Nieuwe streamer Bluesound

Started by corival, March 30, 2013, 15:09:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Heb de Node 2 nu aan het spelen, alleen nog radio omdat ik mijn volledige muziek aan het retaggen ben.
Dit om de node goed te kunnen laten indexeren.

Eerste indruk, radio klinkt gewoon beter al dan via de touch. Lijkt of hij automatisch de hoogst beschikbare kanaal kwa kwaliteit pakt.
Als de flacs op de nas nog beter klinken ben ik een blij man!

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Ter aanvulling op post hierboven.
Even snel een 24-96 flac bestand via de Node 2, in 1 woord " fantastisch" !!
Wat een strak geluid, breed stereobeeld en ongelofelijk mooie plaatsing vd verschillende lagen in de muziek.
Durf wel te stellen dat de dac in de node 2 echt beter is dan de Touch!
Gebruiksgemak is ook super, snel ingesteld en als je je muziek goed getagd hebt snelle indexering.
Je kunt zowel via de bibliotheek vd node met albumhoezen kiezen of bladeren via mappen.
Geen spijt vd aankoop.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Hans47

Leuk om te horen nog een tevreden Node2 eigenaar, same here, helemaal tevreden met de Node2

twani

#278
Mocht ik niet op zoek zijn naar het allerlaatste restje High End (wat dat ook moge zijn) en ook niet al een hoogwaardige DAC bezitten, werd dít mijn nieuwe streamer ;)

NAD maakt goeie spullen de laatste jaren :)

Marco66

#279
Om de Node 2 een goede biblotheek te laten bouwen moet je collectie  goed getagd zijn.
Na 2,5 dag mp3tag te gebruiken is mijn gehele muziekmap nu vd juiste info voorzien.
Even de index opnieuw laten opbouwen en 3 min later heb ik een mooie bibliotheek met de juiste covers en titels!
Ik gebruik de Nad app maar de Bluesound app is exact gelijk kwa werking.

Werkt dus heerlijk en het geluid is echt heel goed via de analoge uitgang!
Digitaal kan ik niet testen maar zal dik in orde zijn.
Al met al zeer tevreden met de Bluesound Node 2  :clapping:

Marco





Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dday

#280
niet meer van toepassing ;-)
Excuses voor deze post.

Erik

Ik ben erg blij met de twee daardoor is de één in prijsgedaald en ben sinds vandaag een één plus BT dongle met AEX codec rijker  :pompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Diymartin

#282
Ik heb dinsdag de Node 2 binnen gekregen en was eigenlijk helemaal niet onder de indruk , de muziek klonk zielloos en kil , na 2 dagen continue gespeelt te hebben werdt het wat beter maar de klankbalans is nog steeds niet lekker .
Echter met mijn Dyparadise Monica dac op de digi uitgang speelt het heerlijk ,geen scherpe randjes en strak laag en vooral natuurlijke klanken  ;D
Dus eigenlijk ben ik ook zeer tevreden met de node 2 , zeker het bedienings gemak ! met de prima app.

Erik

Ik ben totaal niet tevreden  :nopompom:

Ik moet minstens 10x pd de stroom eraf halen zodat hij weer gevonden wordt na een data connectie error (even te lang geen internet). Die errors treden helaas erg veel op hier.
Fout is al bevestigd door de helpdesk van BS (man wat reageren ze daar snel op alle vragen, petje af).
Ze hebben de fout zelfs kunnen nabootsen in hun testlab zeggen ze, alleen kunnen ze (nog) geen oplossing bieden. Misschien in een toekomstige bios update. De melding wordt wel afgesloten. Daar zit je dan met je dure speelgoed, genieten van muziek word erg lastig zo.

Vanavond ook weer muziek willen luisteren met vriendin dit ging 40 min goed en daarna viel steeds geluid steeds even weg die denkt nu ook wat heb je gekocht in godsnaam :(

Ziggo stuurt een nieuwe splitter en kabel op eens kijken of dat wat helpt
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hans47

Ligt niet aan de Node maar aan de netwerken die men thuis heeft, de leuke modem/routers die je meekrijgt van de Ziggo's van deze wereld zijn ..... en als ik zie hoe de gemiddelde thuishobbyist zijn netwerk heeft samengesteld en heeft ingeregeld, vind ik het nog knap dat het werkt....

Daarbij is Ziggo (maar ook andere providers) zeker niet overal even goed en stabiel met het signaal, hier in Amsterdam waar ik woon is het erg goed en stabiel.

Eigen netwerk aanleggen en je verdiepen in de techniek van een netwerk helpt.

Zowel met de Node1 als met de Node2 totaal geen problemen........ maar wel een verantwoord netwerk thuis..... (afijn zou ook we erg zijn het is de bedrijfswereld waar ik in zit, als ik dat niet in orde zou hebben, alhoewel een timmerman zit ook niet op een....)

Marco66

Quote from: Hans47 on October  3, 2015, 09:09:44
Ligt niet aan de Node maar aan de netwerken die men thuis heeft, de leuke modem/routers die je meekrijgt van de Ziggo's van deze wereld zijn ..... en als ik zie hoe de gemiddelde thuishobbyist zijn netwerk heeft samengesteld en heeft ingeregeld, vind ik het nog knap dat het werkt....

Daarbij is Ziggo (maar ook andere providers) zeker niet overal even goed en stabiel met het signaal, hier in Amsterdam waar ik woon is het erg goed en stabiel.

Eigen netwerk aanleggen en je verdiepen in de techniek van een netwerk helpt.

