met pronto Holo3D besturen

Started by jaco, January 1, 2004, 12:41:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Dit onderwerp hebben we al vaker besproken.

Ik heb het nu werkend.
Hiervoor heb ik de volgende zaken gebruikt:
Marantz RC-5200  (maakt niet uit welke pronto volgens mij)
Evation irman hardware a 29,75 Euro
Girder 3.3 software a $19,98
Bob Sorels girder/ccf file

Ik weet hoegenaamd niets van Girder af, en had dan ook een paar strubelingen.
- Je moet de seriele input en sendmessage plugin aanzetten. Dat kan in de configuratieschermen van Girder. Hier ook de com poort configureren waar de IRman in zit.
- Ik moets alle acties opnieuw met het Holo3D window associeren. Daarvoor zit er een icoon in Girder wat je naar het holo window toesleept.
- De 'discrete' keuzes, zoals input, anamorphic/ltbx etc zijn in de files van Bob Sorel met 3 parameters gedaan. Dat gaat tegenwoordig met 4.. Dus de macro's op de pronto even veranderen.
- je kunt in girder config scherm ook aangeven welke file girder laad bij het starten en teven kun je instellen dat girder bij het booten direct opkomt.

Dit scheelde veel werk met het zelf doen, omdat je een range IR codes in de pronto hebt zitten (gebaseerd op RC-5) die ook in Girder al ingeleerd zijn.
De koppeling tussen een IR commando wat Girder ziet en een actie is wel compleet gedfinieerd, maar moest ik dus opnieuw associeren met het Holo3D window.

Werkt prima, nu zal ik het in mijn eigen CCF steil verwerken.

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

#1
Ik heb een CCF file, een GML file en een Excel file geattached.
De CCF is een Marantz RC5200 macro paneel (let op Marantz RC5200 scherm is hoger dan oude pronto's) In dit macro paneel zitten alleen de directe toetsen.

De GML file ontvangt deze losse toetsen, en stuurt ze door naar de Holo3D applicatie.

Als je een knop wilt maken om een specifiek menu item te selecteren, dan dien je dat door een macro te doen. Deze macro is als volgt opgebouwd:
[record] A B C D

Hierbij is [record] de toets met opschrift Record, dit is zeg maar het start signaal
A = een hoofd menu (MAIN, Setup, Advanced menu)
B = een menu binnen het hoofdmenu (bijvoorbeeld in MAIN menu: input select, aspect ratio, image, Picture, Resolution)
CD = het item binnen een B menu. genummerd als 01, 02 - xx (dus altijd een voorloop 0 onder de 10, zodat je 2 cijfers hebt)

Voorbeelden van macro's:
input SDI:                   [record]1104
Input component:      [record]1103
letterbox mode:         [record]1202
anamorphic mode:     [record]1203
shutdown:                 [record]2506

De inhoud van de menu's heb ik in de excel file bijgevoegd. Let op er zullen wel wat fouten inzitten, want ik heb ze eerst snel opgeschreven, en daarna ingetypt, en ik kan soms mijn eigen handschrift niet meer lezen  :(

Wat ik zelf doe is vanuit een schermpje naar de knoppen aliassen. Zo kun je dan ook makkelijk de macro's maken, gewoon meerdere aliassen achter elkaar.


Ik hoop dat de GML direct werkt na import in Girder. Wat wel anders kan zijn is de locatie van de GML file. Dat is in het setup menu van Girder in te stellen. Je moet girder vertellen deze GML file te laden bij startup, want anders zou je dat met de hand moeten doen...

Mochten er nog vragen zijn, laat maar weten zal ik zien of ik kan helpen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Stevie

Misschien beter is wellicht het gebruik van de sendmessage codes die op avs worden genoemd. (of was het nou immersive?) Ik heb ze niet in mijn hoofd zitten maar heb het al enige maanden werkend. Wel met iets andere hardware: een USB UIRT. De Girder software is overigens gratis.

Als het gewenst is kan ik eens kijken of ik mijn settings kan posten.

Gr,
Steef
.signature: file not found

jaco

Quote from: Stevie on January  8, 2004, 23:48:14
Misschien beter is wellicht het gebruik van de sendmessage codes die op avs worden genoemd. (of was het nou immersive?) Ik heb ze niet in mijn hoofd zitten maar heb het al enige maanden werkend. Wel met iets andere hardware: een USB UIRT. De Girder software is overigens gratis.

Als het gewenst is kan ik eens kijken of ik mijn settings kan posten.

Gr,
Steef

Girder is vanaf versie 3.3 niet meer gratis..
Dit voorbeeld gebruikt ook sendmessage. Meer geavanceerd zou de API zijn, maar geen kennis genoeg om dat te doen, en ook te omslachtig.

Welke ontvanger je gebruikt maakt niet uit, die stel je gewoon 1 maal in in Girder.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview