Chromebook

Started by CineSmurf, March 27, 2013, 13:51:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Iemand al ervaring met de Chromebooks? Ik zag vanochtend een paginagrote advertentie, dat ze te koop zijn.
Ik vind die van Samsung er strak uitzien.

Met een imap-mail en dropbox gaat ie niet echt toegevoegde waarde hebben, of wel?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

henk543

Kheb op kantoor alles omgezet naar Chrome en daar ook een aantal Chrome-boxen bij gekocht. Ook een Chromebook gebruikt, een Samsung geloof ik. Ben van plan om deze week een nieuwe Chromebook aan te schaffen, van Acer geloof ik. Ik vond die van Samsung net iets te traag waardoor Youtube filmpjes niet helemaal lekker liepen, en al helemaal niet in HD.

Wat ben je van plan?
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

CineSmurf

#2
Nog niets van plan. Hij ziet er mooi uit. Lijkt me op zich handig een laptop erbij, maar moet dan wel toepasbaar zijn. Op dit moment zitten al mijn documenten in een dropbox (ik werk meestal met office) en heb ik prive: IMAP mail, icloud agenda en zakelijk: exchange server. Op dit moment werkt alles prima met apples en windows door elkaar.

Ik werk wel met Chrome als webbrowser, dat bevalt uitstekend.

Gaat dat werken, of moet ik dan helemaal over naar de Google-cocoon?

Wel een goede over de performance. Trage PC's zijn niet lekker.  :nopompom:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

henk543

Quote from: CineSmurf on March 27, 2013, 14:22:56
Nog niets van plan. Hij ziet er mooi uit. Lijkt me op zich handig een laptop erbij, maar moet dan wel toepasbaar zijn. Op dit moment zitten al mijn documenten in een dropbox (ik werk meestal met office) en heb ik prive: IMAP mail, icloud agenda en zakelijk: exchange server. Op dit moment werkt alles prima met apples en windows door elkaar.

Ik werk wel met Chrome als webbrowser, dat bevalt uitstekend.

Gaat dat werken, of moet ik dan helemaal over naar de Google-cocoon?

Wel een goede over de performance. Trage PC's zijn niet lekker.  :nopompom:

Ik moet je eerlijkheidshalve bekennen dat ik niet weet of je over moet naar Google. Wij werken hier wel mee en eerlijk gezegd had ik het liever niet gehad. Sommige zaken zijn gewoon onhandig. Offertes die op de ene pc er anders uitzien dan op een andere, etc etc. Het heeft vast de toekomst maar daar zijn ze nog lang niet. Dit soort frustraties uit ik dan ook regelmatig naar de partij die dit voor ons regelt :)

Ik moet wel bekennen dat het echt een fantastisch ding is als je een tweede laptop erbij wilt. Gewoon om op de bank lekker te surfen of het Forum wil bezoeken. Dan gaat er echt niks boven een Chromebook!

Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

CineSmurf

Je beschrijft precies m'n twijfel.  :D

Ik laat het maar van mijn impuls afhangen dan. Misschien als ik een keer naar de VS moet - scheelt een derde zo te zien.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

henk543

Quote from: CineSmurf on March 27, 2013, 14:44:55
Je beschrijft precies m'n twijfel.  :D

Ik laat het maar van mijn impuls afhangen dan. Misschien als ik een keer naar de VS moet - scheelt een derde zo te zien.

Impuls = goed!  :pompom:
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

hexagram

Ondertussen al meer mensen die er gebruik van maken? Het begint zich nu toch wel te ontwikkelen als een volwassen systeem en het lijkt me voor 99% van de doorsnee gebruikers voldoende!

CineSmurf

Is dat zo? Ik zie niemand ze gebruiken, maar misschien ken ik de verkeerde mensen. Zit zelf eigenlijk te wachten tot ze bij ibood of 1dayfly verkocht worden voor een bodemprijs...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

hexagram

Nou ja, ik bedoel meer dat er wel ontwikkelingen zijn die de bruikbaarheid van zo'n apparaat sterk vergroten. En als ik kijk hoeveel van mijn werk en thuisgebruik zich allemaal in de browser afspeelt vind ik het idee zo gek nog niet

clipto

Ik heb toevallig gisteren een Samsung chromebook aangeschaft. Ideaal licht ding en t kan bijna alles wat ik veel gebruik. Enige minpunten zijn het ontbreken van een FTP cliƫnt en het niet werken van de citrix receiver van mn werkgever. Verder topding en doe ruim 6 uur met een volle accu tijdens gebruik. Typen gaat ook prima met de los geplaatste toetsen.
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

CineSmurf

Inmiddels ook een samsung in mijn bezit. Mooi apparaatje. Ook voor Netflix. Voor gewone office toepassingen ben ik er alleen nog niet helemaal uit...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.