Zowel met de Node1 als met de Node2 totaal geen problemen........ maar wel een verantwoord netwerk thuis..... (afijn zou ook we erg zijn het is de bedrijfswereld waar ik in zit, als ik dat niet in orde zou hebben, alhoewel een timmerman zit ook niet op een....)

Id, lijkt mij ook een netwerk issue. Hier nu paar weken aan het spelen en nog geen enkele keer verbinding weg geweest.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Erik

Netwerk valt zeker wat over te zeggen maar ga dan verder waar je gebleven bent nadat de verbinding hersteld is en geef geen error melding waarna je niet meer bedienbaar of zichtbaar bent voor de app. Totdat de stekker er even uitgaat. Iets wat zelfs BS toegeeft.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

botsen

Die van mij geeft ook soms aan dat ie de verbinding kwijt was, om daarna verder te gaan waar die gebleven was.

Ik denk dat er een ondergrens is aan de kwaliteit van je netwerk.

Heb je hem al hardwired verbonden?

Roeru117

Lijkt mij ook een issue met het netwerk. De bluesound speelt hier al 2,5 jaar naar wens. Ik zou de speler inderdaad eens bedraad aan te sluiiten, zoals botsen ook aangeeft. Zo kun je je draadloze netwerk uitsluiten.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

pietnoeck

Is de powernode gelijkwaardig aan een node + versterker voor normale vloerstaanders ( mission 752) ?
Luister nog enkel via internet of NAS.

niels.c

Quote from: pietnoeck on October  4, 2015, 13:25:28
Is de powernode gelijkwaardig aan een node + versterker voor normale vloerstaanders ( mission 752) ?
Luister nog enkel via internet of NAS.
Dat zou normaal gesproken geen probleem moeten zijn.

pietnoeck

zie trouwens dat de powernode 2 meer vermogen heeft.
Denk van deze aan te schaffen !

Erik

Wel mooi alles in één meteen, heb er zelf ook nog aan gedacht en idd v2 heeft nog meer power en andere voordeeltjes.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dura

een alternatief voor een alles-in-een is de weg bewandelen die Roeru en ik hebben gekozen; een NAD met BluOS module.
Werkt en klinkt prima.
Grootste nadeeltje vind ik dat dat specifieke streamer-opties zoals 'spring naar volgende nummer' net zoals met 'echte' Bluesoundstreamers (die hebben blijkbaar geen IR) alleen via de app gaan; had leuk geweest als ook IR-afstandsbedieningen zoals mijn Harmony Touch die immers wel mijn C390DD versterker aan kunnen spreken ook toegang zouden hebben tot de BluOS module.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Erik

#294
Hebben meer mensen last van een groot deel van hun muziek niet meer kunnen afspelen? Strm error, "file format not supported text/plain Tidal" gevolgd door een lange cijferreeks.
Betreft Tidal muziek bijna alles wat ik wil afspelen geeft die error ook nummers die gisteren nog afspeelden. Een enkele cd geeft die error niet.

Edit: laat.maar nu werkt het weer. Zal hikje zijn geweest tussen tidal en BS App.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dura

Quote from: Dura on October  7, 2015, 16:45:47
een alternatief voor een alles-in-een is de weg bewandelen die Roeru en ik hebben gekozen; een NAD met BluOS module.
Werkt en klinkt prima.
Grootste nadeeltje vind ik dat dat specifieke streamer-opties zoals 'spring naar volgende nummer' net zoals met 'echte' Bluesoundstreamers (die hebben blijkbaar geen IR) alleen via de app gaan; had leuk geweest als ook IR-afstandsbedieningen zoals mijn Harmony Touch die immers wel mijn C390DD versterker aan kunnen spreken ook toegang zouden hebben tot de BluOS module.
Verrek, het kan wel! De ab van  de nad heeft een stand mp, en daarmee kan ik de module bedienen. Top!
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

john2910

Goedendag

Zit er kwa klank eigenlijk verschil tussen een bluesound en bv de dune hd 3d als ik muziek stream?
Of zal het weinig uitmaken?

john2910

Quote from: john2910 on October 10, 2015, 17:55:13
Goedendag

Zit er kwa klank eigenlijk verschil tussen een bluesound en bv de dune hd 3d als ik muziek stream?
Of zal het weinig uitmaken?

Weet iemand dat?

Joris1971

#298
Quote from: john2910 on October 17, 2015, 11:20:44
Weet iemand dat?
:baaa:

dat kun je toch ZELF het beste ondervinden?!
Wat maakt het uit of iemand anders het zou horen en jij niet? JIJ moet er naar luisteren.

Je vraagt of er verschillen zijn terwijl je zelf de 2 apparaten hebt staan om ZELF  te testen.... neem dan zelf de moeite om dat te testen/luisteren  :sleepy:

Ik was in de veronderstelling dat je zelf ook de blue sound hebt.. zo niet vraag hem op proef
Het ligt er ook aan of je de interne dac vd blue sound of de dune gaat gebruiken of een externe dac.

john2910

Quote from: Joris1971 on October 17, 2015, 12:37:00
:baaa:

dat kun je toch ZELF het beste ondervinden?!
Wat maakt het uit of iemand anders het zou horen en jij niet? JIJ moet er naar luisteren.

Je vraagt of er verschillen zijn terwijl je zelf de 2 apparaten hebt staan om ZELF  te testen.... neem dan zelf de moeite om dat te testen/luisteren  :sleepy:

Ik was in de veronderstelling dat je zelf ook de blue sound hebt.. zo niet vraag hem op proef
Het ligt er ook aan of je de interne dac vd blue sound of de dune gaat gebruiken of een externe dac.

Het kon toch zijn dat iemand de dune heeft gehad en is over gestapt naar de bluesound?En de ervaring kan delen. :sigh: