3D met "oude" apparatuur

Started by RonG, March 27, 2013, 09:52:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Vraagje,

Ik heb nu een Dune B1 mediaplayer en een Onkyo TX-SR876 receiver en als weergever een Epson TW2900.

In de loop van het jaar ga ik waarschijnlijk upgraden naar 3D begin natuurlijk met de beamer. Nu wordt het upgraden van de rest natuurlijk een kostbaar iets en vraag me of het direct noodzakelijk is om de rest ook te moeten upgraden, dit wil ik eigenlijk gefaseerd doen.

Reden van mijn vraag:
Op onze tv kamer hangt een samsung 3D tv welke 3D half SBS films weg mooi weergeeft (middels de ingebouwde "mediaplayer"), tenminste ik ben onder de indruk van de kwaliteit.

Nu mijn vraag:
Kan ik deze half SBS bestanden vanaf mijn Dune via de Onkyo probleemloos afspelen op een 3D beamer?

wfk

Ik heb de Dune B1 aangesloten op een Pana 55VT50  .
Neem aan dat het niet uitmaakt of je een 3D tv of beamer hebt aangesloten.

3d SBS weergeven (streamen) via de Dune gaat prima.

Alleen wil je de ondertitels hebben moet je even een trucje uithalen via conversie van de film.


RonG

Quote from: wfk on March 27, 2013, 11:57:38
Ik heb de Dune B1 aangesloten op een Pana 55VT50  .
Neem aan dat het niet uitmaakt of je een 3D tv of beamer hebt aangesloten.

3d SBS weergeven (streamen) via de Dune gaat prima.

Alleen wil je de ondertitels hebben moet je even een trucje uithalen via conversie van de film.

Bedankt voor je antwoord :)

RonG

Er zijn 3D BR spelers welke een dual HDMI out hebben, bv de oppo 103 welke men HDM1 op de tv/beamer aansluit en HDMI2 naar de versterker.
Ik wil dus 3D beeld uitsturen maar tegelijkertijd ook HD-audio behouden.

3D mediaplayers met een dual HDMI out heb ik nog niet gezien.

Vraag is, zijn er ook goede HDMI splitters welke dit kunnen? Dus, bv een splitter met 4 HDMI in en 2 out welke 3D ondersteunt?

home@the movies

QuoteNu mijn vraag:
Kan ik deze half SBS bestanden vanaf mijn Dune via de Onkyo probleemloos afspelen op een 3D beamer?

3D SBS bestanden kan je op eender welke receiver afspelen omdat dit gewoon een " normaal " 1080P signaal is wat in de helft is gesplitst om de twee standpunten weer te geven.

Je receiver heeft twee uitgangen dus SBS bestanden naar zowel beamer als tv met HD audio is geen probleem.

Als het over effectieve 3D Blu ray  (realD) gaat dan is het een ander verhaal dan moet je receiver 3D ondersteunen en als je HD audio wil samen met Blu ray 3D dan kan dat alleen over HDMI of opsplitsen met de Oppo de Sony BDP-S790 die heeft ook 2 HDMI uitgangen.

Gr Werner

home@the movies

QuoteVraag is, zijn er ook goede HDMI splitters welke dit kunnen? Dus, bv een splitter met 4 HDMI in en 2 out welke 3D ondersteunt?

Die zijn er absoluut, denk aan een prijs van rond de 450 euro voor dit soort toestellen.

Gr
Werner

Earthshaker

Quote from: RonG on June  3, 2013, 16:10:19
Er zijn 3D BR spelers welke een dual HDMI out hebben, bv de oppo 103 welke men HDM1 op de tv/beamer aansluit en HDMI2 naar de versterker.
Ik wil dus 3D beeld uitsturen maar tegelijkertijd ook HD-audio behouden.

Ik doe hetzelfde met een Panasonic Blu ray speler. Werkt goed. Heel soms wil een niet 3D blu ray wel eens raar doen en alleen stereo geluid eruit gooien, maar dan moet ik even ook het beeld door de tweede hdmi poort doen en dan gaat ie weer goed.

RonG

Quote from: home@the movies on June  3, 2013, 18:19:25
Die zijn er absoluut, denk aan een prijs van rond de 450 euro voor dit soort toestellen.

Gr
Werner

hmm, dat had ik niet verwacht, 200 ofzo had ik er wel voor over zodat ik geen upgrade van mij receiver hoef te doen.

Quote from: Earthshaker on June  3, 2013, 18:36:32
Ik doe hetzelfde met een Panasonic Blu ray speler. Werkt goed. Heel soms wil een niet 3D blu ray wel eens raar doen en alleen stereo geluid eruit gooien, maar dan moet ik even ook het beeld door de tweede hdmi poort doen en dan gaat ie weer goed.

Een apparaat met dual HDMI out naar een tv welke meerdere HDMI ingangen heeft is dan natuurlijk een goede oplossing,
Maar ik heb een beamer en zou dan meerdere HDMI kabels moeten leggen en er bestaan ook geen 3D mediaplayers met dual HDMI out.

Ziet er dan toch naar uit om een receiver upgrade te gaan plannen enkel om die die HDMI switch, zonde.

RonG

Dit zou misschien kunnen werken toch? Prijs valt mee iig :)

Neet® HDMI TRUE MATRIX - 4 Input 2 Output (4x2) Switch / Splitter - 1080p Full HD - Distribution Amplifier *** 3D ENABLED ***



http://www.amazon.co.uk/Neet%C2%AE-HDMI-TRUE-MATRIX-Distribution/dp/B002E50R02

riwi

Denk er ook aan dat 3D spelers proberen te detecteren of het display wel 3D aan kan. Als dat niet zo is dan weigert de speler 3D af te spelen.
De Oppo kan je in de setup op "force 3D" zetten. Dan kijkt ie niet naar wat er aan de uitgang hangt. De Dune 3D weigert 3D te spelen als er een non - 3D display aan hangt of heeft gehangen.
bv Oppo en Dune naar mijn Classe, allen 3D capable en dan verder naar 3D project en 2D TV ==> Oppo kan 3D spelen dmv de force 3D setting, Dune weigert tot dat ik de Dune en Classe power off/on doe terwijl de projector draait en de TV uit staat.

Oplossing was een nieuwe TV die ook 3D kan.

Cage

Op ebay is hetzelfde aparaatje nog wel voor minder te krijgen, zodanig dat het uitproberen gewoon loont. Werkt het niet. Jammer dan. Evt verkopen en dan heft het je nauwelijks iets gekost.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun: