Rob dikke HT :)

Started by Syphon, March 24, 2013, 17:31:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

Quote from: Syphon on June  2, 2014, 21:10:48
Zit nu zelf te denken om de beamer op de kruk voor de bank te plaatsen.
Voordelen: hdmi met kabel, scheelt dik € 200, geen plafond beugel, makkelijk te plaatsen. De beamer kan worden opgeruimd en de kleur zwart kan weer. Films kijk ik 1 a 2 keer in de week. Doordeweeks erg weinig tijd voor films/series/gamen.

Dit bied zo ontzettend veel voordelen. Zijn er mensen die met deze constructie werken?
Heb je weer een grote kast nodig om die beamer in op te bergen en lijkt me toch niet zo handig om telkens alles te moeten opstellen/instellen?
Moet toch makkelijk achter/boven de zitbank te plaatsen zijn en W-Hdmi biedt je hierbij het voordeel  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Syphon

#176
Tja voor mijn gevoel zijn alle oplossingen verre van ideaal.
Heb alles van mijn setup zo snel gekocht en nergens spijt van maar dit blijkt aardig lastig.
Ideale oplossing is er niet in deze woonkamer. Het is jammer dat wireless gewoon niet stabiel genoeg is.
Weet nu al dat ik me snek ga irriteren. Werk altijd met kabels, ook overal UTP aangelegd.

Quote from: Peerless Monster on June  2, 2014, 21:12:33
Gave bank!

Ik vind dat ribfluweel zo leuk...

Thnx, krijg er veel complimenten over en hij zit super.

RalphH

Zou het ook niet doen.
Onhandig, zeulen met de projector, omstoten, drankje d'r in. :nopompom: :nopompom:

Ding aan t plafond of plankje aan de muur achter de bank, mooi wit is niet lelijk  ;D
En kabels..., mooi gootje langs de hoeken. Je gaat toch niet de hele tijd achter en boven je kijken wel?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

En dan vergeet ik nog een stroom/hdmisnoer over de grond wat ge-ga-ran-deerd een keer een keer achter je grote teen blijft hangen als je chips gaat halen waardoor je mooie projector heel de kamer doorvliegt. ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon

Ja zit wat in. Achter de bank kan ook helaas niet Ivm ruimte gebrek. Er hangt een groot schilderij. Alles speakerkabels zitten netjes onder de plinten. Luxe probleem dit  ::)

Syphon

#180
Ben eruit, eindelijk. Ga voor de BenQ W1070 of de W1080ST. Deze beamer is niet zo groot en zet hem op een handig bankje wat perfect kan.
Gelukkig heeft mijn receiver een HDMI aansluiting aan de voorzijde. De planning is dat ik over ongeveer 2 a 3 jaar ga verhuizen naar een koophuis.
Hier wil ik dan een dedicated HT maken met een 4K beamer daarom nu voor de BenQ. Ga zaterdag kijken voor de BenQ en als dit niet bevalt ga ik voor de Epson 5200 kijken.
Denk dat de W1080ST mijn voorkeur heeft zodat ik het grootste scherm kan kiezen van ongeveer 300cmx200cm  :coffee:

Weet iemand een goed adresje voor de 3D brillen van BenQ? Zag ze nu van € 50-100
Heb nog twee mooie brillen voor mijn Panasonic TV maar deze werken volgens mij niet op de BenQ.

Syphon

#181
Zit te denken om een 133 inch scherm te halen.
Zit er 4 meter vanaf, kan toch prima.

Keerzijde

Ik zit tegenwoordig op 3.5 meter te kijken naar een 150 inch scherm en vind het nog steeds niet te groot  ;D
Dus dat moet prima kunnen, lijkt me.
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

Syphon

Top! Ben heel benieuwd hoe het zit. Wat wel jammer is dat het 3D iets minder wordt omdat de beamer het licht meer moet verspreiden maar ja.
Ergens moet ik concessies doen, iets minder 3D en een huge scherm of minder groot maar beter 3D.

Net de winkel gesproken, hun demoruimte heeft een scherm van 90 inch.

Dit zijn twee foto's van een 133 inch scherm bij iemand thuis, vind het niet extreem.



Syphon

Nog even geen beamer, in deze woonkamer is het pas genieten als het donker is.

Geniet nu lekker van een paar dikke DTS cd''s.
Dit voegt echt veel toe doordat alle speakers en de sub lekker mee werkt
Ben nog super super met mijn setup  :pompom: :coffee:

DTS - The sound of Q-dance (2013)

Syphon

Zijn we weer na een lange tijd. Geniet gelukkig nog steeds van mijn set. De ene week wat meer dan de andere week. Over het beeld nog steeds erg tevreden. Kijk nog wel eens naar een 75 inch 4K maar dat is nu nog even te duur. Wel hebben mijn ouders deze week een 65inch 4K gekregen, wow  :coffee:

Mijn eerste setjes, 5 boekenplank speakaers had ik enkele jaren en was prima voor die tijd. Nu speel ik met de Dali Zensor 7 icm BK Monolith plus, een prima surround set. De overgang was echt groot, ik hoorde veel meer detail tov mijn vorige set. Nu kijk ik af en toe wat ik mooi zou vinden als volgende set. Kijk steeds vaker naar de combi Revel icm de nieuwe Anthem receiver.

Nu was het verschil tussen de boekenplank speakers en de Dali makkelijk te benoemen. Meer power, veel meer detail, hoorde nu ineens allerlei nieuwe geluiden. De eerste set was € 1000 en de tweede set richting de € 3000. Als ik naar zo'n Revel icm Anthem kon ik rond de € 8000,-. Hoe zou je de vooruitgang in geluid kunnen omschrijven als je zo'n stap maakt?

Mooi is natuurlijk om straks ergens Dali te beluisteren en daarna een Revel. Verder ben ik ook erg nieuwsgierig naar het geluid van een receiver. Heb nu een prima Yamaha van rond de € 500 destijds. Denk dat hier ook wel winst in val te behalen.

Witalik

Tijd niet gehoord inderdaad ! Maar ben je niet meer tevreden met je set dat je nieuwe spullen wilt ? De prijs hoeft natuurlijk niet meteen te betekenen dat het beter klinkt. Of anders gezegd dat het voor jouw lekker klinkt ? Wat je een lekkere sound vind is natuurlijk erg persoonlijk.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Syphon

Ben erg tevreden maar een mooie stap vooruit is altijd welkom. Moet natuurlijk gewoon is luisteren zodat ik een goed oordeel kan vellen. Vraagje af hoe groot de stap is van en Dalí surround naar een Revel surround set. Verder komt 4K eraan dus een nieuwe receiver moet er op termijn toch komen.

Witalik

Er zijn mooie ontwikkelingen inderdaad. Het is altijd wel leuk om nieuwe goodies te kunnen zoeken  ::)  ben benieuwd !
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Maro

Quote from: Syphon on November 14, 2015, 20:45:05
Ben erg tevreden maar een mooie stap vooruit is altijd welkom. Moet natuurlijk gewoon is luisteren zodat ik een goed oordeel kan vellen. Vraagje af hoe groot de stap is van en Dalí surround naar een Revel surround set. Verder komt 4K eraan dus een nieuwe receiver moet er op termijn toch komen.

Komt 4K eraan? Merk er nog helemaal niks van.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -