed getagd hebt snelle indexering.
Je kunt zowel via de bibliotheek vd node met albumhoezen kiezen of bladeren via mappen.
Geen spijt vd aankoop.

Marco

Je kan dus op folderniveau muziek zoeken en afspelen? Tags kloppen bij albums op zich aardig bij mij maar ik heb ook een zooi losse nummers en daar ga ik geen tijd en moeite aan besteden.

Erik

Ik zie ineens veel bluesounds in de verkoop. Tegelijk met het verkrijgbaar zijn van chromecasts audio, zijn er veel mensne over naar CCA?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mijkie

er zijn idd veel BSjes in de handel, ik denk omdat ze net een hele nieuwe serie uitgebracht hebben !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kerkhoffd

Lijkt me ook komen door de introductie van de BlueSound Node 2.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Erik

Maar die is er toch al twee maanden? Dan had ik ze twee maanden eerder verwacht.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mijkie

ik zit met een schuin oog naar de nieuwe Auralic Mini te kijken maar, wacht ook ff tot er meer gebruikers zijn .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Erik

Quote from: mijkie on November  3, 2015, 21:13:37
ik zit met een schuin oog naar de nieuwe Auralic Mini te kijken maar, wacht ook ff tot er meer gebruikers zijn .....
Even gelezen wat het kan ziet er veelbelovend uit
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Contour

Voor diegenen die met een Bluesound V1 Vault spelen heb ik nog een leuke tip:

De standaard externe voeding vervangen door een 12V Sbooster Eco,

Dit gaf bij mij een zeer fraai resultaat, de Vault is nu heel dicht in de buurt van mijn Tentlabs Lua Cantilena SEL gekomen.

Wel jammer dat de V2 versie niet via een losse voeding kan worden aangestuurd.

Groetjes Walter

Erik

Veel mensen  een grote winst te maken qua geluid door een betere voedingen op dacs zou dat hier nog uitmaken en ja wat is dan een leuke voeding hiervoor?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

botsen

Ik ben gestopt met het gebruiken van de geintegreerde volume-control van de Bluesound.

Vond het wel makkelijk om hem via de app te bedienen, maar de kwaliteit is echt een stuk beter als het volume fixed staat.


Dit maakt me ook huiverig om een node 2 te kopen; ik zou bij deze namelijk graag de sub-uitgang gebruiken, maar dan ben je wel afhankelijk van de volume control van de Bluesound om van zowel audio als sub synchroon het volume te kunnen wijzigen.

john2910

Goedendag

Ik heb nu ook een bluesound node 100.
Echter indexeerd hij wel maar helaas verschijnt er niks in de bibliotheek..

Snap er niet veel van.
Ik heb hem ook al handmatig ingevoerd.

john2910

Heeft iemand een upgrade gedaan van de node 1 naar de node 2?

En is er werkelijk een geluidsverbetering te horen?

Rob46

#322
Tijdje een Bluesound Node 1 gehad, naar alle tevredenheid. Nu een Vault 2. Ook naar alle tevredenheid. Je kan er een NAS aan hangen en heeft derhalve 2 USB ingangen. De ripper doet z'n werk goed (2TB).... :)
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Contour

De Bluesound app is compleet veranderd, ziet er goed uit en werkt zo te zien ook prima!

Groetjes Walter

Sailor Jan

Ik vind de app weer erg tegenvallen.

Het ziet er wel gelikter uit. Maar het werkt naar mijn mening niet beter. Het toevoegen van nummers aan de Queue geeft bij mij een onderbreking in afspelen, echt heel erg vervelend. Daarnaast zijn een aantal bugs uit vorige firmware nog steeds niet opgelost.

De Bluesound MAC app doet ook iets geks met de queue waardoor de toegevoegde nummers boven de af te spelen nummers komen.

Geluidskwaliteit blijft wel top bij mijn Bluesound module.
Wees lief voor jezelf