Rob dikke HT :)

Started by Syphon, March 24, 2013, 17:31:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Syphon

Quote from: Rob Eric Blank on January 22, 2014, 17:11:17
Bevallen de Dali's? Mijn broer is opzoek naar speakers en overweegt deze in de 5.1 set.

Ja ! Vind ze echt geweldig klinken. De voorste, 7 hebben genoeg power en ik verbaas mij iedere keer weer hoe mooi de Zensor 1 is op dolby surround gebied, dikke aanrader.

Syphon

Sorry voor de bank, vriendin he  ;)

De set bevalt nog perfect zeker met de dikke sub.
Iedereen is verbaast hoeveel ruimtelijk het geluid erdoor is.

RalphH

Lol ;D
Tja, de WAF he...

Welcome back trouwens :)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon

Thnx, genoeg te lezen weer.

Syphon

Vraagje aan de kenners. Wil van het weekend weer is mijn subwoofer testen met een leuke film hiervoor.
Iemand een aanrader? Verder heb ik alle X-mens gedownload, welke is volgens jullie de beste?

GPO

Quote from: Syphon on May 21, 2014, 10:34:59
Vraagje aan de kenners. Wil van het weekend weer is mijn subwoofer testen met een leuke film hiervoor.
Iemand een aanrader? Verder heb ik alle X-mens gedownload, welke is volgens jullie de beste?

War Of The Worlds
Die Hard 4.0
Gravity
Tron Legacy
Iron Man 1
Transformers 3 (1 & 2 ook btw)
Cloverfield
...

Dat zijn toch wel de topfilms kwa brute diepe bas-scenes....  O0

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Bij de laatste Robocop zat ik ook flink te schudden op de bank.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon

#157
Eens, zag hem vorige week met een heerlijk geluid.

Weet wel wat mijn nieuwe TV gaat worden, wel de 75 inch versie

http://www.homecinemamagazine.nl/2014/05/review-samsung-ue65hu7500-hu7500-serie-uhd-tv

Wow! Alleen de prijs zit nu rond de € 5000 dus hij nog € 2500 zakken.

Quote from: GPO on May 21, 2014, 23:33:58
War Of The Worlds
Die Hard 4.0
Gravity
Tron Legacy
Iron Man 1
Transformers 3 (1 & 2 ook btw)
Cloverfield
...

Dat zijn toch wel de topfilms kwa brute diepe bas-scenes....  O0

GPO

Gravity morgen maar is kijken.

Maro

Death Race serie zijn ook hele vette soundtracks.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Syphon

Wat vinden jullie van het volgende idee. Altijd heb ik al een beamer gewild alleen de kabels zijn een obstakel.
Als eerst de HDMI echter kan je een beamer met draadloze HDMI kopen. Dan de stroomkabel, mijn woonkamer is kaal ingericht en dit wil ik zo houden. Nu heb ik een stroomgoot over op jet plafond in de woonkamer. Hier zou ik eventueel de beamer op kunnen sluiten. Er zit al een schakelaar dus het klinkt perfect. Heb dan een ruimte van 3 meter die ik kan benutten! EPSON EH-TW6100W, lijkt mij het beste.

Zal morgen wat foto's posten.

Atmoz

Quote from: Syphon on May 27, 2014, 15:28:19
Wat vinden jullie van het volgende idee. Altijd heb ik al een beamer gewild alleen de kabels zijn een obstakel.
Als eerst de HDMI echter kan je een beamer met draadloze HDMI kopen. Dan de stroomkabel, mijn woonkamer is kaal ingericht en dit wil ik zo houden. Nu heb ik een stroomgoot over op jet plafond in de woonkamer. Hier zou ik eventueel de beamer op kunnen sluiten. Er zit al een schakelaar dus het klinkt perfect. Heb dan een ruimte van 3 meter die ik kan benutten! EPSON EH-TW6100W, lijkt mij het beste.

Zal morgen wat foto's posten.

Waar zit die schakelaar?
Het is niet de bedoeling dat je "per ongeluk" eens de stroom zomaar PATS van je beamer af zet wanneer hij aan staat...

Gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Wireless HDMI, volgens onderstaande review zou het goed moeten werken mits er een vrije "line of sight" is.

http://www.whathifi.com/review/epson-eh-tw6100w

1 Levengroot nadeel.....Je krijgt niet de kans om verschillende ultrahyperdeluxe HDMI kabels te proberen...Dit kan mogelijk een serieus probleem worden in tijden van upgraderitis.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon

Quote from: Atmoz on May 27, 2014, 16:17:52
Waar zit die schakelaar?
Het is niet de bedoeling dat je "per ongeluk" eens de stroom zomaar PATS van je beamer af zet wanneer hij aan staat...

Gr,

Atmoz

Naast de deur in de woonkamer.

Quote from: RalphH on May 27, 2014, 16:25:47
Wireless HDMI, volgens onderstaande review zou het goed moeten werken mits er een vrije "line of sight" is.

http://www.whathifi.com/review/epson-eh-tw6100w

1 Levengroot nadeel.....Je krijgt niet de kans om verschillende ultrahyperdeluxe HDMI kabels te proberen...Dit kan mogelijk een serieus probleem worden in tijden van upgraderitis.

Tja, na 1080P/3D is er toch alleen 4K ? Dat duurt nog wel even vraag mij alleen af of ik alles goed kan streamen met HDMI.

Atmoz

Quote from: Syphon on May 27, 2014, 16:31:11
Naast de deur in de woonkamer.


En hangen daar nog meer dingen (verbruikers) aan? Lampen ofzo?

Want dat is toch echt niet handig lijkt me... Er hoeft maar iemand binnen te komen die het licht aan of uit probeert te doen (automatisme...)
Ik zou die schakelaar van binnen altijd op "aan" zetten zodat de stroom er nooit af kan.

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Syphon

Nee er hangt niks aan. Deze schakelaar is al een jaar niet gebruikt. Ga nu kijken hoe de beamer is.

Syphon

Foto's van de huidige opstelling en de eventuele beamer


Zicht vanaf de deuropening woonkamer


Zicht vanaf de bank, de beamer moet hierboven hangen.
Doek kan tot de deur, de speaker verschuift iets naar links.
De ruimte tussen de speakers is ruim 300cm en vanaf de HTPC tot het plafond 200cm


Hier moet de beamer te komen hangen, wat vinden jullie van het idee?
Vind het wel geniaal, zo heb ik nergens draden en is alles netjes weg gewerkt.

LuPo

Even een ander vraagje. Moeten die kussens niet naar binnen als het zo loopt te plenzen. :devil:

Syphon

#167
Quote from: LuPo on May 30, 2014, 09:45:51
Even een ander vraagje. Moeten die kussens niet naar binnen als het zo loopt te plenzen. :devil:

Eigenlijk wel maar ze liggen al een tijdje buiten en het gaat prima  ::)
Heb trouwens een bekend probleem met mijn PS4, hij pakt de disc niet meer  :devil:
Schijnt dat veel mensen dit hebben. Vanavond de PS4 weer eens resetten.
Heb de PS4 al een maand niet aangeraakt en ineens kwam de disc uit de PS4 vorige week terwijl die uit stond  :angel:
Heel heel vaag.

Even terug naar de beamer, heb nu uitgezocht dat de volgende beamers zonder HDMI kabel kunnen

Sony HW40
Epson 6100W
Epson 9200W

Zijn er nog meer beamers die zonder kabel werken?

LuPo

Ik heb helaas geen verstand van beamers dus die vraag laat ik open voor anderen. ;)

PS4 heb ik inderdaad ook een tijdje last gehad dat ik op het knopje kon 'duwen' maar er heel vaak geen disc uit kwam. Als je dan 20 keer erover ging dan kwam hij er opeens soms wel uit. Maar heel wisselend. Na de verhuizing is het probleem opeens over. Erg vreemd.

Syphon

Hmmmm mooi dat het voor jou is opgelost, ga vanavond weer is kijken.

Kwam net deze oplossing tegen voor het draadloos HDMI.
Dit schijnt in de praktijk ideaal te werken. Op deze manier kan ik veel meer beamers in mijn zoektocht mee nemen

http://nl.hardware.info/nieuws/26524/zyxel-introduceert-whd6215-kit-voor-draadloos-hdmi-14a

Syphon

Ben weer een stapje verder. Denk dat ik niet voor de 6100W ga, kwaliteit is toch iets minder, hij moet 35cm vanaf het plafond dus meer in zicht.
7200 lijkt mij perfect icm http://tweakers.net/pricewatch/319684/marmitek-gigaview-821/specificaties/ Nu nog een scherm maar ik zit ruim onder de € 2500

Martijnst1990

Dat is een mooi setje zeg 8) Probleem met de PS4 komt mij (gelukkig) niet bekend voor, maar wel erg vervelend zeg..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Syphon

Thnx, tja helaas ben ik niet de enige als ik het online lees.

Hier even een lijstje met de voor en nadelen van de beamers die ik nu op het oog heb.

BenQ W1500
Positief: Draadloze HDMI, Lensshift, Wit, Scherpe prijs, erg geschikt voor 3D en Gamen
Negatief: Regenboog effect? Minder voor films?

Epson 6100!
Positief, Draadloze HDMI, Wit, erg geschikt voor films
Nadeel, geen lensshift dus 40cm vanaf het plafon en een stuk naar links

Epson 7200
Positief: Lensshift, Wit, LCD
Negatief: Geen draadloze HDMI

Panasonic PT-AT6000E
Positief: Erg goede specs
Negatief: Zwart, geen draadloze HDMI

Droomkeus maar vind ik te duur, Epson 9200W.
Deze beamer heeft alles wat ik zoek, was deze € 2250 dan was het een no brainer.

Dit is mijn huidige setup en referentie kader

Panasonic 65ST50, geweldige TV en niet gekalibreerd, niet het gevoel dat ik nu iets mis.
5.1 set van de Dali Zensor serie icm BK Monolith Plus. Beide blind gekocht via internet en nog geen moment spijt gehad  :coffee:
Kwam van een goedkoop setje speakers en mijn vorige TV was een Sharp LCD 42 inch.

Syphon

Zit nu zelf te denken om de beamer op de kruk voor de bank te plaatsen.
Voordelen: hdmi met kabel, scheelt dik € 200, geen plafond beugel, makkelijk te plaatsen. De beamer kan worden opgeruimd en de kleur zwart kan weer. Films kijk ik 1 a 2 keer in de week. Doordeweeks erg weinig tijd voor films/series/gamen.

Dit bied zo ontzettend veel voordelen. Zijn er mensen die met deze constructie werken?

Peerless Monster

Gave bank!

Ik vind dat ribfluweel zo leuk...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler